سینمایی که در زلزله کرمانشاه از بین رفت بازسازی می گردد؟

به گزارش مجله پیامک، رییس حوزه هنری استان کرمانشاه با بیان این که ساخت پردیس سینمای پیروزی نیازمند تامین اعتبار حداقل 40 میلیارد تومانی است، گفت: متاسفانه اراده ای برای ساخت این سینما دراستان وجود ندارد.

سینمایی که در زلزله کرمانشاه از بین رفت بازسازی می گردد؟

افشین آزادی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به وضعیت نامناسب سینما در استان، گفت: پیش از انقلاب 14 سالن سینمایی در شهر کرمانشاه فعال بود، اما هم اکنون تنها سه سینمای فعال در کرمانشاه داریم.

وی اضافه کرد: رونق سینماها تا دهه 60 ادامه داشت، اما با رکود سینما در دهه 70 عملا بسیاری سینماها تعطیل شدند.

آزادی با اشاره به وضعیت بعضی سینماهای تعطیل شده کرمانشاه، گفت: سینما استقلال هم اکنون مالک خصوصی دارد، اما سینما پیروزی هم چنان تحت اختیار حوزه هنری است و خوشبختانه در آن موقع که تعطیل شده بود به فروش نرفت.

وی به آسیب های جدی این سینما(سینما پیروزی) بعد از زلزله سال 1396 استان اشاره نمود و اضافه کرد: به همین دلیل جهت حفظ جان همسایگان سینما با هماهنگی استانداری مجبور به تخریب سازه سینما شدیم.

آزادی با بیان این که ساخت سینما پیروزی به جد در دستور کار واقع شده است، گفت: برنامه مطالعاتی کار اجرا شده و کوشش ما این است بتوانیم در این مکان پردیس سینمایی فاخری برای شهر کرمانشاه بسازیم.

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه اضافه کرد: در طرحی که برای ساخت پردیس سینما پیروزی داریم قرار است این پردیس در هشت طبقه ساخته شده و علاوه بر چندین سالن سینمایی، ساخت یک پلاتوی نمایش استاندارد، یک استودیوی خوب موسیقی و سایر اماکن فرهنگی و هنری مورد احتیاج شهر نیز در آن لحاظ گردد.

وی در خصوص میزان اعتبار ساخت این پردیس، گفت: به قیمت های امروز اگر محاسبه کنیم با توجه به این که بسیاری تجهیزات سینما از خارج از کشور وارد می گردد، 40 میلیارد تومان برای ساخت این پردیس احتیاج است.

به گفته آزادی، در صورت تامین این اعتبار ظرف دو سال آینده می توان ساخت پردیس سینما پیروزی را تا مراحل نهایی پیش برد.

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه در ادامه به موانع جدی بر سر راه ساخت این پردیس سینمایی اشاره نمود واضافه کرد: با وجود این که استان در بحث سینما وضعیت مطلوبی ندارد، اما متاسفانه اراده استانی برای ساخت این پردیس وجود ندارد.

وی اضافه کرد: تامین اعتبار 40 میلیارد تومانی از محل اعتبارات دولتی کار بسیار مشکل و عملا غیرممکنی است و متاسفانه سرمایه گذار بخش خصوصی هم تمایلی برای سرمایه گذاری در این پروژه ندارد.

آزادی توضیح داد: متاسفانه هنوز بسیاری مسئولین در استان به اهمیت لزوم ساخت این پردیس سینمایی نرسیده اند. بطور مثال هم اکنون شهرداری برای بعضی مجوزهای ساخت از ما مطالبه هزینه های میلیاردی دارد. یا در خصوص دیگر تنها برای دریافت سند سینما با توجه به استقرار آن در بافت فرسوده شهر بیش از هفت ماه دوندگی داشتیم.

آزادی تاکید نمود: تا زمانی که اراده مجموعه استان بر انجام این کار صورت نگیرد، نمی توان ساخت پردیس سینمایی باشکوهی را در کرمانشاه انتظار داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 235

به "سینمایی که در زلزله کرمانشاه از بین رفت بازسازی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینمایی که در زلزله کرمانشاه از بین رفت بازسازی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید