جهانبخش پیشنهادات خوبی داشت اما گفت می جنگم، پورعلی گنجی می ماند

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران، علیرضا جهانبخش بازیکن ایرانی تیم برایتون انگلیس در هفته بیستم لیگ برتر این کشور اتفاق بزرگی را رقم زد و پیروز شد در دقیقه 3 ملاقات با بورنموث، پیروز به گلزنی گردد. جهانبخش در حالی این اتفاق را رقم زد که این فصل اغلب سکونشین و نیمکت نشین بود و فرصتی برای حضور در ترکیب اصلی پیدا نمی کرد.

جهانبخش پیشنهادات خوبی داشت اما گفت می جنگم، پورعلی گنجی می ماند

سرمربی برایتون اعتقادی به وینگر ندارد

امیر هاشمی مقدم مدیر برنامه جهانبخش در مصاحبه با خبرنگاران، درباره گلزنی این بازیکن باوجود دوری از ترکیب برایتون گفت: چیزی که همه می دانند این است که سرمربی جدید با خودش سلیقه فنی جدید می آورد. پاتر سرمربی برایتون اعتقاد زیادی به بازیکن وینگر (بال) ندارد و برنامه هایش روی بازی در عمق و داخل متمرکز است. این باعث شد به علیرضا فرصت کافی در این فصل داده نگردد در حالی که این بازیکن در خط جلو توانایی بازی در سه یا چار پست را دارد.

برای علیرضا و قلب پاکش شادمانم

وی ادامه داد: علیرضا با گلی که به ثمر رساند، جایزه و پاداش صبر و حوصله اش را گرفت. حتی در بازی قبل مقابل تاتنهام هم احتمال داشت که در ترکیب اصلی برایتون باشد. او آنقدر خودش را آماده نشان داده است که در باکسینگ دی فوتبال انگلیس (سه بازی در شش روز) در ترکیب قرار بگیرد. نمی توانم شادمانی خودم را از عملکرد علیرضا وصف کنم. شادمانی من بیشتر برای خود علیرضا و قلب پاکش است که زحمت کشید. شکی در حرفه ای بودن جهانبخش نداشتم و یک لحظه هم تردید نمی کردم که نتواند در سطح فوتبال انگلیس باشد.

جهانبخش پیشنهادات خوبی داشت اما گفت می مانم و می جنگم

مدیر برنامه جهانبخش تاکید نمود: من 20 سال در فوتبال هلند مربیگری می کنم و در فوتبال اروپا هم بازی نموده ام. می دانم علیرضا چقدر حرفه ای است. مربی تیم برایتون هم همواره در مصاحبه هایش از اخلاق و انگیزه و تمرین علیرضا تمجید می کرد. این بازیکن حتی یک بار هم علیه سرمربی تیمش مصاحبه نکرد. باوجود اینکه در همین فصل پیشنهادات بسیار خوبی برای جهانبخش آمد ولی او گفت می مانم و می جنگم. این بازیکن خودش تصمیم می گیرد و من هم مثل کوه پشتش هستم.

از نحوه شادمانی شین دافی تا پیغام باشگاه آلکمار

هاشمی مقدم اضافه نمود: موفقیت جهانبخش فقط گلزنی نبود. نکته جالب اینجا بود که همه برایش شادمان شدند. این اتفاق برای هر بازیکنی رخ نمی دهد. شما به شادمانی شین دافی مدافع ایرلندی برایتون بعد از گلزنی جهانبخش نگاه کنید که چطور شادی می کرد. حتی بعد از بازی پیغام های زیادی برای من ارسال شد. جالب است که رئیس باشگاه آلکمار هلند هم که علیرضا دو سال پیش در این تیم بازی می کرد، پیغام داد و از من خواست به او تبریک بگویم. حتی خبرنگاران انگلیسی و مربیان سابق جهانبخش هم به من پیغام دادند و به او تبریک گفتند.

ماجرای حضور طرفداران نایمخن در بازی برایتون چه بود

وی یادآور شد: دو ماه پیش کانون طرفداران باشگاه نایمخن هلند -اولین تیم علیرضا جهانبخش در اروپا- از من خواست شرایطی ایجاد کنم تا تعدادی از آنها برای تماشای بازی علیرضا به انگلیس بیایند. من هم 40 بلیت برای آنها گرفتم و در بازی با بورنموث به همراه پدر و مادر جهانبخش در استادیوم حاضر شدند. پرچم های ایران و باشگاه نایمخن هم که در صندلی تماشاگران دیده می شد، دست آنها بود.

برگزاری جشن طرفداران نایمخن برای بازیکن ایرانی

مدیر برنامه جهانبخش گفت: بعد از بازی هم این طرفداران نایمخن در هتل حاضر شدند و به مناسبت گلزنی جهانبخش جشنی را برای او تدارک دیدند و هدیه ای به وی دادند. جهانبخش احتیاج نداشت چیزی را ثابت کند ولی نشان داد که می تواند بالاتر از این هم باشد.

برد برایتون مقابل بورنموث وحشتناک مهم بود

هاشمی مقدم در ادامه مصاحبهیش با خبرنگاران، در پاسخ به این سئوال که جهانبخش چطور توانست با این همه نیمکت نشینی و حتی سکونشینی روحیه اش را حفظ کند؟ تاکید نمود: واقعاً شرایط، خیلی مشکل بود. تصور کنید بازیکنی که آقای گل لیگ هلند یکی از لیگ های معتبر اروپا بوده در دومین سال حضورش در انگلیس، تا یک بازی مانده به ماه ژانویه روی نیمکت باشد و حتی هفت مسابقه را از روی سکوها تماشا کند. این تاثیر وحشتناکی روی فوتبالیست می گذارد. آنهم در فوتبال انگلیس. اینها به کنار؛ بعد از این همه مدت بازی بازیکن باید هم از نظر فیزیکی و هم از نظر روحی آماده باشد. بازی برایتون با بورنموث 6 امتیازی بود و این برد وحشتناک برای برایتون اهمیت داشت.

مدیرفنی برایتون از تمرینات جهانبخش تعجب نموده بود

مدیر برنامه ایرانی تاکید نمود: بازیکن باید در این فشار خودش را نشان بدهد. چیزی که باعث تعجبم شد این بود که جهانبخش 83 دقیقه بازی کرد؛ آنهم در مسابقه ای به این سنگینی. کسی که 5 ماه بازی نکند و به یکباره فیکس گردد و 83 دقیقه بازی کند، امکان آسیب دیدگی اش بالا می رود ولی جهانبخش نشان داد که از روحیه بالایی برخوردار است. او به جای صد درصد، صد و ده درصد تمرین می کرد. حتی مدیر فنی باشگاه برایتون متعجب به من می گفت علیرضا چقدر حرفه ای است که بعد از خاتمه تمرین و وقتی بازیکنان زمین را ترک می کردند، خودش شخصاً تمرین می کرد. علیرضا حتی یکبار هم حرفی علیه باشگاه و سرمربی تیم نزد. به هر حال علیرضا و هر ورزشکاری اگر هدفی داشته باشد، از خیلی چیزهای دیگر چشم پوشی می نماید و یکسری فشارها و نقدها درست را قبول می نماید.

برای پیشرفت باید بهتر از دیروز بود

وی در مورد اینکه جهانبخش باید برای ادامه این فرایند چه کاری انجام بدهد؟ اظهار کرد: بازی روز شنبه تمام شد و رفت. علیرضا باید بهتر از دیروزش باشد. خودش هم این را می داند و وقتی با هم صحبت می کنیم، می گوییم دلیل ندارد یک بازیکن بهتر از بازیکن دیگر باشد بلکه باید از دیروز خودش جلوتر برود. صد درصد این اتفاق برای علیرضا هم رخ میدهد ولی بازهم یکسری مسائل دست سرمربی و دادن شانس واقعی است. برخی از مربیان به بازیکنانشان شانس کاذب می دهند؛ مثلاً زمانی که تیم دو یا سه گل از حریف عقب است، بازیکن را به زمین می فرستند تا بگویند به او شانس داده اند در حالی که هر بازیکنی دوست دارد شانس واقعی داشته باشد. شانس کاذب را مربیانی می دهند که شخصیت بالایی ندارند. من خودم مربی بوده ام و همواره به بازیکنانم می گویم که موفقیتتان برایم مهم است. به آنها می گویم شما کوشش کنید تا من هم کمکتان کنم.

احتمال بازی کردن جهانبخش مقابل چلسی

مدیر برنامه جهانبخش در پاسخ به سئوالی مبنی بر احتمال بازی کردن این بازیکن در ملاقات روز چهارشنبه برایتون با چلسی گفت: برایتون برای بازی با بورنموث هفت تغییر داشت و برای بازی با چلسی هم تغییراتی خواهد داشت. تمام مسائل فنی در بازی آرسنال و چلسی می تواند در بازی با برایتون هم تاثیر بگذارد. مثلاً ممکن است مدافع چپ یا راست چلسی محروم یا مصدوم گردد و در بازی با برایتون غایب باشد. در این صورت احتمالاً سرمربی برایتون بازی با وینگر را در دستور کار قرار می دهد. به هر حال هر تیمی از موضع قدرت خودش جلو می رود.

روی نیمکت برایتون ملی پوشان کلمبیا، انگلیس و فرانسه حضور داشتند

هاشمی مقدم با بیان اینکه نقطه قوت لیگ انگلیس حضور ملی پوشان زیاد از سرتاسر جهان است، گفت: روی نیمکت برایتون ملی پوشانی از کلمبیا، انگلیس و حتی فرانسه حضور داشتند که می توانند در هر تیم دیگری فیکس باشند. حتی منچسترسیتی 16 بازیکن ملی پوش دارد که فقط 11 نفر از آنها درون زمین قرار می گیرند.

ماندن جهانبخش در برایتون بستگی به شرایط دارد

مدیر برنامه ملی پوش فوتبال ایران درباره میزان احتمال جدایی وی در جابجایی زمستانی اظهار کرد: بستگی دارد. به قول معروف با یک گل بهار نمی گردد. همه چیز به احساس بازیکن و صحبت مسئولان باشگاه و سرمربی تیم بستگی دارد. آنها تا همین هفته گذشته می گفتند به علیرضا اعتقاد دارند که من از حرفشان ناراحت شدم و گفتم اگر اعتقاد دارید پس چرا اتفاقی نمی افتد؟ الان باید از اتفاقی که برای علیرضا افتاده، شادمان باشیم. او سریعترین گل تاریخ برایتون در لیگ برتر انگلیس را به ثمر رساند و 83 دقیقه بازی کرد. اینها جزئیات است ولی وقتی جمعبندی می کنیم می بینیم اتفاقات خوبی است. صحبت درباره سال آینده هم خیلی زود نیست ولی زود است چون از اول ماه ژانویه جابجایی آغاز می گردد. برایتون بازی با چلسی و سپس بازی با شفیلد را در اف.اِی کاپ در پیش دارد و باید دید چه می گردد.

واکنش به خبر کنارگذاشتن پورعلی گنجی از تیم العربی قطر

به گزارش خبرنگاران، هاشمی مقدم علاوه بر علیرضا جهانبخش مدیر برنامه مرتضی پورعلی گنجی مدافع تیم ملی ایران هم هست؛ بازیکنی که در تیم العربی قطر بازی می نماید. طی دو روز گذشته روزنامه های الرایه و استاد الدوحه قطر مطالبی را مبنی بر انتظار طرفداران العربی نسبت به کنار گذاشتن پورعلی گنجی منتشر نموده اند. هاشمی مقدم در این خصوص گفت: من چنین چیزی نشنیده ام. مگر 30 طرفدار در صندلی می توانند خواسته ای داشته باشند؟ وقتی پول باشد صحبت کردن راحت است. شک دارم روزنامه های قطری به نقل از طرفداران چنین چیزی را عنوان نموده باشند. شاید مرتضی ناخواسته با یک روزنامه مصاحبه ننموده و آنها هم چنین خبری را زده باشند که این هم باتوجه به شخصیت این بازیکن بعید است.

مرتضی در العربی می ماند

مدیر برنامه پورعلی گنجی ادامه داد: مرتضی بازیکن فیکس تیم ملی ایران است و قرارداد طولانی مدتی با العربی دارد. اگر هم حرفی باشد باید مسئولان باشگاه قدم پیش بگذارند. احتمالاً رسانه های قطری جوسازی نموده اند یا دنبال مسائل دیگری هستند. این موضوع در بیشتر کشورها هست ولی قطر کشور کوچکی است و احتیاجی به اعلام این مسائل در روزنامه ها نیست چون همه با هم آشنا هستند و تمام خبرها زود دست به دست می گردد. به هر حال همانطور که گفتم جدایی مرتضی شایعه است و او به کارش در العربی ادامه می دهد.

به لژیونرها فرصت بدهیم

هاشمی مقدم در خاتمه صحبت هایش گفت: به جامعه فوتبال ایران بابت علیرضا جهانبخش تبریک می گویم. از طرفداران می خواهم به لژیونرهای ایران فرصت بدهند و در هر شرایطی پشت آنها باشند. شما به سردار آزمون نگاه کنید که چطور پیشرفت کرد و می تواند بالاتر هم برود. نقدهای فنی خوبی است ولی نقدها غرض ورزانه به بازیکنانمان آسیب می زند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 713

به "جهانبخش پیشنهادات خوبی داشت اما گفت می جنگم، پورعلی گنجی می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانبخش پیشنهادات خوبی داشت اما گفت می جنگم، پورعلی گنجی می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید