خبرنگاران کیفیت هوای اراک ناسالم است

به گزارش مجله پیامک، اراک - خبرنگاران - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کیفیت هوای اراک روز آدینه برای نهمین روز متوالی در شرایط ناسالم و هشدار قرار گرفته است.

خبرنگاران کیفیت هوای اراک ناسالم است

رضا میرزایی در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، شاخص کیفیت هوای اراک در صبح امروز به 123 رسید که بیانگر هوای ناسالم برای گروه های سنی حساس است.

وی بیان نمود: آلاینده اصلی ذرات معلق با قطر کمتر از 2 و نیم میکرون است و بالاترین شاخص آلودگی در ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزای شیرازی ثبت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: براساس پیش بینی های هواشناسی استان مرکزی، تداوم سکون نسبی هوا و کیفیت هوای ناسالم تا روز یکشنبه هفته آینده همچنان ادامه دارد.

میرزایی گفت: نظر به تداوم آلودگی از چند روز گذشته و تشدید شیوع بیماری کرونا و امکان اثرات زیانبار همزمان این 2 عامل، مردم از هرگونه رفت آمد در محیط های شلوغ و پر رفت و آمد خودداری نمایند.

وی گفت: توصیه می گردد تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و بچه ها از حضور در فضای باز بپرهیزند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه نمود: دقت در هنگام سوخت گیری در صندلی ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت ها و خودداری از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا گردد مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی از دیگر نکاتی است که باید در این روزها مورد توجه قرار گیرد.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تا به امروز 23 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1271

به "خبرنگاران کیفیت هوای اراک ناسالم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کیفیت هوای اراک ناسالم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید