شهرهای برتر ساحلی در سواحل مرکزی استرالیا

به گزارش مجله پیامک، در این مقاله به معرفی برترین شهرهای ساحلی در سواحل مرکزی استرالیا می پردازیم تا در سفر تابستانی به سمت استرالیا در انتخاب ساحل دلخواهتان به شما یاری نموده باشیم. برای معرفی این موارد در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

شهرهای برتر ساحلی در سواحل مرکزی استرالیا

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

خلیج باتو

خلیج باتو در جنوب شهر اینترنس واقع شده و تا سال 1349(ه.ش.) بندر قایق نام داشت؛ اما بعدها معادل فرانسوی کلمه قایق، یعنی باتو (Bateau) جایگزین آن شد. این شهر در مجاورت ساحل شلی (Shelly) است و مسیرهای پیاده روی زیادی آن را به پارک ملی ویرابالونگ (Wyrrabalong) متصل می سازند. صخره های ناهموار ساحلی و مرکز موج سواری کرکنک پوینت (Crackneck Point) به ترتیب مکان های مناسبی برای ماهیگیری و موج سواری در خلیج باتو به تعداد می آیند.

اِتالونگ و یومینا

اِتالونگ (Ettalong) و یومینا (Umina) شهرهای ساحلی نزدیک به همی هستند که در جنوب ساحل مرکزی قرار داشته و هرساله گردشگران زیادی را سمت خود می کشانند. کرانه های ممتد این شهرها مکان مناسبی برای شنا و موج سواری هستند. منظره مانت اتالونگ (Mount Ettalong) هم منظره ای زیبا از سطح شهر را به دست می دهد. بعلاوه مسیرهای ماسه ای و سرسبزی میان یومینا و پارک ملی بریزبِین واترز (Brisbane Waters) وجود دارند که لذت پیاده روی را برای افراد چند برابر می کنند.

پاتونگا

روستای ساحلی و بکر پاتونگا (Patonga) در قلب پارک ملی بریزبِین واترز و نزدیکی خلیج بریسک (Brisk) واقع شده است و جمعیت آن تنها 200 نفر است. پاتونگا که در زبان محلی به معنای صدف (Oyster) بوده، شامل اردوگاه، منظره ها طبیعی بسیار زیبا و اسکله ای عمومی است که همگی به آب های درخشان ختم می شوند.

کیلکِر

کیلکِر (Killcare) نام یک دهکده ماهیگیری متروکه نزدیک پارک ملی بودی است که سواحل شنی طلایی رنگ و تفرجگاه آرامی دارد و کناره های وسیع آن بخش کوچکی از اقیانوس آرام را در برمی گیرند. روستاهای زیادی در اطراف کیلکِر و خلیج واگستاف (Wagstaffe) و هاردیز (Hardys) وجود دارند که افراد می توانند از آن ها هم تماشا کنند. بعلاوه سواحل تالو (Tallow) و پریتی (Pretty) که از مکان های مناسب و خلوت برای شنا محسوب می شوند هم به کیلکِر نزدیک هستند.

در این مقاله فقط تعدادی از برترین شهرهای ساحلی به شما معرفی شده است. برای خرید بلیط هواپیما به مقاصد ذکر شده، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1755

به "شهرهای برتر ساحلی در سواحل مرکزی استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای برتر ساحلی در سواحل مرکزی استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید