ردیابی رفتار و چهره از طریق دوربین های مداربسته

به گزارش مجله پیامک، خیابانی را در نظر بگیرید که در صورت بروز درگیری، سیستم های دوربین مدار بسته به صورت اتوماتیک اشخاص درگیر را شناسایی کرده و هشدار های لازم را برای ماموران امنیتی صادر می کنند. از طرف دیگر این قابلیت را داشته باشد، حالات رفتاری هر شخص را در هر زمان مشخص کند. با این توضیح می رویم به سراغ نسل تازه دوربین های مدار بسته که هم اکنون در بخش هایی از کشور انگلستان نصب و راه اندازی شده است که قادرند رفتار مردم را تشخیص دهند. این دوربین ها همچنین قابلیت دارند با شناسایی چهره مردم در معابر و مکان های عمومی آنها را ردیابی کرده و می توانند حالت چهره و رفتار را نیز کنترل سازند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

ردیابی رفتار و چهره از طریق دوربین های مداربسته

اشخاصی که عصبانی و یا نگران هستند در اولویت های نظارتی قرار گرفته و زوم دوربین ها روی آنها بیشتر خواهد شد.

به گفته یک کمیسر نظارت بریتانیا بنام اندرو رنینسون، سیستم های دوربین مدار بسته قادر به شناسایی و ردیابی چهره یک فرد از فاصله نیم مایلی می باشند. آقای رنینسون می گوید که، دوربین های نو با کیفیت بالا، در حال حاضر در سراسر شهر های انگلستان در حال نصب شدن هستند. بنابر گفته وی دوربین های مداربسته نو با چرخش 360 درجه می توانند چهره مردم را در میان جمعیت شناسایی و ردیابی کرده سپس با استفاده از الگوریتم های پیشرفته اطلاعات را در پایگاه داده مرکزی تحلیل و ذخیره سازند.

اگر چه این سیستم ها در حال آزمایش و پیشرفته تر شدن هستند و هنوز به صورت 100 درصد تکمیل نشده اما تحقیقات در مورد این دوربین ها مقدار موفقیت 90 درصدی را ثابت کرده اند.

از زمان پیدایش نخستین سیستم دوربین مدار بسته تا به امروز این سیستم ها تحولات بسیاری داشته اند. تنها چند سال از قابلیت های پیشرفته تشخیص چهره نمی گذرد که تحقیقات روی سیستم های نو تشخیص رفتار به سرعت ادامه خواهد داشت. این سیستم می تواند جامعه را به صورت کامل کنترل کرده و حتی از حوادث احتمالی پیشگیری کند. امکان دارد، این سیستم بعد ها برای مقاصد مختلف نیز استفاده شوند..

دوربین مداربسته برای تشخیص رفتار دانشجویان و دانش آموزان

رفتار و تنش های میان دانش آموزان و دانشجویان به صورت اتوماتیک از طریق سیستم های نو دوربین مدار بسته شناسایی و به مسئولین مرتبط اعلام خواهد شد. با استفاده از این سیستم ها می توان از برخوردهای فیزیکی سریعا جلوگیری به عمل آورد.

دوربین مدار بسته برای تشخیص رفتار رانندگان وسایل نقلیه

از سیستم های تشخیص رفتار در آینده نزدیک در دوربین های کنترل ترافیک هم استفاده می شود. رانندگانی که خواب آلوده باشند و یا از نظر اعصاب رانندگی آنها خطر ساز تلقی شود از طریق دوربین های مدار بسته تشخیص رفتار ردیابی شده و امکان دارد بسته به سیاست کشور ها جرایم مختلفی برای آنها وضع شود. به این ترتیب از بسیاری از رانندگی های خطر ساز جلوگیری می شود.

نصب سیستم مداربسته برای تشخیص رفتار پرسنل و کارمندان

همچنین نصب دوربین مدار بسته تشخیص رفتار می تواند برای نظارت بر رفتار پرسنل و کارمندان ادارات و شرکت ها استفاده شود. این دوربین ها قابلیت دارند، پرسنلی که رفتار ناشایست داشته و یا پرسنلی که خسته و خواب آلود هستند را به مدیریت مربوطه اعلام نمایند. از این طریق ضریب عملکرد اشخاص سنجیده شده و می توان در جهت اصلاح و بهبود عملکرد اقدام به عمل آورد.

در حال حاضر این تنها دولت ها هستند که از سیستم های مداربسته تشخیص دهنده رفتار برای مقاصد امنیتی بهره می گیرند اما پیش بینی می شود در آینده نزدیک ورژن های کوچک نرم افزاری و سخت افزاری این سیستم ها برای کاربران خانگی نیز به بازار عرضه شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1978

به "ردیابی رفتار و چهره از طریق دوربین های مداربسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردیابی رفتار و چهره از طریق دوربین های مداربسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید