رشد 2 برابری قیمت زمین در تابستان 1399 نسبت به پارسال

به گزارش مجله پیامک، مرکز آمار گفت: متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده به وسیله بنگاه های معاملات ملکی در تابستان سال جاری نسبت به تابستان پارسال 101.8 درصد رشد داشته است.

رشد 2 برابری قیمت زمین در تابستان 1399 نسبت به پارسال

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مرکز آمار ایران، نتایج طرح گردآوری اطلاعات قیمت و اجاره مسکن نقاط شهری کشور در تابستان 99 را گفت. طبق این نتایج، بنگاه های معاملات ملکی کشور موظف هستند تعیینات کلیه ی معاملات خرید و فروشی که سند آن ها به وسیله دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می نماید را در سامانه ی اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند.

با توجه به این که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهر های عظیم، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می گردد، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را تعیین کرد. ضمناً وزن های مورد استفاده بر مبنای واحد های مسکونی دارای سکنه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 به روز شده است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده به وسیله بنگاه های معاملات ملکی در کل کشور 73344 هزار ریال با میانگین مساحت 267 مترمربع بوده است، که نسبت به فصل قبل، 28.4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 101.8 درصد افزایش داشته است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1410

به "رشد 2 برابری قیمت زمین در تابستان 1399 نسبت به پارسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 2 برابری قیمت زمین در تابستان 1399 نسبت به پارسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید