خبرنگاران 29.3 هزار متر مربع از اراضی دولتی قشم رفع تصرف شد

به گزارش مجله پیامک، قشم- خبرنگاران- رییس اداره حفاظت از اراضی ملی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 29 هزار و 300 متر مربع از اراضی ملی و دولتی در خارج از محدوده طرح هادی بندر لافت قشم رفع تصرف شد.

خبرنگاران 29.3 هزار متر مربع از اراضی دولتی قشم رفع تصرف شد

به گزارش سازمان منطقه آزاد قشم، مصطفی مازندرانی افزود: این اراضی در جنب جاده اصلی بندرلافت واقع شده است و یش از 58 میلیارد و 600 میلیون ریال ارزش دارد.

وی ادامه داد: نیروهای این اداره در راستای اجرای دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نسبت به رفع تصرف، تخریب سد و بند خاکی غیر مجاز و تبدیل به وضع گذشته زمین مذکور اقدام کردند.

رییس اداره حفاظت از اراضی ملی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برنامه ریزی و اقدامات مطلوبی در زمینه رفع تصرف و برخورد با زمین خواران و سودجویان منطقه در حال انجام است.

وی افزود: مردم جزیره قشم، مسوولان محلی و اعضای شوراها و دهیاران می توانند با ارائه گزارش به موقع از تخلفات اجرا شده، به نیروهای این اداره در رفع تصرف اراضی ملی و دولتی کمک کنند.

مازندرانی با بیان اینکه برخورد با زمین خواران و متصرفین اراضی ملی و دولتی برابر قانون و مقررات پیگیری خواهد شد؛ شرح داد: با هیچ تخلفی در امر زمین خواری مماشات نمی شود و با هرگونه اقدام غیر قانونی در سطح جزیره قشم برخورد قانونی صورت می گیرد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1493

به "خبرنگاران 29.3 هزار متر مربع از اراضی دولتی قشم رفع تصرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 29.3 هزار متر مربع از اراضی دولتی قشم رفع تصرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید