هرمزگان، تابستان را با کمترین میزان تنش آبی پشت سر گذاشت

به گزارش مجله پیامک، با توجه به کمبود میزان بارش و مشکلاتی که در تامین آب از منابع زیر زمینی وجود داشت هرمزگان تابستان را با کمترین میزان تنش آبی پشت سر گذاشت.

هرمزگان، تابستان را با کمترین میزان تنش آبی پشت سر گذاشت

به گزارش خبرنگاران، هوشنگ ملایی در جمع خبرنگاران بیان نمود: همواره کوشش شده تا بهترین خدمات به مشترکان ارائه گردد اما کمبود بارش و خشکسالی های پی در پی در کشور و استان در کنار برداشت های بی رویه ای که از منابع آب انجام می گردد، تأمین آب شرب را با چالش های جدی روبرو ساخته است.

وی افزود: در همین راستا به صورت مستمر برنامه ریزی و اجرای پروژهای اضطراری تأمین آب در محورهای مدیریت تقاضا و مصرف آب، افزایش ظرفیت تأمین و انتقال آب، بهبود کیفیت آب شرب و فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب انجام شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اعلام نمود: موارد و مسائلی در تامین آب استان در تابستان به وجود آمد که خوشبختانه با مدیریت مسئولان آبی استان و همراهی مردم در مدت زمان کوتاهی برطرف شد.

این مقام مسئول با اشاره به این که کاهش ظرفیت سدهای استان نشان دهنده این است که مردم باید با حساسیت و توجه بیشتری به مصرف بهینه فکر نمایند، توضیح داد: شهروندان می توانند با کاهش 10 درصدی مصارف غیر ضروری خود مانند شست و شوی حیاط، شست و شوی ماشین و با برطرف عیوب فنی، در مصرف آب صرفه جویی نمایند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهار کرد: از عمده ترین روش ها برای مقابله با معضل کم آبی می توان به کاربرد مدیریت درتقاضا و مصرف، مهار آب، تحقیق و مطالعات آبی،کنترل کیفیت آب، اقتصاد و منابع مالی آب ، فن آوری و استفاده از آخرین دستاورد های سخت افزاری اشاره نمود.

ملایی افزود: هم چنین مدیریت آمار و اطلاعات، مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی، ارتباطات و آموزش همگانی، مشارکت و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی ، مدیریت محیط زیست و تصفیه را از عمده ترین روش های مدیریت کاربردی غلبه بر مسائل و بحران های ناشی از کم آبی در تابستان برشمرد.

وی در سرانجام با تاکید بر مدیریت و اصلاح الگوی مصرف آب در استان بیان نمود: همه مردم باید در اصلاح الگوی مصرف آب و مدیریت آن کوشا باشند زیرا ادامه روند مصرف بی رویه و کمبود آب، جیره بندی آب در آینده ای نزدیک است اما در عین حال هر فرد باید خود یک پاسبان آب باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 90

به "هرمزگان، تابستان را با کمترین میزان تنش آبی پشت سر گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرمزگان، تابستان را با کمترین میزان تنش آبی پشت سر گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید