در جام جهانی برای موفقیت باید خوب دفاع کرد

به گزارش مجله پیامک، تیم ملی در گروهی قرار گرفته است که نه سخت است و نه آسان. می توان با هر دیدی به این گروه نگاه کرد اما نمی توان رقبا را دست کم گرفت.

در جام جهانی برای موفقیت باید خوب دفاع کرد

انگلیس در این سال ها متحول شده است. تمرکز آنها از مسابقات باشگاهی به تیم ملی این کشور آمده است. نوع بازی این تیم عوض شده است. به هر حال انتظار از کشوری که برای اولین بار در آن فوتبال بازی شده، بیشتر است. اولین بازی ما هم با انگلیس است که می تواند یک شروع خوب یا بد باشد. البته اصلاً نمی توان ناامید بود. یکی از چیزهایی که نیاز داریم این است که خوب دفاع کنیم و شرایط بدنی خوبی داشته باشیم تا مقابل رقبای خودمان بجنگیم. کی روش حداقل یک کار دفاعی خیلی خوب را به تیم ما آموزش داد. از مهاجم تا مدافعان ما خیلی خوب دفاع می کردند. الان این شرایط را در تیم ملی نمی بینم. به قدری که تمرکز و تأثیرگذاری ما روی بخش تهاجمی است، بازیکنان به دفاع فکر نمی کنند.

مربی ما کار سختی دارد. باید با برگزاری بازی های تدارکاتی شبیه سازی انجام شود ولی باید در هفت هشت ماه به جای مانده یاد بگیریم که خوب دفاع کنیم. فوتبال انگلیس خیلی فیزیکی و درگیرانه است و باید مراقب باشیم که با خطاهای مکرر اخراجی و پنالتی ندهیم. قطعاً گروه آنالیز تیم ملی باید ویژگی این تیم ها را پیدا کند و تیم مان در چرخه آموزش خوبی قرار بگیرد و با آمادگی بدنی بالا، تبدیل به یک تیم جنگنده شود. قطر کشور گرمسیری است و باید بتوانیم خوب بجنگیم و بدویم و دروازه خودمان را حفظ کنیم. با مهاجمان و هافبک های نفوذی خوب، می توانیم از حداقل فرصت ها به گل برسیم و دروازه خودمان را هم حفظ کنیم.

در مورد اسکوچیچ هم باید بگویم زمانی او را آوردیم که امیدی به صعود نداشتیم و باید همه بازی ها را می بردیم و ناامیدی سراسر فوتبال ما را فرا گرفته بود. اسکوچیچ آمد و با مهره هایی که با ویلموتس ناکام بودند، پیروز شد. غیر منصفانه بود که بعد از یک باخت به کره جنوبی هجمه ای علیه اسکوچیچ ایجاد کنیم. این مربی که تجربه اولش در جام جهانی است، باید از تمامی فاکتورهایی که می تواند کمک کند، استفاده لازم را به عمل آورد. هر چه خط هافبک و حمله ما پرمهره است باید در خط دفاعی به بازیکنان بهتری دست پیدا کنیم. وقتی یک بازیکن ما مقابل کره جنوبی مصدوم شد، دچار مشکل شدیم. باید روی این مسائل کار کنیم و برنامه ریزی خوبی داشته باشیم.

مجلس و دولت می توانند در زمینه آماده سازی تیم ملی به ما کمک کنند. نگرش ما این نباشد که فلان بازیکن مال استقلال و پرسپولیس است. باید بهترین ها را انتخاب کنیم. اکثریت بازیکنان حاضر در ترکیب تیم ملی لژیونرها هستند. باید یک تاکتیکی اتخاذ کنیم که در حمله و دفاع به کار ما بیاید.

کارشناس و مربی فوتبال

منبع: ایران ورزشی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2080

به "در جام جهانی برای موفقیت باید خوب دفاع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در جام جهانی برای موفقیت باید خوب دفاع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید