دعوای حقوقی تسلا و کمپانی ریویان برسر استخدام کارمندان قدیمی

به گزارش مجله پیامک، مدتی است که برند تازه تاسیس ریویان به دردسری برای تسلا تبدیل شده است. اکنون دیگر تسلا در عرصه تولید خودروهای الکتریکی پیشرفته تنها نیست و خطر حضور یک شرکت بزرگ دیگر، تسلا را تهدید می کند.

دعوای حقوقی تسلا و کمپانی ریویان برسر استخدام کارمندان قدیمی

حال تسلا تصمیم گرفته تا به روشی قانونی رقیب تازه وارد خود را تحت فشار بگذارد. این شرکت اخیرا از ریویان به استفاده از کارکنان سابق تسلا برای کسب اطلاعات محرمانه متهم کرده است و سعی دارد تا ریویان را به دادگاه بکشاند.

تسلا اخیرا یک شکایت را به دادگاه عالی کالیفرنیا ارائه داده است. مطابق متن این شکایت، ریویان متهم شده که شدیدا به دنبال استخدام کارکنان تسلا است و آن ها را ترغیب می کند تا اطلاعات محرمانه تسلا را در اختیار ریویان قرار دهند.

مطابق متن شکایت نامه تسلا از ریویان، استخدام کارکنان سابق تسلا و تلاش برای جذب نیروهای فعلی این شرکت برای استفاده از اطلاعات این شرکت، مزیت رقابتی تسلا را در معرض خطر قرار داده است.

آیا رقیب اصلی تسلا در راه است؟

مقر اصلی هر دو شرکت تسلا و ریویان در منطقه سن خوزه کالیفرنیا قرار گرفته است. البته ریویان هنوز محصولات خود شامل شاسی بلندهای برقی R1T و R1S را به بازار عرضه نکرده است. مدل هایی که از همین الان تسلا را به نگرانی واداشته است.

البته ریویان درصدد جذب سرمایه از طرف های ثالث برای ساخت این خودروها است. فورد و آمازون دو مورد از این شرکت ها هستند که بر ساخت خودروهای ریویان سرمایه گذاری کرده و به عنوان رقیب جدید تسلا اعلام وجود کرده اند.

با این وجود فاصله قابل توجهی میان ارزش دو شرکت تسلا و ریویان وجود دارد. ارزش کلی شرکت ریویان سال گذشته به حدود 4.7 میلیارد پوند رسید، در حالی که تسلا با ثبت ارزش 165 میلیارد پوند به ارزشمندترین شرکت اتومبیل سازی جهان تبدیل شده و حتی از تویوتا پیشی گرفته است.

تسلا در شکایت خود ادعا کرده هنگامی که جذب کارکنان تسلا به صورت منصفانه انجام شود، این کار را به عنوان یک رفتار مشروع رقابتی به رسمیت خواهد شناخت اما ریویان کارکنان تسلا را به نقض تعهدات خود در برابر این شرکت و افشای اطلاعات تشویق کرده است.

تسلا ادعا کرده که ریویان سه تن از کارکنان تسلا را با همین روش استخدام کرده و از اطلاعات محرمانه آن ها استفاده کرده است. دو تن از این کارکنان توسط بازپرسان تسلا مورد بازپرسی قرار گرفته اند اما اتهام انتشار اطلاعات محرمانه را رد کرده اند.

دفاعیه ریویان در برابر اتهامات تسلا

ریویان اتهامات وارد شده از سوی تسلا را به شدت رد می کند. مطابق بیانیه ای که از این شرکت در خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده، تمامی کارکنان ریویان ملزم هستند که اطلاعات مربوط به مالکیت معنوی کارفرمایان سابق خود را اعلام نکنند و البته آن ها این کار را انجام نداده اند.

این شرکت در بیانیه خود افزوده است: ریویان از تیم های با پتانسیل کاری بالا تشکیل شده که بر انجام ماموریت های خود تمرکز دارند. مدل کسب و کار شرکت ما نیز بر مهندسی، طراحی و توسعه پایدار است. این کار به هزاران کارمند به همراه دانش و همکاری آن ها نیاز دارد.

دو محصول شرکت ریویان یعنی مدل های Rivians R1T و R1S 4x4s قرار است در اواسط سال 2021 میلادی به بازار عرضه شوند. این دو خودرو الکتریکی هستند و بردی برابر 400 مایل ارائه خواهند داد.

طراحی داخلی فوق العاده زیبا، ثبت رکوردهای عملکردی مناسب در جاده و در بر داشتن فناوری های ذخیره انرژی نوآورانه بخشی از مزایای خودروهای ریویان است. آمازون به عنوان یکی از مشتریان و شرکای این شرکت، تا به امروز صد هزار دستگاه از خودروهای ریویان را پیش خرید کرده است.

منبع: autocar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1164

به "دعوای حقوقی تسلا و کمپانی ریویان برسر استخدام کارمندان قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوای حقوقی تسلا و کمپانی ریویان برسر استخدام کارمندان قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید