نکاتی که در سفر با همسرتان باید بدانید!!

به گزارش مجله پیامک، اگر تا به امروز تنها به مسافرت می رفتید یا با دوستان خود و از سفر خود لذت می بردید و سفر دو نفره یا همان سفر با همسر را تجربه نکرده اید، بهتر است بدانید که لذتی که در سفر کردن با همسر و شریک زندگیتان است، با هیچ کس دیگری نیست و تجربه ای که در سفر دو نفره خواهید کرد، تجربه ای سرشار از شور و هیجان خواهد بود که هیچ وقت فراموشتان نخواهد شد. سفر کردن جزو کارهایی است که همه ما دوست داریم و علاوه بر این که در روح و روان ما تاثیر مفیدی می گذارد می تواند به سلامت جسمی ما هم یاری شایانی کند. بعلاوه سفر با همسر و یا با اعضای خانواده می تواند باعث بهبود روابط خانوادگی و استحکام و دوام آن گردد. البته به جز این همه جذابیت و زیبایی هایی که در سفر وجود دارد، ممکن است سفر کردن بعضی مسائل هم داشته باشد. ما امروز در مجله خبرنگاران تصمیم داریم تا شما را با نکاتی آشنا کنیم که با رعایت آن می توانید، سفری خوب و خاطره انگیز را تجربه کنید. نکات سفر با همسرتان.

نکاتی که در سفر با همسرتان باید بدانید!!

درضمن اگر در پی مقاصدی زیبا و رویایی برای سفر با همسرتان هستید به مقاله های زیر مراجعه کنید:

عاشقانه ترین منطقه ها توریستی دنیا را بشناسید ! و رومانتیک ترین مقاصد توریستی دنیا برای سفرهای عاشقانه.

1. تقسیم وظیفه

نه تنها در سفر دو نفره بلکه در هر کار گروهی، اگر اعضای گروه هر کدام وظایف خود را بدانند و تقسیم کار نمایند، مطمئنا خیلی از مسائل رایجی که برای بیشتر مردم پیش می آید، یا اصلا پیش نخواهد آمد و یا می توان خیلی راحت آن مشکل را بر طرف کرد. بهتر است که شما قبل از سفر کارها را بین خودتان تقسیم کنید. برای مثال، یکی مسئول اقامت و یا وسیله نقلیه باشد، یک نفر مسئول تهیه غذا و از این قبیل کارها ... و مطمئن باشید که اگر وظایفتان را به درستی بین یکدیگر تقسیم کنید، سفری خوب و بدون هیچ گونه دغدغه خواهید داشت.

2. آداب دعوا را رعایت کنید !

دعوا کردن جزو کارهایی است که نمی توان از آن پرهیز کرد، اما کمی باید خویشتندار بود، علی الخصوص در سفر با همسر، معمولا سر بعضی چیز ها اختلاف نظر پیش می آید، اما در سفر دو نفره توجه داشته باشید که سر هر چیز کوچکی احتیاج نیست که با هم دعوا کنید، چون که شما ممکن است سفری 18 یا 20 ساعته داشته باشید. فرض کنید که در این سفر، اگر بر سر هرچیزی بخواهید درگیر شوید، حتی ممکن است زندگیتان به خطر بیفتد و واقعا ارزشش را ندارد. مثلا اگر به یک کشور خارجی سفر کردید، مطمئنا در آنجا دعوایتان کمتر خواهد بود، چون که همزبان دیگری غیر از همراهتان با شما نیست و این خودش در کاهش دعوا موثر است. حتی می توانید برای پرهیز از این کار حرف را عوض کنید.

3. با همسرتان تشکیل یک تیم دهید

از دیگر نکات سفر با همسر این است که سعی کنید، مثل یک تیم به صورت گروهی عمل کنید، به طرف مقابلتان اطمینان داشته باشید، به توانایی های او اعتماد کنید و بدانید که بعضی از کارها را همراهتان بهتر از شما انجام خواهد داد و این کار سبب می گردد که بار مسئولیت شما کم گردد. سعی نکنید که تمام کارها را خودتان انجام بدهید و به هیچ کس اعتماد نداشته باشید، بلکه همواره همراهتان را در کارهایی که انجام می دهید، شریک کنید.

4. سفر می کنید که خوش بگذرانید

این نکته را در نظر داشته باشید که شما سفر می کنید که خوش بگذرانید، نه این که درد بکشید. پس هر جای سفر احساس کردید که به شما سخت می گذرد، چند لحظه ای بایستید و سعی کنید از هر مکانی و هر زمانی که هستید، نهایت لذت را ببرید. به دور برتان خوب نگاه کنید. شاید چشم انداز زیبایی یافتید و با یک عکس یادگاری و یا این قبیل کارها احساس خوبی به شما دست داد. حتما قرار نیست که از یک کوه بالا بروید و بعد در بالای قله کوه بایستید و آن وقت احساس کنید که به شما خوش می گذرد، بلکه گاهی اوقات صرف یک فنجان چای داغ کنار جاده یا یک خوش گذارنی عصر گاهی می تواند بسیار مفید باشد.

5. ترس از جدایی نداشته باشید

از مهم ترین نکات سفر با همسر این است که بدانید در سفر قرار نیست هر برنامه ریزی که قبل از سفر داشته اید، درست از آب دربیاید و بتوانید آن را مو به مو اجرا کنید. ممکن است یکی از شما بخواهد از یک مکان متفاوت تماشا کند که شما دوست ندارید آنجا را ببینید. در این مواقع با شجاعت کامل، هر کدامتان به مکان مورد نظر خود بروید و بعد که پیش هم برگشتید، بنشینید و برای هم از جزئیات چیزهایی که دیده اید، سخن بگویید و هیچ وقت از جدا شدن نترسید و فکر نکنید که اگر جدا شوید، آن وقت دیگر یک زوج نمونه نیستید. اصلا این طور نیست. خیالتان راحت باشد. ممکن است که یکی از شما دوست داشته باشد از فروشگاه عتیقه فروشی یا از پاساژ ها تماشا کند و دیگری دوست داشته باشد که از موزه جنگ بازدید نماید. هیچ مسئله ای نیست. سعی کنید به علایق و سلایق یکدیگر احترام بگذارید.

6. از مهارت های به دست آمده بهره ببرید

از قدیم گفته اند که بسیار سفر باید تا پخته گردد خامی. بنابراین سفر کردن، جدا از خوش گذرانی و سرگرمی چیزهای ارزشمندی را به انسان می آموزد که اگر آن ها را در زندگی روزمره خود به کار بگیریم، بسیاری از روابط می تواند بهتر و صمیمی تر گردد و چه بسا مسائل زیادی می تواند حل وفصل گردد. سعی کنید که بعد از سفر از نکته هایی که در طول سفر آموخته اید، توشه ای برای ادامه زندگی در دنیای روزمره برای خود ذخیره کنید و به کار ببندید.

نکته آخر

سفر دو نفره با همسرتان می تواند ثمرات بسیرای داشته باشد. شما با سفر کردن با یکدیگر می توانید به هم نزدیک تر شوید، قلبتان بیشتر برای هم خواهد تپید. علی الخصوص به کسانی که تازه ازدواج نموده اند، توصیه می گردد که حتما به مسافرت دو نفره بروند، چون تقسیم وظایف در سفر و گروهی کار کردن می تواند به شما یاری بیشتری نماید تا بتوانید کوله بار زندگی را با یکدیگر به دوش بکشید و یار وفادار هم تا ابد باقی بمانید.

منبع: همگردی
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2204

به "نکاتی که در سفر با همسرتان باید بدانید!!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که در سفر با همسرتان باید بدانید!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید