نقد انیمیشن The Amazing Maurice

به گزارش مجله پیامک، بسیاری از انیمیشن های تازه شبیه به هم هستند و انیمیشن موریس شگفت انگیز (The Amazing Maurice) نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما آنچه که این اثر در تخیل کم دارد را در جای دیگری جبران می نماید. در ادامه با نقد این انیمیشن تازه همراه با ما باشید.

نقد انیمیشن The Amazing Maurice

انیمیشن موریس شگفت انگیز بیش از آن چیزی که گربه درخشان و برجسته آن نشان می دهد، جالب توجه است. تری روسیو مسئول نگارش فیلم نامه اقتباسی این انیمیشن بر اساس کتاب موریس شگفت انگیز و جوندگان تحصیل نموده اش (The Amazing Maurice and His Educated Rodents) نوشته تری پرچت است و سکان کارگردانی این داستان بچگانه را توبی گنکل و فلورین وسترمان برعهده داشته اند.

بسیاری از انیمیشن هایی که در سال های اخیر روی پرده سینماها اکران شدند، شباهت و اشتراکات بسیار زیادی با یکدیگر دارند و انیمیشن موریس شگفت انگیز نیز از همین قاعده پیروی می نماید. با این حال، هر آنچه که این اثر از لحاظ تخیل و فنی کم دارد را با صداپیشه های برجسته و داستان سرگرم نماینده خودش جبران می نماید. این انیمیشن برداشتی طنز و جالب از داستانی کلاسیک به شمار می رود که تماشای آن برای همه افراد مناسب است.

داستان انیمیشن The Amazing Maurice

موریس با صداپیشگی هیو لوری یک گربه سخنگو و کلاهبردار است که با فلوت زنی به نام کیث با صداپیشگی هیمش پاتل همکاری می نماید. آن ها به همراه هم و بعلاوه با همکاری گروهی از موش ها، از شهری به شهری دیگر می روند و از ساکنین این شهرها برای برطرف مشکل آلودگی موش های صحرایی کلاهبرداری می نمایند.

زمانی که این گروه به شهری می رسند که عاری از موش و بعلاوه غذا است، آن ها در پی کشف اتفاقی هستند که بر سر این شهر آمده و به همین دلیل نیز با دختری به نام مالیشیا با صداپیشگی امیلیا کلارک همکاری می نمایند. در این میان نیز پادشاه مخوف موش ها با صداپشگی دیوید تیولیس شهر را به خانه خودش تبدیل نموده و حالا موریس و گروهش باید جلوی او را بگیرند.

طنز خوب انیمیشن موریس شگفت انگیز

طنز موجود در انیمیشن موریس شگفت انگیز مورد توجه بیننده ها با هر سنی قرار می گیرند. بعضی از دیالوگ ها نسبت به بقیه صریح تر هستند اما در کل، طیف گسترده ای از جوک ها در طول این اثر بیان می شوند. این در حالی است که مرگ نقش بسیار بزرگی در داستان این اثر ایفا می نماید. چه جان انسان ها و چه جان موش ها در اوج فیلم در معرض خطر واقع شده است و حتی در این مواقع نیز جوک های جالب توجه و خنده داری برای مخاطبان بیان می گردد.

صداپیشه های پرانرژی انیمیشن

صداپیشه ها از انرژی بسیار خوبی برخوردار هستند و همین انرژی آن ها سبب شده تا داستان انیمیشن موریس شگفت انگیز سرگرم نماینده باشد. با این وجود، باید گفت که که در سال های اخیر هالیوود، تمایل بسیار زیاد به استفاده از بازیگران بزرگ و نام دار به جای صداپیشه های بااستعداد در انیمیشن ها، سبب شده تا انیمیشن ها بزرگ تر باشند، نه بهتر.

در انیمیشن موریس شگفت انگیز صداپیشه ها به میزان کافی معروفیت دارد اما این به حدی نیست که حواس بیننده ها پرت گردد و از سوی دیگر، به میزان ای است که می توانند به این انیمیشن حس و حال سرزنده ای بدهند. هیمش پاتل بسیار مجذوب کننده است و جذبه بسیار خوبی با امیلیا کلارک دارد. هیو لوری که بیشتر برای نقش آفرینی در سریال هاوس (House) شناخته می گردد نیز زمان بسیار زیادی را در اختیار داشته و از این زمان خود به برترین شکل ممکن بهره برده است. دیوید تیولیس نیز مثل همواره مجذوب کننده و قانع نماینده به نظر می رسد و حس واقعا وحشتناکی را به شخصیت پادشاه موش ها داده است.

سخن پایانی درباره انیمیشن The Amazing Maurice

انیمیشن موریس شگفت انگیز چیزهای بسیار زیادی را برای ارائه به مخاطبان دارد. اگر بیننده ها توانستند با موش ها در انیمیشن راتاتویی (Ratatouille) ارتباط بگیرند، پس مطمئنا با فرض داستانی این انیمیشن تازه نیز همراه خواهند شد. طنز موجود در این اثر تقریبا هر کسی را به خنده وا می دارد و هیچ شوخی ای به حدی نیست که از لحاظ درون مایه گیج نماینده باشد.

صداپیشه ها نیز به خوبی از پس نقش های خود برآمده اند و در دنیای انیمیشن اوقات خوبی را سپری کردند. کارگردانان انیمیشن موریس شگفت انگیز به خوبی از پس اقتباس از این داستان کلاسیک برآمده اند و توانستند این اثر را به عنوان یک اثر اقتباسی و بعلاوه اثری مستقل و اوریجینال برای مخاطبان به ارمغان بیاورند.

امتیاز منتقد: 6 از 10

منبع: فوت و فن / screenrant.com
انتشار: 22 بهمن 1401 بروزرسانی: 22 بهمن 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2210

به "نقد انیمیشن The Amazing Maurice" امتیاز دهید

1 کاربر به "نقد انیمیشن The Amazing Maurice" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقد انیمیشن The Amazing Maurice"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید