رئیس جمهور شوم سفارت در دمشق را بازگشایی خواهم کرد

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، عبدالکریم الزبیدی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تونس بیان کرد: اگر رئیس جمهور شوم در راستای بازگشایی سفارت تونس در دمشق حرکت خواهم کرد. کنسولی که هم اکنون وجود دارد خدماتش به اداری خلاصه می گردد.

رئیس جمهور شوم سفارت در دمشق را بازگشایی خواهم کرد

وی اضافه کرد: تاریخ گواه است که در زمان جنگ نمی توان روابط دیپلماتیک را قطع کرد زیرا باب صلح همیشه برقرار است و این جز از راه دیپلماتیک میسر نمی گردد از این رو قطع روابط با سوریه اشتباه راهبردی بود و ما روابط تاریخی با دمشق داریم و این کشور برادر است و منافع مالی و اجتماعی و همکاری امنیتی ما را به هم گره می زند.

شایان ذکر است که قبلاً هم محسن مرزوق از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تونس گفته بود: قطع روابط با سوریه از اشتباهات بزرگ بود. قطع رابطه با سوریه در دوره حکومت تروئیکا به دنبال پیروزی از سیاست محوربندی ها و ارتباط آن با سیاست محوربندی ها بود به ویژه دوره ای که روابط با دمشق قطع شد همان دوره ای است که جوانان تونسی به تروریست ها ملحق شدند. آنها به سوریه و عراق رفتند و هم اکنون تهدیدی برای امنیت کشورهایی که در آن هستند و نیز تونس به شمار می روند.بنابراین برقراری روابط با سوریه اهداف امنیتی دارد کما اینکه روابط تاریخی با سوریه همیشه خوب بوده است. به نظر من دلیلی برای قطع روابط وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 333

به "رئیس جمهور شوم سفارت در دمشق را بازگشایی خواهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور شوم سفارت در دمشق را بازگشایی خواهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید