معرفی موزه های شگفت انگیز دبی

به گزارش مجله پیامک، موزه های دبی از جمله بهترین جاذبه های گردشگری در شهر دبی هستند که می توانند به خوبی چگونگی تبدیل شدن دبی از یک دهکده کوچک بیابانی را به یک شهر توریستی پیشرفته حکایت نمایند. با بازدید از موزه های دبی می توان ضمن آشنایی با تاریخ و فرهنگ مردمان امارات، سفری جادویی به آینده را تجربه کرد. دبی همیشه کوشش نموده است با ترکیب تکنولوژی، فناوری و هنر در ساخت موزه های خود، بینش و درک عمیقی را به مخاطبان القا کند و حسی خارق العاده و نوین را به آن ها ببخشد. در ادامه این مطلب به معرفی شگفت انگیزترین موزه های دبی پرداخته شده است.

معرفی موزه های شگفت انگیز دبی

1- موزه سه بعدی دبی Dubai 3D World

تری دی ورلد یک موزه 21 هزار فوت مربعی است که در آن خلاقیت و تخیل بازدیدنمایندگان به خوبی برانگیخته می گردد و قدرت وهم آن ها را بالا می برد و حسی عجیب غریب را به آن ها القا می نماید. این موزه پر رمز و راز با استفاده از توهمات نوری، نقاشی های دوبعدی را به تصاویر سه بعدی تبدیل می نماید.

وجود نقاشی های روی دیوارها، سقف ها شما را به جهانی تصاویر می کشاند و شما را به بخشی از آن آثار هنری تبدیل می نماید. موزه سه بعدی با استفاده از نقاشی های Trick-Art و توهم های نوری، بازدیدنمایندگان را به هنر نزدیک تر می نماید. بدین ترتیب، افراد می توانند خود را در این نقاشی ها غرق نمایند و عکس هایی خاطره انگیز به ثبت برسانند.

2- موزه آیا AYA دبی

موزه آیا یک پارک برای تجربیات همه جانبه است که رویکردی نوین و نوآورانه را برای سرگرمی و سرگرمی ارائه می دهد. این موزه مجذوب کننده و شگفت انگیز، مکانی فراتر از یک جهانی معمولی است و با ورود به آن به جهانی اسرارآمیز و کیهان شگفت انگیز وارد می شوید. این موزه شگفت آور به شما امکان می دهد تا با سفر به جهانیی بی نظیر و بی مرز به تماشای یک جهان ناشناخته بپردازید.

این مجموعه سرگرمیی به واسطه ترکیب منحصربه فرد از هنر، تکنولوژی، علم و خیال، مقصدی ایده آل برای گردشگرانی است که علاقه مند به تجربه های عجیب و انتزاعی هستند. این موزه از دیگر نمایشگاه های هنری جهان متمایز بوده و می توان در آن هنر، نور و صدا را به صورت چند بعدی تجربه کرد. بعلاوه، این موزه به عنوان یک مقصد عالی برای علاقه مندان به عکاسی نیز شناخته می گردد و افراد می توانند در نورپردازی های متنوع این مجموعه عکس هایی خارق العاده بگیرند.

3- موزه سفر به بی نهایت هنر در دبی

موزه هنر دیجیتال دبی که با نام Infinity Des Lumieres شناخته می گردد، به معنای نورهای بی نهایت بوده و هدف از ساخت این سازه، انتقال تصویر و بینشی درباره چگونگی استفاده از فناوری پیشرفته برای خلق و درک هنر است. موزه سفر به بی نهایت هنر در دبی از بزرگ ترین موزه های هنر دیجیتال در دبی بوده که نمایشگاه های صوتی و تصویری متعددی را در خود جای داده است.

در این موزه می توان آثار هنرمندان بزرگی چون سفر به کیهان و بی نهایت در آیه توماس ونز، نقاشی شب های پرستاره و آفتابگردان وینسنت ونگوگ را مشاهده کرد.

4- سفر به آینده جهان در موزه آینده دبی

طراحی فضای درونی موزه آینده به مقدار نمای ساختمان بیرونی آن چشمگیر و شگفت آور است. بازدید از موزه آینده دبی، گردشگران را به این نتیجه می رساند که تکنولوژی و فناوری روز جهان، علاوه بر افزایش قدرت بشر، بسیاری از مسائل مالی و اجتماعی جوامع را حل می نماید. آن چه که موزه آینده دبی را از دیگر موزه ها در دبی متمایز ساخته، آن است که این موزه به جای دعوت از گردشگران به لمس گذشته و تماشای اشیای تاریخی، آینده جهان را در برابر دیدگان آن ها به تصویر می کشد.

منبع: همگردی
انتشار: 28 آذر 1402 بروزرسانی: 28 آذر 1402 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2304

به "معرفی موزه های شگفت انگیز دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی موزه های شگفت انگیز دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید