خطرات مرگبار پلاستیک

به گزارش مجله پیامک، خبرگزاری خبرنگاران- وجود ترکیبات شیمیایی به نام فتالات در پلاستیک می تواند سالانه باعث مرگ زودرس 100 هزار نفر گردد.

خطرات مرگبار پلاستیک

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس تحقیقی که روز سه شنبه منتشر شد، وجود ترکیباتی شیمیایی به نام فتالات در پلاستیک، غذا ها و اشیاء روزمره (غذا، پوشاک، لوازم آرایشی، اسباب بازی ...) می تواند در هر سال باعث مرگ زودرس 100 هزار آمریکایی 55 تا 64 ساله گردد.

مطالعه مدرسه پزشکی گروسمن دانشگاه نیویورک که در مجله آلودگی زیست محیطی Environmental Pollution منتشر شد، اعلام می نماید این فتالات ها به عنوان مختل نماینده غدد درون ریز مضر برای سلامتی تلقی می شوند، اما ارتباط مستقیم بین قرار گرفتن در معرض این محصولات و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی یا سرطان ها در آمریکا هنوز به طور قطعی ثابت نشده است.

محققان در این مطالعه تأثیر قرار گرفتن در معرض فتالات را روی جمعیتی متشکل از پنج هزار و سیصد و سه بزرگسال بالای 20 سال تجزیه و تحلیل کردند.

این مطالعه و تحلیل های بیولوژیک (به ویژه ادرار) شرکت نمایندگان، بین سال های 2001 تا 2010 انجام شد و پس از آن مطالعه ای روی آمار مرگ و میر تا خاتمه 2015 انجام شد.

نتایج داده های به دست آمده ژوئیه 2020 استخراج شد.

این مطالعه شرح می دهد که با استخراج نتایج مربوط به گروه سنی آمریکایی های 55 تا 64 ساله، 90 هزار و 761 تا 107 هزار و 283 مورد مرگ که می توان آن ها را به قرار گرفتن در معرض فتالات نسبت داد، شناسایی شد.

در بیانیه ای به نقل از لئوناردو تراساند، یکی از دست اندرکاران این مطالعه آمده است: یافته های ما نشان می دهد که قرار گرفتن بیشتر در معرض فتالات با مرگ زودرس، به ویژه بیماری قلبی ارتباط دارد.

این محقق می افزاید: تا به حال، ما می دانستیم که مواد شیمیایی باعث بیماری های قلبی عروقی می گردد، بیماری هایی که علل اصلی مرگ و میر هستند، اما هنوز این مواد شیمیایی را مستقیماً با مرگ و میر ربط نداده ایم.

محققان در این مطالعه هزینه مالی این مرگ های زودرس را برای آمریکا، از لحاظ از دست رفتن بهره وری، بین 39.9 تا 47.1 میلیارد دلار در سال برآورد نموده اند.

مطالعه دانشگاه نیویورک تأکید می نماید: مطالعات دیگری برای تأیید این مشاهدات و شناسایی سازوکار ها باید انجام گردد، اما مقامات نظارتی باید فوراً اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1845

به "خطرات مرگبار پلاستیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرات مرگبار پلاستیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید