رفعتی رییس دپارتمان داوری شد، با کدام رزومه؟

به گزارش مجله پیامک، بعد از یک سال و اندی انتها مسوولان فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتند، ریاست دپارتمان داوری را به داود رفعتی بسپارند.

رفعتی رییس دپارتمان داوری شد، با کدام رزومه؟

به گزارش خبرنگاران ، مهدیه دریابیگی داود رفعتی رییس دپارتمان داوری شد، بیشتر از یک سال بود که صندلی رییس دپارتمان داوری خالی مانده بود، صندلی که افرادی چون حسین عسگری، مسعود عنایت و حسن کامرانی فر روی آن نشستند و در مورد مسائل داوری تصمیم دریافتدف اما از آنجایی که دو پادشاه در یک اقلیم نگنجند، این سه نفر با مخالفت های دائمی اصفهانیان و با وتو کردن تصمیمات آنها از این سمت کنار رفتند تا اصفهانیان خودش نفر اول و آخر تصمیمات داوری باشد. یادمان می آید در روزی که کامرانی فر عزم رفتن کرد، اصفهانیان گفت که دیگر احتیاج به رییس دپارتمان ندارد و نزدیک یک سال و اندی صندلی ریاست دپارتمان را خالی گذاشت تا اینکه روز گذشته این صندلی را به رفعتی تعارف زدند، انتخابی عجیب که خیلی ها را متعجب کرد، البته از یک هفته قبل جامعه داوری متوجه شده بود که پایان رفعتی این صندلی را از آن خود می نماید، اما دیروز تبریک های غیر علنی به تعارف های رسمی مبدل شد و یاری داور بازنشسته لیگ، چهارمین رییس دپارتمان داوری است. جامعه فوتبال رفعتی را خیلی خوب می شناسند، یاری داوری که کارشناسان معتقد بودند با پرچمش سوت می زند. در روزهایی که او پرچم داوری را بالا وپایین می آورد رفتارهای او در کنار زمین و همچنین پرچم هایی که میزد از او چهره خاصی در بین یاری داوران ساخته بود تا جایی که داوران برای او لقب خاصی را انتخاب نموده بودند و نکته اینجا بود که با همان لقب هم در بین داوران مشهور شده بود. البته به نظر می رسید خود رفعتی هم زیاد از این موضوع بدش نمی آمد، حالا و بعد از گذشت چند سال از بازنشستگی رفعتی، این یاری داور بازنشسته صاحب صندلی شده است که نبض داوری کشور را در اختیار خواهد داشت.

هشت هفته از لیگ گذشته است، مثل همیشه در بعضی از بازی ها به دلیل اشتباهات داوری جنجال به پا شد و شاید مسوولان فدراسیون چاره کار را در این دیدند که باید در کنار اصفهانیان فرد دیگری هم قرار گیرد، اما آنهایی که پشت یک میز نشستند و درباره این مساله تصمیم دریافتد با چه کارنامه کاری و بر چه مبنایی چنین پستی به این مهمی را به یاری داور بازنشسته تیم دادند. اصلا طی این مدت چند نفر کاندیدای این پست شدند و رفعتی در نهایت با رقابت با چند اسم بزرگ جامعه داوری توانست صندلی ریاست را از آن خود کند؟

شاید در وهله اول نخستین چیزی که به ذهن خطور می نماید این است که بنا بر قانون بازنشستگی که گذاشته اند تعدادی از افرادی که در کمیته داوران مشغول به کار هستند، خصوصا آقای رییس (اصفهانیان) باید کمیته داوران را ترک نمایند و این انتخاب نخستین استارت این کار است، وگرنه وقتی عنایت و کامرانی فر نمی توانند پشت صندلی ریاست دپارتمان داوری دوام بیاورند، چه توقعی است که افراد دیگر بتوانند در این صندلی شرایط بهتری داشته باشند؟

نکته دیگری که می توان مورد آنالیز قرار داد بیکار ماندن افرادی است که زمان قضاوت خود جزو مطرح ترین داوران لیگ بودند و طبیعتا برنامه های ویژه ای برای این جامعه دارند. در روزهایی که محسن ترکی که روزمه بسیار خوبی در داوری دارد توسط فدراسیون فوتبال صلاحیتش برای ریاست هیات فوتبال تایید نمی گردد و طالقانی یکی از اعضای هیات رییسه فوتبال در واکنش به اعتراض ترکی می گوید:ناراحتی ایشان از این است که صلاحیتش برای ریاست هیات فوتبال تائید نشده اما بهتر است بدانید که من نه پارتی بازی کردم نه هوای کسی را داشتم، فقط قانون را اجرا کردم پس به او توصیه می کنم که از این رفتار پرهیز کند و گرنه باید در کمیته اخلاق پاسخگوی رفتار خودش باشد! چطور می گردد در مورد پستی به این مهمی اینطور تصمیم می گیرند و با نادیده دریافت داورانی که افتخاری ملی بوده اند یکدفعه انتخابی پر ازابهام دارند؟

این حق مخاطب فوتبال است که بداند مسوولان فدراسیون با چه ادله ای چنین تصمیماتی را می گیرند و آیا برای انتخاب خود دفاعیه در قبال منتقدان خواهند داشت؟ صلاحیت افراد و واگذاری پست های کلیدی در فدراسیون براساس چه معیاری است؟ بد نیست در این آشفته بازار فوتبال، مسوولان فدراسیون پاسخی برای سوالات پیش آمده داشته باشند.

670-3

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 98

به "رفعتی رییس دپارتمان داوری شد، با کدام رزومه؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفعتی رییس دپارتمان داوری شد، با کدام رزومه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید