بازسازی و سامان دهی خانه های تاریخی روستای صادق آباد ابرکوه با همت مالکان

به گزارش مجله پیامک، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، حمید مشتاقیان روز سه شنبه 19 اسفندماه بابیان اینکه روستای صادق آباد در بخش مرکزی شهرستان ابرکوه واقع شده، اضافه کرد: بازسازی و سامان دهی خانه های تاریخی این روستا به صورت مشارکتی توسط نیروهای اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ابرکوه و مالکین این خانه ها شروع شده است.

بازسازی و سامان دهی خانه های تاریخی روستای صادق آباد ابرکوه با همت مالکان

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او در ادامه بیان کرد: مهم ترین اقدامات اجرایی در این پروژه شامل اجرای ازاره دیوارها، اجرای شرفی پشت بام، بندکشی و اجرای کاهگل پشت بام و دیوارها می گردد.

مشتاقیان با اشاره به اینکه هر بنای تاریخی، خود دارای هویت و شناسنامه ای برای محل و ساکنین بوده و تاریخچه ای از سرگذشت همراه با آداب ورسوم، فرهنگ و تمدن اقوام پیشین را در خود نهفته دارد، اضافه کرد: با حفظ و حراست از این آثار، هویت اصیل فرهنگی و تاریخی هر شهر و روستا ماندگار می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ابرکوه گفت: با بازسازی و بازسازی خانه های تاریخی موجود در محلات قدیمی یا روستاها که در حال متروکه شدن و تخریب است و ایجاد میل و رغبت برای بازسازی و حفاظت از این سرمایه های تاریخی در بین ساکنین و مالکان، بافت های تاریخی احیا شده و پویایی و زندگی در آن ها ادامه می یابد.

گفتنی است: روستای صادق آباد در سمت غربی ابرکوه، واقع در بخش مرکزی و از توابع دهستان فراغه است. فاصله این روستا تا مرکز شهرستان 23 کیلومتر و تا مرکز استان 163 کیلومتر است که از سمت شمال به روستای رحیم آباد، از شرق به روستای جلال آباد، از جنوب به روستای خسروآباد و از سمت غرب به روستای فراغه محدود می گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1497

به "بازسازی و سامان دهی خانه های تاریخی روستای صادق آباد ابرکوه با همت مالکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و سامان دهی خانه های تاریخی روستای صادق آباد ابرکوه با همت مالکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید