نیسان های آینده

به گزارش مجله پیامک، شرکت ژاپنی نیسان، در اطلاعیه ای که جزئیات رویداد Nissan Ambition 2030 این شرکت را توضیح می دهد، برنامه هایی را برای راه اندازی 23 مدل خودرو برقی که تا سرانجام این دهه عرضه خواهند شد، فاش کرد. 15 مورد از این خودرو ها به طور کلی از موتور احتراقی استفاده نخواهند کرد و حداقل یکی از آن ها تا سال اقتصادی 2028 دارای باتری های حالت جامد خواهد بود.

نیسان های آینده

به گزارش خبرنگاران، علاوه بر اعلام رسمی این برنامه، نیسان در جریان همین مراسم، از چهار مدل خودروی مفهومی برقی رونمایی کرد که شامل کراس اوور Chill-Out، وانت Surf-Out، هاچ بک Hang-Out و کوپه مجذوب کننده Max-Out می گردد. این چهار خودرو در واقع نشان دهنده آینده خودرو های نیسان می باشد و می تواند تصور ما را از مدل های آینده این خودروسازی شکل دهد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به این چهار خودروی برقی مفهومی نیسان و تصاویر منتشر شده از آنها.

کراس اوور مفهومی نیسان Chill-Out

برای آغاز با کراس اوور مفهومی Chill-Out آغاز می کنیم که که احتمالاً از نظر مقدار کوچکتر از نیسان آریا است. از نظر ظاهری نیز می توانیم آن را با پیش نمایش اولیه نسل بعدی نیسان Leaf مقایسه کنیم، که قبلاً تأیید شده است که از سبک بدنه هاچ بک خود به یک کراس اوور فاصله گرفته است. این کانسپت بر روی پلت فرم CMF-EV قرار گرفته است و با سیستم e-4orce مهندسی شده است که اصطلاح مورد استفاده نیسان برای خودرو های الکتریکی مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک می باشد. انتظار می رود مدل فراوریی این خودرو در سال 2025 وارد بازار گردد.

وانت مفهومی نیسان Surf-Out

تا آنجا که به خودروی مفهومی Surf-Out مربوط می گردد، شکل یک وانت برقی تک کابین با یک قسمت بار نسبتاً بزرگ، قوس چرخ های درشت با روکش پلاستیکی مشکی به خود گرفته است. نیسان می گوید پیش بینی شده است که این خودرو عملکرد واقعی خارج از جاده را با راه اندازی دو موتوره AWD ارائه دهد که چندین توان خروجی را ارائه می دهد. طبق گزارشی که چند ماه پیش به وسیله Automotive News منتشر شد، نیسان در واقع در حال آنالیز ساخت یک وانت کامپکت الکتریکی است. این گزارش هنوز به وسیله شرکت تایید نشده است، اما جودی ویلر، معاون فروش و عملیات منطقه ای نیسان در ایالات متحده نیز در مصاحبه اخیر خود آن را رد نکرده است.

هاچ بک مفهومی نیسان Hang-Out

کانسپت Hang-Out یک هاچ بک الکتریکی جعبه ای است که با تبدیل شدن به یک کوپه آینده نگر، به راحتی می تواند با Kia Soul EV رقابت کند. این مورد نیز با در نظر گرفتن AWD و طرح بندی کف مسطح و کم ارتفاع به لطف پلت فرم الکتریکی اختصاصی طراحی شده است. هاچ بک مفهومی نیسان Hang-Out بعلاوه دارای جایگاه های تئاتر مانند و سیستم رانندگی نیمه خودمختار پیشرفته است. هنوز خیلی زود است که بگوییم Hang-Out نسخه جاده ای دریافت می نماید یا خیر، اما ظاهر بیرونی خودرو چندان دور از انتظار ما برای یک خودروی فراوریی نیست. برآمدگی های بسیار کوتاه این خودرو نشانه های آشکاری از یک پلت فرم اختصاصی EV هستند، اما اگر نیسان این خودرو را فراوری کند، احتمالاً یک نسخه B معمولی نیز به آن اضافه می نماید که احتمالاً در های کشویی را از دست می دهد.

کوپه مفهومی نیسان Max-Out

شاید جالب ترین این چهار مدل مفهومی، کانسپت Max-Out باشد که به شکل یک کانورتیبل برقی با ساختار فوق العاده سبک و تنها دو جایگاه ظاهر می گردد. این رودستر مجهز به AWD، مرکز ثقل پایینی دارد و نوید ارائه پاسخگویی سریع در پیچ ها و فرمان را می دهد. کانورتیبل ها به طور کلی این روز ها فروش سختی دارند و موفقیت تجاری برای نمونه های برقی آن، دشوارتر نیز هست. در واقع حتی اگر نیسان برنامه هایی برای یک خودروی اسپرت برقی با سقف تاشو وجود داشته باشد، احتمالاً در فهرست اولویت ها رتبه بالایی ندارد. بسیار بعید به نظر می رسد که Max-Out در فهرست 15 خودروی برقی که تا سرانجام دهه عرضه می شوند، باشد، اما امیدواریم نیسان به ما ثابت کند که اشتباه می کنیم.

منبع: motor1

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1921

به "نیسان های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید