خبرنگاران تردد خودروها در جاده های یزد 65 درصد کاهش یافت

به گزارش مجله پیامک، یزد- خبرنگاران- معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: از ابتدای آغاز طرح نوروزی این اداره کل در 25 اسفندماه سال گذشته تا پایان روز هفتم فروردین ماه جاری، تردد ورودی و خروجی خودروها در جاده های استان نسبت به مدت مشابه 65 درصد کاهش نشان می دهد.

خبرنگاران تردد خودروها در جاده های یزد 65 درصد کاهش یافت

حامد معتمدی آدینه شب در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: بر اساس آمار موجود بیشترین پلاک های ورودی و خروجی به استان به ترتیب از استان های تهران، اصفهان، کرمان و فارس بوده است .

وی ادامه داد: در این مدت بطور متوسط شاهد کاهش پنج درصدی سرعت خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم که نشان دهنده رعایت مقررات توسط رانندگان است .

به گفته این مسوول ، بیشتر سفرها در روزهای اخیر بر خلاف گذشته بین مردم مناطق مختلف استان و درون استانی است که اجرا شده است .

معتندی اظهار کرد: همکاری و رعایت مقررات توسط رانندگان نقش مهمی در تحقق اهداف و انجام بهتر ماموریت های راهداری و جمل و نقل جاده ای دارد.

روزانه حدود 400 هزار دستگاه خودرو در جاده های برون شهری استان یزد رفت و آمد می نمایند.

استان یزد 681 کیلومتر بزرگراه، 657 کیلومتر راه اصلی، 980 کیلو متر راه فرعی، 2هزار و 250 کیلومتر راه روستایی دارد که از مجموع راه های آن هزار و 267 کیلومتر، راه های شریانی و ملی است.

یزد در بحث طول راه های شریانی رتبه 10 کشوری را دارد، از لحاظ طول بزرگراه در صندلی هشتم، طول راه اصلی در رتبه 14 ، طول راه های فرعی در صندلی 15 و طول راه روستایی رتبه 22کشوری را داراست.

استان یزد بر اساس آمار سال 1395 با یک میلیون و 180 هزار نفر جمعیت در مرکز جفرافیایی ایران قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 897

به "خبرنگاران تردد خودروها در جاده های یزد 65 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تردد خودروها در جاده های یزد 65 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید