مزاحمان تلفنی با جان مردم بازی می نمایند، تمام تجهیزات آتش نشانی وارداتی است

به گزارش مجله پیامک، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: هر چند از ابتدای سال شاهد کاهش 30 درصدی مزاحمت های تلفنی 125در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم ولی هنوز هم دغدغه جدی در این زمینه وجود دارد.

مزاحمان تلفنی با جان مردم بازی می نمایند، تمام تجهیزات آتش نشانی وارداتی است

محمد یساولی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، منطقه البرز اظهار کرد: با اضافه شدن سه ایستگاه آتش نشانی، تعداد این ایستگاه ها در کرج به 29 مورد می رسد.

وی با اشاره به تعداد آتش نشانان کرجی ادامه داد: در مجموع 460 نیروی عملیاتی آتش نشان در کرج فعالیت دارند که 15 نفر از آنها زن هستند.

وی شرح داد: طبق استانداردها برای هر دو هزار و 500 نفر باید یک نیروی آتش نشان وجود داشته باشد که بر اساس جمعیت کرج باید گفت شهر ما 300 آتش نشان کم دارد.

وی شرح داد: البته بعد از برگزاری آزمون استخدامی در البرز، به زودی 82 نیرو در سازمان آتش نشانی جذب می شوند که با این اتفاق بخشی از کمبودهای این بخش مرتفع خواهد شد.

یساولی با اشاره به اینکه جذب آتش نشان تنها ابتدای راه است، اضافه نمود: برای اینکه یک نیروی آتش نشان بتواند در زمان وقوع حوادث هم به لحاظ کمی و هم کیفی عملکرد مناسبی داشته باشد حداقل باید یکسال آموزش ببیند به همین دلیل تنها جذب آتش نشان جدید کافی نیست و باید به دنبال آموزش حرفه ای آنها باشیم.

وی در ادامه به وضعیت تجهیزات این سازمان اشاره نمود و گفت: در حال حاضر 100 دستگاه خودروی سبک و سنگین عملیاتی، یک بالابر 60 متری، یک نردبان 55 متری و یک نردبان 32 متری در کرج فعال است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرج توضیح داد: هر چند سال جاری اعتبار مناسبی برای خرید تجهیزات آتش نشانی اختصاص یافته ولی با توجه به اینکه تمام تجهیزات مورد احتیاج ما وارداتی است؛ با اعمال تحریم ها شاهد افزایش چند برابری قیمت آنها و مشکلاتی در واردات آنها هستیم.

این مسئول در ادامه به سرعت قابل قبول اعزام به ماموریت نیروهای آتش نشانی اشاره نمود و گفت: در بیش از 80 درصد ماموریت ها، از زمان تماس شهروندان تا رسیدن ماموران به محل حادثه کمتر از پنج دقیقه زمان می برد که این بازه قابل قبول است.

وی در ادامه با گلایه از تماس مزاحمین تلفنی که ارایه خدمات مطلوب را با مشکل روبرو می نماید؛ شرح داد: هر چند از ابتدای سال شاهد کاهش 30 درصدی مزاحمت های تلفنی 125در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم ولی هنوز هم دغدغه جدی در این زمینه وجود دارد.

یساولی اضافه نمود: به طور میانگین روزانه هزار و 800 تماس با 125 برقرار می گردد که حدود هزار و 500 مورد از آنها مزاحمت تلفنی یا مشکلاتی است که در حیطه وظایف سازمان تعریف نشده است.

وی گفت: برای کاهش مزاحمت های تلفنی احتیاج به فرهنگ سازی و برنامه ریزی دقیق است چون این مزاحمت ها بازی با جان مردم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 422

به "مزاحمان تلفنی با جان مردم بازی می نمایند، تمام تجهیزات آتش نشانی وارداتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزاحمان تلفنی با جان مردم بازی می نمایند، تمام تجهیزات آتش نشانی وارداتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید