دستور رئیس جمهور برای بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت

به گزارش مجله پیامک، خبرنگاران : در شصت و هشتمین برنامه افتتاح طرح ها، با فرمان ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری، طرح های ملی صنایع پتروشیمی وزارت نفت در دو استان خوزستان و بوشهر با ایجاد اشتغال برای 2 هزار و 454 نفر درحال بهره برداری است.

دستور رئیس جمهور برای بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت

به گزارش به نقل از ایرنا، بهره برداری از طرح های ملی صنایع پتروشیمی وزارت نفت با ارزش سرمایه گذاری 1304 میلیون دلار با حضور ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری شروع شد.

در شصت و هشتمین برنامه افتتاح طرح ها، با فرمان ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری، طرح های ملی صنایع پتروشیمی وزارت نفت در دو استان خوزستان و بوشهر با ایجاد اشتغال برای 2 هزار و 454 نفر درحال بهره برداری است.

طرح متانول سبلان یکی از طرح های در دست بهره برداری، در عسلویه اجرایی شده است که در زمان اجرا برای 4 هزار و 200 نفر اشتغال مستقیم ایجاد نموده و در زمان بهره برداری 834 نفر اشتغال خواهد داشت.

کل سرمایه گذاری برای اجرای متانول سبلان 406 میلیون دلار برآورد شده که شامل 316 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و 10 هزار و 732 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی است.

ارزش محصولات این طرح پتروشیمی نیز 412 میلیون دلار در سال اعلام شده است که نشان دهنده نرخ مطلوب بازگشت سرمایه برای این طرح است.

خوراک این واحد پتروشیمی 176 هزار متر مکعب گاز طبیعی در ساعت است که در مجموع سالانه یک میلیون و 650 هزار تن متانول فراوری می نماید.

اوره و آمونیاک مسجد سلیمان طرح دیگری است که با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید. این طرح که در زمان اجرا 5 هزار اشتغال ایجاد نموده بود، در زمان بهره برداری هزار و 500 نفر اشتغال خواهد داشت.

برای ساخت این واحد پتروشیمی 850 میلیون دلار سرمایه گذاری صورت گرفته و قرار است سالانه 284 میلیون دلار درآمد ایجاد کند.

خوراک پتروشیمی اوره و آمونیک مسجد سلیمان 861 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در سال است که در نهایت 680 هزار تن آمونیاک و یک میلیون و 73 هزار تن اوره فراوری خواهد نمود.

اکسیر حلال عسلویه آخرین طرحی است که اکنون در دست بهره برداری است. این طرح که در منطقه ویژه مالی انرژی پارس اجرا شده در زمان ساخت اشتغال 600 نفری و در زمان بهره برداری نیز 120 نفر اشتغال ایجاد خواهد نمود.

سرمایه گذاری صورت گرفته در این طرح 48 میلیون دلار اعلام شده و ارزش محصولات آن 40 میلیون دلار در سال برآورد می گردد. این طرح نیز از نظر نرخ بازگشت سرمایه از رتبه مطلوبی برخوردار است.

خوراک این واحد 260 هزار تن در سال رافینیت (مخلوطی چند جزیی است که میتواند حاوی پارافین ها، الفین ها، سیکلو آلکان ها و همین طور آروماتیک ها باشد) است و محصولات نهایی شامل 40 هزار تن در سال هگزان و 10 هزار تن در سال پنتان خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1649

به "دستور رئیس جمهور برای بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور رئیس جمهور برای بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید