مرغ ارزان نمی شود

به گزارش مجله پیامک، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان قزوین: با توجه به افزایش هزینه های تولید، قیمت مرغ کاهش نمی یابد.

مرغ ارزان نمی شود

به گزارش ، عظیم حجت مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان گفت: از تیرماه قیمت مرغ گرم نسبت به فروردین ماه حدود 8 هزار تومان افزایش یافته که علت آن رشد قیمت نهاده های دامی، سوخت، دارو، واکسن و کرایه برای مرغداران است.

حجت اضافه کرد: قیمت مرغ زنده در فروردین ماه 6 هزار و 795 تومان و برای مصرف کننده 10 هزار و 275 تومان، در اردیبهشت ماه مرغ زنده 7 هزار و 554 تومان و برای مصرف کننده 11 هزار و 228 تومان و در خرداد ماه قیمت مرغ زنده 8 هزار و 464 و برای مصرف کننده 12 هزار و 586 تومان بود.

او اضافه کرد: در بهار امسال قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار 15 هزار تا 15 هزار و 750 تومان بود که پایین تر از این قیمت فروخته می شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان، قیمت مرغ در اسفند ماه هم 10 هزار و 200 تومان یعنی 2 هزار و 700 تومان پایین تر نرخ مصوب عرضه می شد.

حجت، علت آن را افزایش جوجه ریزی و شیوع کرونا و به تبع تعطیل شدن میهمانی ها و مراسم عروسی ها اعلام نمود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان گفت: هم اکنون قیمت مرغ زنده 12 هزار و 500 تومان و مرغ گرم 18 هزار و 200 تومان است که اگر مرغدار بخواهد پایین تر از این اعداد محصولش را عرضه کند دچار ضررو زیان خواهد شد.

به گفته حجت، نهاده دامی دولتی که با ارز 4 هزار و 200 تومانی عرضه می شود فقط، 30 درصد در اختیار مرغدار قرار می گیرد و مابقی را باید خود واحد های تولیدی از بازار آزاد تامین کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان گفت: طبق آمار هر مرغدار برای هر یک کیلوگرم تولید مرغ باید 3 هزار تومان بیشتر از گذشته هزینه کند.

به گفته او، همه این عوامل باعث می شود تا برای تولید هر قطعه جوجه در 42 روز، شش هزار تومان بیشتر از قیمت قبل هزینه شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان گفت: در قزوین تلاش هایی از سوی معاونت دام برای ثابت نگه داشتن قیمت مرغ انجام شده است و به جای 30 درصد 45 درصد از نهاده دامی به نرخ دولتی در اختیار مرغداران قرار می گیرد.

حجت اضافه کرد: نهاده های دامی یارانه ای شامل کسانی می شود که در سامانه سما صط ثبت نام کرده باشند و جوجه ریزی ان ها تایید شده باشد.

او اضافه کرد: هم اکنون مسئله ای و کمبودی در تولید مرغ نداریم، اما با توجه به ذخیره سازی های مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی هرگاه کمبودی باشد در بین مردم توزیع خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان گفت: هم اکنون قیمت مرغ در استان نسبت به سایر استان ها به ویژه البرز و تهران، 5 درصد کمتر عرضه می شود.

به گفته حجت، 445 واحد مرغداری در استان فعال است و روزانه 175 تن مرغ تولید می کنند.

او اضافه کرد: نیمی از مرغ های تولید شده مازاد بر نیاز استان به تهران و البرز ارسال می شود.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1117

به "مرغ ارزان نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرغ ارزان نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید