سریع ترین روش تست کرونا آزمایش بر پایه مولکولی است

به گزارش مجله پیامک، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: متداول ترین و سریع ترین روش موجود در تست کرونا، روش های آزمایشی با پایه مولکولی است.

سریع ترین روش تست کرونا آزمایش بر پایه مولکولی است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران از وبدای خراسان شمالی، امیرحسین خوشی درباره تست کرونا با اشاره به اینکه در شرایطی از بیماران تست کرونا گرفته می گردد که فرد علامت دار باشد، اظهار کرد: متداول ترین و سریع ترین روش موجود در تست کرونا، روش های آزمایشی با پایه مولکولی بوده و از افرادی که هیچ علامتی ندارند، تست کووید-19 گرفته نمی گردد.

وی با اشاره به اینکه در این روش از نمونه خلط حلق یا گلو استفاده می گردد، اضافه نمود: تشخیص زودرس نمونه خون در آزمایش کووید-19کارایی ندارد؛ بنابراین از نمونه های ترشحات ریوی استفاده می گردد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه پزشک از افرادی که دارای علائم اولیه هستند گرافی سینه می گیرد و با سی تی اسکن شرایط فرد چک می گردد، افزود: پس از آنالیز این موارد توسط پزشک و در صورت احتیاج با دریافت تست آزمایشگاهی، ترشحات ریوی یا نمونه خلط چک می گردد.

خوشی گفت: از نمونه خون نیز می توان برای کووید-19 استفاده کرد و اندازه گیری آنتی بادی های کووید-19 را داشته باشیم؛ اما با توجه به اینکه دو هفته باید از زمان بیماری گذشته باشد، پزشکان به تشخیص زودرس از روش های مولکولی روی می آورند.

لزوم غلبه بر ویروس کرونا تا 2 ماه آینده

وی ادامه داد: در روش مولکولی که شیوه متداول تست کروناست، بعید است که در حین آزمایش خطایی داشته باشیم و حساسیت تشخیص و حساسیت آزمایشگاهی بالاست؛ البته اگر نمونه به درستی گرفته نگردد می تواند خطا به وجود آورد به صورتی که علائم کووید-19 را می بینیم؛ اما نتیجه آزمایش منفی می گردد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه همدلی مردم عامل پیشگیری از سرایت ویروس کووید-19 است، مطرح نمود: همدلی مردم در رعایت نکات بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات، عامل پیشگیری از سرایت ویروس کووید-19 بوده و با همدلی و رعایت نکات توصیه شده باید بتوانیم تا دو ماه آینده بر این ویروس غلبه کنیم.

4121/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 951

به "سریع ترین روش تست کرونا آزمایش بر پایه مولکولی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین روش تست کرونا آزمایش بر پایه مولکولی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید