نخستین واکسن HPV ساخت چین تأیید شد

به گزارش مجله پیامک، براساس اعلام اداره ملی داروهای پزشکی، چین نخستین واکسن فراوری شده در داخل کشور را علیه ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) فراوری نموده است.

نخستین واکسن HPV ساخت چین تأیید شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبگرزاری فارس به نقل از شینهوا، براساس اعلام اداره ملی داروهای پزشکی (NMPA)، چین نخستین واکسن فراوری شده در داخل کشور را علیه ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) فراوری نموده است.

HPV ویروسی است که بیش تر از همه در زمان رابطه جنسی و به وسیله تماس مستقیم بین پوست افراد انتقال می یابد؛ بیش از 100 نوع یا سوش مختلف از HPV وجود دارد. اکثر مردان و زنانی که دچار این عفونت هستند از این موضوع بی اطلاع می باشند، زیرا در بدن آنها علائم یا مسائل بهداشتی ایجاد نمی گردد.

واکسن داخلی ساخته شده در چین برای خانمها از سن 9 تا 45 سالگی طراحی شده و از HPV نوع 16 و 18 محافظت می نماید، دو ویروس رایج که منجر به سرطان دهانه رحم می گردد.

در حال حاضر، واکسن های HPV توسط یک شرکت دارویی در انگلیس و یک داروساز آمریکایی ساخته و فراوری می گردد.

دولت چین گفته است: تقاضا برای واکسن های HPV را افزایش داده است، همچنین تصمیم برای ساخت واکسن در داخل کشور برای افزایش دسترسی عمومی به واکسن این بیماری در این کشور بود.

واکسن HPV که اخیراً تأیید شده مورد حمایت دولت قرار گرفته و در طی مراحل ثبت نام از ورود به بازار اولویت قرار گرفته است.

این کشور قول داده در ماه سپتامبر، به آنالیز و تأیید واکسن های خانگی HPV برای یاری به محافظت از مردم در برابر سرطان در برنامه پیشگیری از سرطان که به طور مشترک توسط 10 بخش دولتی از جمله NMPA و کمیسیون بهداشت ملی صادر شده، رسیدگی و فرایند آن را تسریع کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 644

به "نخستین واکسن HPV ساخت چین تأیید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین واکسن HPV ساخت چین تأیید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید