پارک بولونی پاریس؛منطقه محافظت شده شکار افراد سلطنتی، عکس

به گزارش مجله پیامک، در میان پارک های شهری مختلف پارک مرکزی نیویورک نسبت به سایر پارک ها شناخته شده تر است. مشابه این پارک و شاید بهتر از آن را در دل پاریس و با عنوان پارک بولونی پاریس(Bois de Boulogne) می توان پیدا کرد.

پارک بولونی پاریس؛منطقه محافظت شده شکار افراد سلطنتی، عکس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

پارک بولونی پارک محلی و محبوب پاریسی ها برای گذراندن ساعات بیکاری و تفریح است. کمربند سبزی که قلب پاریس را در تپش نگه داشته است و وسعتی دوبرابر پارک مرکزی نویورک دارد. پس با خرید بلیط هواپیما پاریس حتما در این پارک قدم بزنید و مناظر زیبای آن را به خاطر بسپارید.

تاریخچه

فضای سبزی وسعی که امروزه ما با عنوان پارک بولونی می شناسیم در گذشته منطقه محافظت شده برای شکار مسئولان و افراد سلطنتی بوده است. این پارک در گذشته جنگل بلوطی قدیمی با درختان کهنسال بوده که برای شکار و تفریح فیلیپ آگوستوس و فیلیپ IV هرس و مرتب شده بود. در دوران قرون وسطی این جنگ قدیمی شاهد حضور چند کلیسا بر زمین خود بود. دردوران سلطنت هنری دوم و سوم دورتا دور این جنگل را دیوارهای بلند و ضخیم ساختند.

لویی شانزدهم که در دوران انقلاب فرانسه(1789) با گیوتین اعدام شد، اولین کسی بود که دروازهای این جنگل سلطنتی را رو به عموم باز کرد تا مردم عادی نیز از این زیبایی طبیعی لذت ببرند. در سال 1852 ناپلئون سوم این منطقه جنگلی را برای احداث پارک عظیم عمومی واگذار کرد.

فرایند احداث پارک نیازمند کوشش های بیشتر بود و به ویژه از اواسط تا اواخر قرن نوزدهم این کوشش ها برای افزاش فضای سبز از قسمت غربی شهر در سال 1855 صورت گرفت. پارک هایی که به طور مستقیم از شرق پاریس تا غرب شهر کشیده شده بودند عنوان ریه های پاریس را گرفته و از ضروریات اکولوژی و سلامت شهر شمرده شدند.

قسمت‌های مختلف پارک بولونی پاریس

راستا پیاده روی، درختان و گیاهان پارک بولونی پاریس

پارک بولونی پاریس با داشتن بیش از 17 راستا پیاده روی بهترین مکان برای پیاده روی و تماشای درختان و گیاهان مختلف است.

اطراف راستاهای پیاده روی این پارک درختان بلوط، سدر، گینگو و چندین درخت دیگر گرفته و فضایی بسیار رویایی برای پیاده روی و عکاسی ایجاد نموده است. بعلاوه می توانید با کرایه دوچرخه در راستاهای معین شده پارک دوچرخه سواری نموده و لذت سواری در میان درختان را داشته باشید.

در هنگام بازدید حتما از باغ باگاتل(Jardin Bagatelle) که به سبک انگلیسی طراحی و ایجاد شده و به مجموعه رزها و مرداب های پر از گل مردابش مشهور است، بازدید کنید. از طرفی دیگر باغ گل پارک بولونی مجموعه وسیعی از انواع گل و گیاهان را دارد.

دریاچه های مصنوعی، چشمه ها و آبشارها

پارک بولونی به داشتن تعداد فراوانی چشمه، آبشار و دریاچه مصنوعی پر از اردک، غاز، قو و چندین پرنده دیگر مشهور است. زیباترین قسمت این دریاچه ها این است که بازدید نمایندگان می توانند سوار بر قایق ها مانند شاهزادگان سلطنتی از قایق سواری آرام در این دریاچه های پر از گل و قو زیر نور طلایی رنگ آفتاب لذت ببرند. در کل 2 دریاچه مصنوعی و 8 مرداب در پارک بولونی پاریس وجود دارد.

رویداد های ورزشی

شاید برایتان جالب باشد بدانید بعضی از رویدادهای ورزشی مانند تورنمنت تنیس آزاد فرانسه همه ساله در زمین تنیس پارک بولونی پاریس برگزار می گردد. علاه بر تنیس مسابقات اسب سواری نیز در این پارک برگزار می گردد.

اجراهای تئاتر روباز

بد نیست بدانید همه ساله بازی ها و اجراهای آزاد تئاتر درماه های تابستان در باغ شکسپیر پارک بولونی برگزار می گردد. گرچه اکثریت اجراها به زبان فرانسوی هستند اما بعضی از اجراها ه به زبان انگلیسی اجرا می شوند.

خورد و خوراک در پارک بولونی پاریس

در پارک بولونی چندین رستوران مختلف قرار گرفته است و کیفیت غذاها و محیط بعضی از آن ها به اندازه ای است که توانسته اند ستاره میشیلن دریافت نمایند. به طور مثال می توان رستوران Le Pré Catalan که دارای سه ستاره میشیلن و رستوران La Grande Cascade که دارای یک ستاره میشلن است را نام برد.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از پارک بولونی پاریس چه قدر است؟

خود پارک بولونی به صورت 24 ساعته فعال است اما جاذبه ها و مکان های دیدنی داخل پارک تایم های کاری متفاوتی دارند.

فصل مناسب برای بازدید از پارک بولونی پاریس چه زمانی است؟

اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر پاریس و بازدید از این پارک را دارید باید بدانید. بهترین زمان از نظر آب و هوایی ایام تابستان(ژوئن- آگوست) است. اما در این ایام گردشگران بسیاری در پاریس هستند.

ایام زمستان معمولا گردشگرن کمتری در پارک بولونی هستند اما هوا در این ایام برای فعالیت در پارک مناسب نیست، در ایام سپتامبر- اکتبر پاریس آب و هوای مناسب تر و گردشگران کمتری دارد و بهترین زمان برای بازدید از پارک بولونی است. اما به خاطر داشته باشید قبل از سفر به این شهر زیبا حتما راهنمای سفر پاریس را مطالعه کنید تا بتوانید در مدت 4 روز جاهای دیدنی این شهر را ببینید.

چگونه به پارک بولونی پاریس برویم؟

اصلی ترین ورودی پارک بولونی پاریس در غرب پاریس قرار گرفته است. راحت ترین روش دسترسی به پارک بولون استفاده از مترو و قطارهای تندرو است که ایستگاه های آن در نقاط مختلف پاریس قرار گرفته است.

در نزدیکی پارک بولونی پاریس از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

عمارت کیسو: 2.4 کیلومتر

برج ایفل: 4.8 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی پارک بولونی پاریس برای اقامت وجود دارد؟

هتل ادوارد 7: 8.7 کیلومتر

هتل دی سرس: 5.2 کیلومتر

هتل نووتل پاریس لا دفنس: 3.4 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به پارک بولونی پاریس هستند؟

رستوران ناگومی: 2.5 کیلومتر

رستوران بارباکوآ: 2.7 کیلومتر

رستوران ژاپنی یامی: 3.4 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1314

به "پارک بولونی پاریس؛منطقه محافظت شده شکار افراد سلطنتی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک بولونی پاریس؛منطقه محافظت شده شکار افراد سلطنتی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید