قرنطینه یک شهر در کره شمالی

به گزارش مجله پیامک، ایسنا نوشت: رسانه دولتی پیونگ یانگ امروز (یکشنبه) گزارش داد، رهبر کره شمالی دستور توزیع بسته های کمکی در شهر مرزی کائسونگ را که از ماه گذشته در پی شیوع ویروس کرونا قرنطینه شده است، صادر کرد.

قرنطینه یک شهر در کره شمالی

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، مقام های کره شاقتصادی ماه ژوئیه شرایط فوق العاده را در سطح حداکثری قرار داده و گفتند آنها اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور شناسایی نموده اند.

براساس گزارش آژانس خبری مرکزی کره (کی سی ان ای)، یک قطار حامل یاری ها روز آدینه وارد شهر کاملا قرنطینه کائسونگ شد.

در این گزارش آمده است: رهبر کره شاقتصادی اطمینان داد که تدابیر فوق العاده برای تامین غذا و دارو درست پس از قرنطینه کامل این شهر اجرا شده است و این بار او مقادیر زیادی برنج و یاری اقتصادی هم برای این شهر ارسال نموده است.

گزارش رسانه دولتی کره شاقتصادی همچنین اعلام نمود، کیم جونگ اون روز و شب نگران مردم کائسونگ است که کمپین آنها برای آنالیز شیوع این ویروس بدخیم ادامه دارد.

ماه گذشته پیونگ یانگ اعلام نمود، یک فراری که سه سال پیش به سمت کره جنوبی رفته بود، در تاریخ 19 ژوئیه به صورت غیر قانونی از مرز به شدت محافظت شده میان دو کشور بازگشت.

این مرد علائمی از ابتلا به ویروس کرونا داشت و به گفته مقام ها تحت قرنطینه محض نهاده شد اما کره شاقتصادی هنوز اعلام ننموده است که آیا تست کرونای او مثبت بوده است یا خیر. چنانچه این مساله تایید گردد، اولین مورد ابتلا به کووید-19 در کره شاقتصادی است که به طور رسمی تایید می گردد؛ کشوری که زیرساخت درمانی آن برای مقابله با این پاندمی کافی به نظر نمی رسد.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1160

به "قرنطینه یک شهر در کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه یک شهر در کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید