رشد سلول های انسانی روی اسکلت ربات ها!

به گزارش مجله پیامک، علم مهندسی بافت یا رشد سلول های انسانی برای استفاده در پزشکی هنوز در مراحل ابتدایی خود است. امروزه تنها از ساده ترین سلول های رشد یافته در آزمایشگاه می توان در درمان های تجربی استفاده کرد. محققان به تازگی روش جدیدی برای افزایش کیفیت این سلول ها کشف نموده اند؛ رشد سلول های انسانی روی اسکلت ربات های متحرک.

رشد سلول های انسانی روی اسکلت ربات ها!

به گزارش خبرنگاران، به طور معمول سلول های مورد استفاده در علم مهندسی بافت، با استفاده از دارو های ترمیمی در محیط های ساکن رشد می نمایند. چند آزمایش در گذشته نشان داده است که سلول ها را می توان بر روی ساختار های متحرک مانند لولا رشد داد، با این کار می توان بافت را فقط در یک سمت کشید یا خم کرد.

محققان دانشگاه آکسفورد و شرکت رباتیک Devanthro بر این باورند که اگر می خواهید موادی را رشد دهید که برای حرکت و خم شدن مانند تاندون ها یا ماهیچه ها طراحی شده اند، بهتر است محیط رشد طبیعی آن ها را به طور دقیق بازسازی کنید. آن ها تصمیم گرفتند بدن انسان را با رشد سلول ها شبیه سازی نمایند. آن ها عقیده دارند که حرکت سلول ها به رشد آن ها در بدن انسان یاری می نماید. محققین تصمیم گرفتند تا با استفاده از یک ربات، سیستم اسکلتی عضلانی انسان را به برترین شکلی که می توانند تقریب بزنند.

آن ها با استفاده از یک اسکلت ربات منبع باز که به وسیله مهندسان Devanthro طراحی شده بود، یک محیط رشد سفارشی برای سلول ها ایجاد کردند. این سلول ها می توانند درون اسکلت قرار گیرند و در صورت لزوم خم شوند. این گونه محیط های رشد به عنوان بیوراکتور شناخته می شوند. محققین از مفصل شانه ربات برای این کار استفاده کردند. آن ها سپس یک بیوراکتور ایجاد نموده و در شانه ربات نصب کردند. این بیوراکتور از رشته های زیست تخریب پذیر تشکیل شده بود که مانند دسته ای از مو بین دو غشای بیرونی بالن مانند محصور شده اند. این رشته های مو مانند با سلول های انسانی در محفظه ای پرشده از مواد مغذی مایع مناسب برای رشد قرار گرفتند.

سلول ها در طی یک دوره دو هفته ای رشد کردند. هر روز به مدت 30 دقیقه، بیوراکتور در شانه فرو می رفت و به علت احتیاج به اصطلاح بهتر، تکان می خورد. محقق اصلی این پروژه، پیر الکسیس موتوی از موسسه علوم اسکلتی عضلانی بوتنار دانشگاه آکسفورد می گوید: تفاوت هایی که من و همکارانم در سلول های رشد یافته به این روش مشاهده کردیم، در برترین حالت، از نظر کاربرد های پزشکی آینده مبهم بودند. ما فقط امکان سنجی این روش را آنالیز کردیم. این تیم نشان داد که رشد سلول ها در اسکلت ربات قطعا امکان پذیر است. محققان معتقدند که در آینده از اسکن دقیق بیماران می توان برای ایجاد تکثیر کامل مفصلی از بدن آن ها استفاده کرد. این کار اجازه می دهد تا بافت هایی مانند تاندون ها برای جراحی در یک شبیه ساز انسانی رشد نمایند.

منبع: theverge

منبع: فرارو
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2088

به "رشد سلول های انسانی روی اسکلت ربات ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد سلول های انسانی روی اسکلت ربات ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید