عظیم ترین پروژه بازآفرینی شهری، به زودی وارد فاز اجرا می گردد

به گزارش مجله پیامک، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن تشریح آخرین شرایط پروژه بازآفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز، موسوم به پروژه شارباغ از ورود این پروژه به فاز اجرا در آینده نزدیک اطلاع داد.

عظیم ترین پروژه بازآفرینی شهری، به زودی وارد فاز اجرا می گردد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، کاوه حاجی علی اکبری با بیان این که پس از برگزاری مسابقه بین المللی باز آفرینی محور شهری؛ طراحی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز در سال 98 و عقد قرارداد با برنده نخست مسابقه، مطالعه دقیق فرآیند بازآفرینی این محور در ابعاد مختلف از سال 1398 شروع شده است، شرح داد: این محور به طول حدود 9 کیلومتر از میدان شهدای مدافعان حرم (سوزن بانی سابق) در منطقه 17 شروع می گردد و با گذشتن از محلات ابوذر، مقدم، باغ خزانه، امامزاده حسن، آذری و یافت آباد در تقاطع محور با بزرگراه آیت ا... سعیدی وارد منطقه 18 شهر تهران می گردد.

وی اضافه کرد: این محور در منطقه 18 به موازات 45 متری زرند به سمت غرب حرکت نموده و با گذشتن از محلات فراوری دارو، شمشیری، سرآسیاب مهرآباد، امام خمینی، فتح و هفده شهریور در نهایت قبل از رود دره کن به اتمام می رسد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطر نشان کرد: پس از انعقاد تفاهم نامه واگذاری حق بهره برداری از فضای فوقانی تونل بین شهرداری تهران و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، هماهنگی ها و اقدامات مورد احتیاج برای اجرایی شدن فاز نخست بزرگ ترین پروژه بازآفرینی شهری (به مساحت 50 هکتار)، بین سازمان نوسازی شهر تهران، شرکت یادمان سازه به عنوان مجری و اداره کل راه آهن تهران اجرا شده است.

علی اکبری توضیح داد: با واگذاری 2.7 کیلومتر از محور به شهرداری از طرف شرکت راه آهن (در 4 نقطه کلیدی محور) و آنالیز های کارشناسی اجرا شده در مورد طرح های پیشنهادی مشاور طرح، بازدیدهای میدانی منظم و هماهنگی در مورد تأسیسات و تجهیزات مرتبط با تونل متعلق به شرکت راه آهن، محدوده های اجرای پروژه در فاز اول تعیین و آماده سازی شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در مورد جزئیات این پروژه بیان کرد: در این پروژه، در کنار یک فضای شهری بزرگ و بی نظیر، مجموعه ای از فضاهای خدماتی برای فعالیت های آموزشی و فرهنگی (به ویژه برای بچه ها، جوانان و بانوان)، رستوران ها و کافه های در طول راستا، مرکز درمانی، خدمات شهری و محلی، فضاهای فراغت، سرگرمی و بازی برای گروه های سنی مختلف، ایستگاه ها و راستاهای دوچرخه سواری، مجموعه TOD در سطح شهری و فراشهری و پیشنهادهای مختلف در مورد پیوند بافت پیرامون با این محور در نظر گرفته شده است.

علی اکبری ابزار امیدواری کرد با بهره برداری از پروژه های این راستا در مقیاس های مختلف محلی، منطقه ای و شهری، ارتقاء کیفیت فضاهای عمومی در مناطق 17 و 18 و امکان بهره مندی شهروندان از این فضاها فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1394

به "عظیم ترین پروژه بازآفرینی شهری، به زودی وارد فاز اجرا می گردد" امتیاز دهید

2 کاربر به "عظیم ترین پروژه بازآفرینی شهری، به زودی وارد فاز اجرا می گردد" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظیم ترین پروژه بازآفرینی شهری، به زودی وارد فاز اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید