خام فروشی یکی از اشکالات حوزه معدن است ، طلای قروه یکی از فرصت های مناسب برای کردستان است خبرنگاران

به گزارش مجله پیامک، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از درصد کمی از ظرفیت معادن کشور استفاده نموده ایم و یکی دیگر از اشکالات موجود در حوزه معاون خام فروشی است.

خام فروشی یکی از اشکالات حوزه معدن است ، طلای قروه یکی از فرصت های مناسب برای کردستان است خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدباقر قالیباف عصر امروز در جریان نظارت میدانی خود از معدن طلای زرکوه شهرستان قروه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معادن یکی از ظرفیت های بسیار خوب کشور بوده و اقدامات خوبی در زمینه کانی ها و فولاد انجام شده و رشد خوبی داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از درصد کمی از ظرفیت معادن کشور استفاده نموده ایم و یکی دیگر از اشکالات موجود در حوزه معاون خام فروشی است، ادامه داد: در زمینه تولید مواد معدنی استخراج شده از معادن کشور در حال کوشش هستیم و اقدامات خوبی تا به امروز انجام شده است.

وی با بین اینکه در استان کردستان در زمینه سنگ آهن و فولاد اقدامات و برنامه ریزی خوبی انجام شده و معدن طلای شهرستان قروه نیز یکی از فرصت های مناسب استان محسوب می گردد، توضیح داد: براساس گزارش های دریافتی معدن طلای کردستان پس از دو دهه غیرفعال بودن، اکنون فعال شده و در شرایط خوبی واقع شده است و یکی از بهترین معادن از نظر حجم استخراج و کیفیت است.

قالیباف اعلام کرد: اهالی استان ها، شهرستان ها و روستا های قرار گرفته در اطراف معادن اعتراضاتی دارند که باید از امکانات اشتغالزایی، اجتماعی و خدمات زیرساختی برخوردار باشند و این موضوع حق بجایی است که در مجلس این موضوع را پیگیری می کنیم تا دولت از سهم 15 درصدی معادن که به خزانه واریز می گردد، در استان و منطقه هزینه کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1523

به "خام فروشی یکی از اشکالات حوزه معدن است ، طلای قروه یکی از فرصت های مناسب برای کردستان است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خام فروشی یکی از اشکالات حوزه معدن است ، طلای قروه یکی از فرصت های مناسب برای کردستان است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید