خواندن این 3 رمان جذاب را از قلم نیاندازید

به گزارش مجله پیامک، در روزهایی که جهانی واقعی پیرامون ما با انواع استرس ها، اخبار بد و نگرانی ها احاطه شده است؛ خوب است هر کدام از ما یک رمان جذاب در کتابخانه مان داشته باشیم تا بتوانیم وقت هایی که جهان تیره و تاریک می گردد، به جهانی جالب قصه ها پناه ببریم.

خواندن این 3 رمان جذاب را از قلم نیاندازید

در این مقاله سه رمان از مجموعه رمان های بسیار پیروز و پر فروش ایرانی و خارجی را به شما معرفی می کنیم و درباره هر یک توضیحات جامعی می دهیم تا بتوانید رمان مناسب تان را به راحتی انتخاب کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

  1. سمفونی مردگان

عباس معروفی نویسنده پر کاری نیست؛ اما هر بار که اثری بیرون داده است ثابت نموده که یکی از بهترین های عرصه نویسندگی دوران معاصر است. سمفونی مردگان یکی از شاهکارهای این نویسنده ایرانی است که در کنار کتاب سال بلوا بارها در فهرست کتاب های پرفروش قرار گرفته است.

داستان سمفونی مردگان شامل چهار بخش است که معروفی آن ها را به صورت هوشمندانه و با الهام دریافت از موسیقی و نام کتاب، موومان نامگذاری نموده است. نویسنده از همان صفحه اول با قرار دادن تلمیحی به قتل هابیل توسط قابیل، بی هیچ واهمه ای دست خواننده را می گیرد و او را مقابل اثری می نشاند که خواننده سریعا متوجه بار تراژیک آن شده است؛ اما این مسئله مانع از دنبال کردن داستان نخواهد شد؛ چون معروفی با دقت تمام آنقدر ظرافت در داستانش جا داده است که حدس زدن نتیجه مانع از دنبال کردن آن نگردد.

رمان حول بیشتر حول شخصیت آیدین می گردد، یکی از چهار فرزند پدری سنتی با عقاید افراط گونه که از آیدین توقع دارد به جای اینکه کتاب بخواند و از هنر سر درآورد، برای ادامه کسب و کار خانوادگی شان که آجیل فروشی است، به او بپیوندد؛ اما آیدین از این کار سر باز می زند. رمان همچنین به خواهر دوقلوی آیدین، آیدا پرداخته و درباره دو برادر دیگر یوسف و اورهان که یکی بر اثر حادثه ای گوشه خانه افتاده و دیگری از همه جهت شبیه پدرش است، شخصیت پردازی کاملی انجام داده است. در طول داستان متوجه تناقض های بین خانواده و بچه ها و سپس بچه ها با هم خواهید شد و ناگهان می بینید رمزگذاری های کوچک از اتفاقات به ظاهر ساده، چطور به خلق یک تراژدی منجر می گردد.

اگر تا کنون این کتاب را نخوانده اید، پیشنهاد می کنیم آن را در فهرست کتاب های خواندنی تان قرار دهید و اگر مدت هاست از خواندن این کتاب گذشته می توانید با دانلود کتاب صوتی سمفونی مردگان اثر عباس معروفی ریزه کاری های داستان آیدین و خانواده اش را مرور کنید و از شنیدن داستان لذت ببرید.

  1. ملت عشق

تا اینجا دو شاهکار رمان نویسی را به شما معرفی کردیم؛ یکی با تم فلسفی و دیگری با موضوع تراژدی؛ نوبتی هم اگر باشد نوبت یک رمان عرفانی-عاشقانه است.

ملت عشق کتابی است با دو روایت عاشقانه، یکی برخاسته از دل قونیه و دیگری جایی در آمریکا. زنی به نام اللا روبینشتاین مشغول گذران زندگی ساده و روزمره اش در آمریکاست تا اینکه کتابی از یک نویسنده به دستش می رسد که اللا باید پیش از انتشار روی آن کار کند؛ نام کتاب کفر شیرین است و نویسنده ای به نام عزیز زاهارا آن را نوشته است؛ کتابی درباره رابطه مولانا و شمس تبریزی. اللا در حین آنالیز کتاب با عزیز به وسیله ایمیل آشنا می گردد و کم کم علاقه ای بین آن ها شکل می گیرد. بنابراین یکی از روایت های عاشقانه کتاب روایت این دو نفر است و دیگری چهل قانون عشق است که در کتاب عزیز از زبان شمس برای مولانا روایت می گردد. این دو روایت هر کدام به نحوی جذابیت خاص خودشان را دارند و مفهوم عشق را برای خواننده به چالش می کشند و تعریف جدیدی از آن ارائه می دهند.

الیف شافاک، نویسنده کتاب ملت عشق که این روزها کتاب سه دختر حوا از او نیز پر فروش شده است؛ با نوشتن این کتاب توانست به شهرت زیادی دست پیدا کند و از آن جایی که قلمی روان و خواندنی دارد، هواداران زیادی پیدا نموده است. ترجمه به فارسی این کتاب را ارسلان فصیحی انجام داده که ترجمه ای بسیار تمیز و خوش خوان است. پیشنهاد می کنیم خواندن این رمان جذاب را به هیچ وجه از دست ندهید و روزهای سرد پاییز و زمستان را با خواندن این رمان جذاب گرم کنید.

  1. جز از کل

تمام سوال های فلسفی زندگی تان را جلوی چشم تان بیاورید؛ تمام دغدغه های بدبینانه ای که به زندگی داشته اید و همواره برایتان سوال بوده اند؛ بعد لحظاتی را به خاطر آورید که فکر می کردید با تمام این سوال ها در این جهان هستید؛ غافل از اینکه نویسنده ای استرالیایی به نام استیو تولتز پنج سال برای نوشتن رمانی که بخشی از آن شامل دغدغه های بدبینانه فلسفی آدم هاست، وقت گذاشته و نتیجه اش رمان خواندنی جز از کل شده؛ رمانی که نامزد جوایز بوکر و گاردین شده است، بارها تجدید چاپ شده و شهرت زیادی برای نویسنده به دنبال داشته است.

داستان رمان جز از کل حول دو شخصیت اصلی که یک پدر و پسر هستند، می چرخد؛ پدری به نام مارتین دین که به همراه پسرش جسپر زندگی پر تلاطمی را می گذراند. پدر جایی بین فیلسوف نابغه بودن و افسردگی حاد تاب می خورد و پسر را حاصل تناسخ خودش می داند؛ برای همین از کودکی به جای خواندن کتاب داستان برای او آثار مارکس و هگل را برایش می خواند. این پدر و پسر به شدت تحت تاثیر اعضای خانواده پدر و اتفاقاتی که تا به امروز در زندگی مارتین افتاده، قرار دارند؛ از کودکی سخت او که همراه با بیماری بوده، تا نوجوانی و عشق نافرجامش و رابطه ای که با برادرش تری داشته است؛ یک تبهکار تمام عیار که تمام استرالیا او را به خوبی می شناسند.

جز از کل یک رمان طولانی به حساب می آید؛ اما از آنجایی که پر از خرده روایت های به هم پیوسته و حقیقت های عریان است، به راحتی خوانده خواهد شد. نسخه چاپی این کتاب بیش از 600 صفحه دارد و نشر چشمه آن را با ترجمه بی نظیر پیمان خاکسار منتشر نموده و بارها به تجدید چاپ رسانده است. برای کسانی که دوست دارند در حین رانندگی یا نشستن در تاکسی به مطالعه کتاب شان ادامه دهند و از شنیدن کتاب های صوتی لذت می برند، فایل صوتی رمان جز از کل در سایت فیدیبو قابل دانلود است.

منبع: فرارو
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1331

به "خواندن این 3 رمان جذاب را از قلم نیاندازید" امتیاز دهید

1 کاربر به "خواندن این 3 رمان جذاب را از قلم نیاندازید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواندن این 3 رمان جذاب را از قلم نیاندازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید