درخواست چین برای پیشبرد فرایند سیاسی در سوریه

به گزارش مجله پیامک، ایرنا نوشت:معاون نماینده دائمی چین در سازمان ملل خواهان پیشبرد فرایند سیاسی سوریه و کاهش درد و رنج مردم این کشور شد.

درخواست چین برای پیشبرد فرایند سیاسی در سوریه

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

رادیو بین المللی چین امروز (پنجشنبه) گزارش کرد، گنگ شوانگ در نشست ویدئویی شورای امنیت سازمان ملل در خصوص مسائل سیاسی و بشردوستانه سوریه گفت که سازمان ملل باید به کوشش های میانجیگری خود ادامه دهد و در پیشبرد فرایند سیاسی رهبری مردم سوریه و تعلق به مردم سوریه اصرار ورزد.

او گفت: جامعه جهانی باید کوشش های سیاسی برای حل این مساله را افزایش دهد و انتها هر چه زودتر بحران سوریه را پیش برد.

این مقام چینی اظهار کرد: چین از همه طرف های سوریه می خواهد ارتباط نزدیک خود را با پی کایرو، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه حفظ نمایند و هر چه زودتر درباره دستورات دور ششم نشست کمیته قانون اساسی این کشور به توافق برسند کار کمیته قانون اساسی باید مستقل و بدون دخالت خارجی انجام گردد.

وی همچنین گفت که جامعه جهانی باید با تقویت یاری های بشردوستانه به سوریه به طور جدی از رنج و مسائل مردم سوریه بکاهد، زیرا سوریه در حال حاضر با چالش های پیچیده انسانی روبرو است.

گنگ ادامه داد: آژانس سازمان ملل متحد باید کوشش های خود برای ارسال غله به سوریه را افزایش دهد و به سوریه یاری کند تا زیرساخت های فراوری محصولات کشاورزی خود مانند تأمین آب و برق را حفظ کند.

معاون نماینده دائمی چین در سازمان ملل همچنین با اشاره به اینکه چین از عرضه واکسن به سوریه به وسیله طرح واکسیناسیون کرونا سازمان ملل حمایت می نماید، گفت: واکسن های یاریی دولت چین به سوریه هفته پیش وارد دمشق، پایتخت سوریه شد و امید است با واکسیناسیون به موقع از همه گیری کرونا در سوریه جلوگیری کند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1658

به "درخواست چین برای پیشبرد فرایند سیاسی در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست چین برای پیشبرد فرایند سیاسی در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید