قیمت های کرمان موتور و مدیران خودرو چطور 20 درصد بالا رفت؟

به گزارش مجله پیامک، افزایش قیمت خودرو محدود به بازار نیست، کارخانه ها هم قیمت مصوب را به طور چشمگیری افزایش داده اند. وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیرا فرمول جدید معین قیمت خودرو در کارخانه ها را تصویب کرده و بر این اساس قرار است قیمت مصوب خودرو بازنگری شود. آن هم با فرمول قیمت تمام شده به اضافه پنج درصد سود. حالا اینکه قیمت تمام شده هر خودرو برای کارخانه چقدر است، نیاز به محاسبه دارد و باید منتظر اعداد و ارقام کارخانه ها برای قیمت تمام شده هر خودرو باشیم.

قیمت های کرمان موتور و مدیران خودرو چطور 20 درصد بالا رفت؟

به گزارش خبرنگاران، در این بین دو شرکت مدیران خودرو و کرمان موتور که منتظر مصوبه وزارت صمت نماندند، قیمت هایشان را افزایش دادند و شاهد گرانی خودرو های ام وی ام و جک حتی در طرح های فروش کارخانه هستیم. بررسی آگهی های فروش خودرو های صفرکیلومتر نشان می دهد این روز ها راحت می توان جک S3 و جک S5 را در بازار پیدا کرد، اما جک J4 و محصولات ام وی ام فروشنده های زیادی ندارند.

محصولات کرمان موتور چقدر گران شده است؟

کرمان موتور از ابتدای سال تا حالا قیمت محصولاتش را حدود بیش از 20 درصد افزایش داده است. نمونه آن جک S3 است که ابتدای سال در کارخانه با قیمت 217 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می شد، اما حالا کرمان موتور آن را با قیمت 269 میلیون و 900 هزار تومان می فروشد که نشان دهنده افزایش 24 درصدی نسبت به یک ماه گذشته است. افزایش قیمت جک S3 در کارخانه، تاثیر خود را روی بازار هم گذاشته. نمایشگاه دار ها قیمت روز جک S3 را حدود 275 میلیون تومان در نظر می گیرند.

قیمت روز جک S5 در بازار حدود 385 میلیون تومان است. این رقم نسبت به اسفندماه حدود 90 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. کارخانه کرمان موتور همگام با بازار، قیمت مصوب این محصول را بالا برده و از 307 میلیون تومان اول سال به 374 میلیون تومان فعلی رسانده است. این مورد نشان می دهد کرمان موتور جک S5 را حدود 22 درصد گران کرده است.

جک J4 در بازار حدود 225 میلیون تومان قیمت گذاری می شود. نرخ مصوب کارخانه برای این محصول در سال جدید فعلا تغییری نکرده است. مقایسه قیمت فعلی جک J4 در بازار با قیمت های اسفندماه نشان می دهد این محصول کرمان موتور در یکی دو ماه گذشته تقریبا 35 میلیون گران شده است. اسفندماه نمایشگاه دار ها جک J4 را 190 میلیون تومان قیمت گذاری می کردند.

محصولات مدیران خودرو چقدر گران شده است؟

شرکت مدیران خودرو از ابتدای سال تا حالا قیمت محصولاتش در کارخانه را حدود 20 درصد افزایش داده است. ام وی ام 315 هاچ بک یه نمونه آن است که این روز ها در کارخانه 170 میلیون و 800 هزار تومان قیمت گذاری می شود و در بازار نیز همین حدود قیمت را دارد. ابتدای سال قیمت کارخانه مدیران خودرو برای ام وی ام 315 هاچ بک حدود 140 میلیون تومان بود. این افزایش 30 میلیونی نشان می دهد مدیران خودرو ام وی ام 315 هاچ بک را از اول سال تا حالا 22 درصد گران کرده است.

قیمت کارخانه برای ام وی ام X22 دنده ای ابتدای سال 172 میلیون و 700 هزار تومان در نظر گرفته می شد. حالا بعد گذشت حدود یک ماه و نیم، کارخانه مدیران خودرو قیمت این محصول را 17 درصد افزایش داده و 202 میلیون تومان در نظر می گیرد. مدل اتوماتیک ام وی ام X22 هم در کارخانه 252 میلیون تومان قیمت گذاری می شود. این رقم نسبت به ابتدای سال 24 درصد افزایش داشته. آن زمان قیمت ام وی ام X22 اتوماتیک حدود 50 میلیون کمتر، یعنی 203 میلیون تومان در نظر گرفته می شد.

افزایش قیمت کارخانه مدیران خودرو نصیب ام وی ام X33 اتوماتیک هم شده است. قبل عید این کارخانه ام وی ام X33 را حدود 248 میلیون تومان قیمت گذاری می کرد. قیمت این محصول در کارخانه طی یکی دو ماه اخیر چراغ خاموش افزایش پیدا کرده و حالا به حدود 295 میلیون تومان رسیده است. این مورد نشان از افزایش 19 درصدی قیمت مصوب MVM X33 دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 992

به "قیمت های کرمان موتور و مدیران خودرو چطور 20 درصد بالا رفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت های کرمان موتور و مدیران خودرو چطور 20 درصد بالا رفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید