فرایند نگهداری عکس های جنگ رو به بهبود است، چاپ کتاب های عکس دفاع مقدس

به گزارش مجله پیامک، سیدعباس میرهاشمی مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در تبادل نظر با خبرنگاران درباره رویدادهای تازه این انجمن گفت: طی 10 روز آینده کتاب آثار محسن راستانی را با عنوان زمان سخت روانه بازار خواهیم کرد. این کتاب شامل عکس های آقای راستانی از جنگ بوسنی و هرزگویین است که هم اکنون در مرحله صحافی واقع شده است و تا اواسط هفته آینده امیدواریم که روانه بازار گردد.

فرایند نگهداری عکس های جنگ رو به بهبود است، چاپ کتاب های عکس دفاع مقدس

او همچنین از انتشار کتاب آثار یک عکاس زنجانی اطلاع داد و اضافه نمود: کتاب عکس های سعید حاجی خانی عکاس زنجانی نیز با عنوان قاب شیدایی به طور همزمان در حال صحافی است که این کتاب نیز شامل عکس های دفاع مقدس این عکاس است و تا ده روز آینده منتشر و روانه بازار خواهد شد.

سرنوشت کتاب عکس های علی فریدونی و سعید صادقی

میرهاشمی درباره سرنوشت کتاب آثار علی فریدونی و سعید صادقی نیز شرح داد: کتاب عکس های دوران دفاع مقدس علی فریدونی کار طراحی و چیدمان آن به خاتمه رسیده است و در حال طی کردن مراحل قانونی دریافت مجوز است که با انجام این امور، برای انتشار آن اقدام خواهیم کرد. کتاب عکس های دفاع مقدس سعید صادقی نیز در مرحله انتخاب آثار و چیدمان اولیه است که مراحل آماده سازی اولیه را طی می نماید.

مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس از انتشار این چهار کتاب تا خاتمه امسال اطلاع داد و ابراز امیدواری کرد که این آثار در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سال 94 به علاقه مندان عرضه گردد.

اسکن و ساماندهی عکس های انقلاب

او در بخش دیگری از سخنانش درباره فرایند اجرای کار ساماندهی عکس ها و نگاتیوهای دوران انقلاب و دفاع مقدس که در اختیار رسانه های آن روزگار بوده است، شرح داد: پیگیری های ما در ساماندهی و اسکن عکس ها و نگاتیوهای دوران دفاع مقدس و انقلاب در حال اجرا است و شرایط ما نسبت به سال قبل بسیار بهتر شده است چرا که بسیاری از سازمان ها متوجه ارزشمندی این آثار شده اند و به شیوه بهتری از این آثار نگهداری می نمایند.

این عکاس دفاع مقدس درباره همکاری های رسانه های فعال در دوران انقلاب و دفاع مقدس به منظور ساماندهی آرشیو نگاتیوها و عکس هایشان از آن دوران یادآور شد: با روزنامه اطلاعات در طول یک سال گذشته به توافق رسیده ایم که آثار آرشیوی آنها را ساماندهی کنیم، با روزنامه کیهان همچنان به توافق نرسیده ایم، ایرنا هم به شیوه بهتری از آرشیو آثارش نگهداری می نماید اگر چه احتیاج به ارتقای این شیوه دارد و بقیه سازمان ها، رسانه ها و مطبوعات نیز به طور مرتب جلسه برگزار می گردد که هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

وی در خاتمه درباره همکاری با کاسانی که از دوران انقلاب و دفاع مقدس آثاری را در اختیار دارند، اظهار کرد: با هیچ یک از مجموعه داران خصوصی صحبتی در این زمینه نداشته ایم.

انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس تنها ارگانی است که به همت تعدادی از عکاسان دوران دفاع مقدس در زمینه ساماندهی و نگهداری تقریباً استاندارد عکس ها و نگاتیوهای دوران انقلاب و دفاع مقدس فعالیت دارد و تا به امروز بیش از یک میلیون فریم نگاتیو و عکس را در گنجینه خود به شیوه مناسب ساماندهی نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 958

به "فرایند نگهداری عکس های جنگ رو به بهبود است، چاپ کتاب های عکس دفاع مقدس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند نگهداری عکس های جنگ رو به بهبود است، چاپ کتاب های عکس دفاع مقدس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید