جزئیات گیم پلی بازی Hogwarts Legacy منتشر شد؛ تریلر بازی را دیدن کنید

به گزارش مجله پیامک، بازی میراث هاگوارتز (Hogwarts Legacy) بر اساس دنیای هری پاتر (Harry Potter) ساخته شده است. هری پاتر یکی از پیروز ترین مجموعه های کتاب تاریخ بوده که 6 فیلم از آن ساخته شد. همه فیلم های ساخته شده پیروزیت بسیار خوبی کسب کردند و باعث شدند این مجموعه هواداران بسیاری داشته باشد. دنیای هری پاتر به شدت گسترده است. در این مدت هم ما شاهد عناوین بسیاری بودیم که بر اساس آن ساخته شده باشند.

جزئیات گیم پلی بازی Hogwarts Legacy منتشر شد؛ تریلر بازی را دیدن کنید

نکته مهم اینجاست که عناوین پیشین ساخته شده بیشترا در سبک داستانی بوده و چندان گسترده نبودند. در اصل عناوین گذشته به داستان شخصیت های اصلی پرداخته و کاراکتر اصلی شما هم هری پاتر بود. حال میراث هاگوارتز کوشش نموده تا یک بازی تکرار نباشد. به همین علت شما شاهد یک سبک و تجربه کاملا تازه هستید. این بازی در سبک جهان باز و نقش آفرینی است. یکی از نکات مثبت میراث هاگوارتز این است که اشاره چندانی به داستان اصلی و کاراکترها ندارد. به همین علت اگر شما فیلم ها را ندیده باشید یا اینکه کتاب ها را نخوانده باشید، مسئله ای نخواهید داشت. به علت اینکه بیشتر کاراکترها کاملا از نو طراحی شده و ظاهری متفاوتی دارند. با این حال هواداران امکان دارد بخش هایی آشنا در بازی پیدا نمایند.

شرکت سازنده این بازی آوالانچ (Avalanche) بوده و ناشر آن برادران وارنر (Warner Bros) است. حال شرکت برادران وارنر تصمیم گرفته تا اطلاعات تازهی از گیم پلی این بازی منتشر کند. این اطلاعات در قالب یک تریلر 15 دقیقه ای به هواداران نشان داده شد. بهتر است تا نگاهی به جزئیات گیم پلی میراث هاگوارتز بیاندازیم.

جزئیات گیم پلی بازی میراث هاگوارتز

در بازی میراث هاگوارتز شما یک دانش آموز تازه هستید. مدرسه هاگوارتز به علت آموختن جادو و هنر جادوگری مشهور بوده و هدف شما هم در آن همین موضوع است. نکته اینجاست که کاراکتر شما قابلیت کنترل یک جادوی کهن را دارد. جادویی که می تواند آینده جهانی جادوگری را تهدید کند. به همین علت شما باید افرادی که در پی آن هستند را پیدا نموده و با آن ها مبارزه کنید. با اینکار جهانی جادو را نجات خواهید داد.

قبل از آغاز بازی شما باید کاراکتر اصلی را خودتان طراحی کنید. این موضوع یکی از عناصر اصلی سبک نقش آفرینی است. آزادی عمل شما در این موضوع بسیار است و می توانید به طور کامل شخصیت اصلی را آنگونه که دوست دارید بسازید. به این نکته دقت بکنید که توانایی همه افراد در ابتدای بازی یکسان بوده و موردی مانند الدن رینگ (Elden Ring) وجود ندارد که کلاس متفاوت هم وجود داشته باشد. به علت اینکه همه در ابتدا یک دانش آموز معمولی هستند.

هواداران هری پاتر با این موضوع آشنایی دارند که در ابتدا شما باید وارد یکی از 4 گروه اصلی هاگوارتز بشوید. این گروه ها؛ گریفیندور (Gryffindor)، هافلپاف (Hufflepuff)، ریونکلاو (Ravenclaw) و اسلیترین (Slytherin) هستند. سپس شما با افراد دیگر در کلاس و مقر استراحت خود روبه رو خواهید شد. در ادامه شما باید در کلاس ها شرکت کنید.

زندگی در هاگوراتز

در هاگوارتز باید در کلاس های مختلف شرکت کنید. در این کلاس ها چگونگی استفاده از جادو و معجون (Potion) مختلف را یاد خواهید گرفت. در این کلاس ها اساتید مختلف حضور دارند که به شما چیزهای متفاوتی را می آموزند. بین دو کلاس می توانید در هاگوارتز گشته و مکان های مختلف را پیدا کنید. از طرفی به علت وجود اسرار زیادی در آن، قطعا این گشت وگذار برای شما لذت بخش خواهد بود.

شما باید کوشش کنید تا لول (Level) خود را بالاتر ببرید. با این کار توانایی های تازهی کسب خواهید کرد. بعلاوه امکان دارد با این توانایی ها بتوانید درب های تازهی را در هاگوارتز بگشایید. سپس خود را در مکانی می بینید که انتظارش را نداشتید.

علت اینکه شخصیت های آشنا در هاگوارتز کم هستند، این است که در سده 1800 میلادی واقع شده است. به همین علت بسیاری از کاراکترها در آن حضور ندارند. با این حال هواداران هری پاتر قطعا با بعضی جنبه های آشنا روبه رو خواهند شد. بعلاوه در کلاس ها شما باید با دانش آموزان دیگر رقابت کنید یا اینکه به آن ها یاری کنید. با این کار لول شما بیشتر شده و از طرفی به درک داستان هم یاری خواهد نمود.

اسرار موجود در هاگوارتز

گشت وگذار تنها به داخل هاگوارتز منتهی نمی گردد. بلکه جهانی اطراف هاگوارتز هم بسیار مجذوب کننده و دیدنی است. شما باید از توانایی های مختلف خود بهره ببرید تا در جهانی اطراف دوام بیاورید. در اصل این ماجراجویی خارج از هاگوارتز است که شما را به چالش خواهد کشید. پروفسور فیگ (Professor Fig) یکی از افرادی است که در جست وجوی جهانی اطراف به شما یاری خواهد نمود. شما به همراه فیگ در پی یک شایعه هستید. اینکه آیا تعدادی گابلین (Goblin) در حال ساخت یک گروه برای مبارزه علیه جادوگران هستند یا نه.

در جهانی جادوگری خطرات بسیاری وجود دارد. در این جهان موجودات جادویی مختلف، گابلین های قدرتمند، جادوگران آلوده و چیزهای بسیاری وجود دارند که حتی امکان دارد شما را از بین ببرند. در اصل در این جهان یک اتحاد عجیب بین جادوگران تاریکی (Dark Wizards) و گابلین ها وجود دارد.

هر دشمن ویژگی خاص خود را دارد. برای مثال بعضی ضربات سهمگین وارد می نمایند و بعضی دیگر از جادو برای مبارزه استفاده می نمایند. شما باید بتوانید با استفاده از جادوهای مختلف با این موجودات مقابله کنید. از طرفی اگر مهارت خوبی در جادوی سپر (Shield Spell) داشته باشید، می توانید راحت تر در مبارزات پیروز شوید.

این چگونه یک دشمن را از بین ببرید کاملا به خود شما بستگی دارد. نقطه ضعف موجود را یافته و کوشش کنید به آن ضربه بزنید. در کلاس هیولا شناسی تمام این ها تدریس خواهد شد. به همین علت شرکت در کلاس ها اهمیت خاصی دارد. از طرفی باید به جادوها هم تسلط کامل داشته باشید. با این کار می توانید به سرعت استراتژی مبارزه خود را عوض نموده و بازی را به پیش ببرید.

توانایی ها و استعدادها

علاوه بر کلاس های مختلف شما به یک سیستم بسیار گسترده از ارتقاء و توانایی های مختلف دسترسی خواهید داشت. این ها به شما در راستا جادوگر شدن یاری خواهند کرد. شما با انجام مأموریت های مختلف امتیاز دریافت خواهید کرد. سپس از این امتیازها برای ارتقاء استفاده نموده و لول خود را بالا ببرید. شما می توانید توانایی کاربردی را انتخاب نموده و آن را ارتقاء دهید.

بعلاوه توانایی ساختن موارد مختلف را در بازی دارید. با این کار شما ابزار خود را ارتقاء داده و مبارزات را برای خود آسان تر خواهید کرد. جادو تنها ابزار شما برای مبارزه نیست، بلکه معجون ها هم یاری بسیاری در مبارزه خواهد نمود. نکته جالب اینجاست که می توانید گیاه لازم برای ساخت معجون را خودتان انتخاب نموده، بکارید و سپس معجون را بسازید.

یکی از جنبه های بسیار دوست داشتنی در سری هری پاتر توانایی استفاده از جارو برای حمل و نقل بود. شما در کلاس های مخصوص برای راندن جارو شرکت خواهید کرد و این هنر را به طور کامل خواهید آموخت. حتی می توانید از دانش آموزان توانایی های مختلف را بیاموزید. زمانی که کوشش کنید با آن ها آشنا شده و به آن ها یاری کنید، تعدادی جادوی تازه هم به شما یاد خواهند داد.

از همکلاسی های موجود در این بازی می توان به افراد زیر اشاره نمود.

  • ناتسای اونای (Natsai Onai)؛ او یک ماجراجو است که در پی عدالت است.
  • پاپی سوییتینگ (Poppy Sweeting)؛ یک قلب مهربان دارد و علاقه خاصی به موجودات جادویی دارد. به همین علت با آن ها راحت ارتباط برقرار می نماید.
  • سباستین سوالو (Sebastian Swallow)؛ او از تنبیه هیچ ترسی ندارد و بسیار شجاع است. با این حال عضوی از گروه اسلیترین بوده و یک راز خانوادگی آزاردهنده دارد.

در کنار این شخصیت ها افراد دیگری هم حضور دارند که به شما در راستاتان یاری خواهند کرد. این افراد در مکان های مختلفی از هاگوارتز پراکنده شده اند.

اتاق احتیاجمندی ها (The Room of Requirements)

یکی از مکان های مهم در هاگوارتز این اتاق است. اتاق احتیاجمندی ها حس می نماید که شما به چه چیزی احتیاج دارید. سپس فضای آن را برای شما فراهم می نماید. برای مثال در ابتدا کرکتر اصلی از هم کلاسان خود عقب است. به همین علت این اتاق به شما فرصت خواهد داد تا مواد لازم برای ساخت معجون را کشت دهید. بعلاوه چیزهای لازم برای ارتقاء را تا حد زیادی خواهد داد.

در اینجا یک الف (Elf) به نام دیک (Deek) هم حضور دارد. او به شما یاری خواهد نمود تا Vivarium را پیدا کنید. جایی که می توانید یک مکان کوچک برای خود ساخته و در آن به گشت وگذار بپردازید.

خارج از جهانی هاگوارتز

در کنار هاگوارتز، روستای هاگزمید (Hogsmead) وجود دارد. در اینجا چیزهای بسیاری برای یافتن وجود دارد. از طرفی افراد بسیاری حضور دارند که شما می توانید از آن ها انواع ابزار را بخرید. در اصل در هاگزمید جادوگران تاریکی حضور دارند. این افراد به وسیله نیرویی جادویی به راه تاریکی راهنمایی شده و قصد مقابله با هاگوارتز را دارند.

هرچه شما بیشتر در جهانی هاگوارتز بگردید، متوجه خواهید شد که جهانی این بازی کاملا زنده و پویا است. آب و هوا تغییر نموده و امکان دارد به طور ناگهانی برف ببارد. بعلاوه سیاهچال ها (Dungeons) هم در این بازی وجود دارند. البته در آن ها جادوی تاریک وجود داشته و به شدت خطرناک هستند. پس باید در گشت وگذار در آن ها مراقب باشید.

نکته جالب اینجاست که اگر شما موجودی را پیدا کردید که به وسیله جادوی تاریکی آلوده شده است، دو راه در پیش دارید؛ اول اینکه آن را بکشید، دوم اینکه آن را نجات داده و در اتاق احتیاجمندی ها این موجود را به حالت عادی باز گردانید.

به طور کلی بازی میراث هاگوارتز درباره هنر جادوگری و استفاده بهینه و درست از آن است. از طرفی باید به شدت مراقب جهانی اطراف خود بوده ولی از گشت وگذار نترسید. به هر حال بدون ریسک پذیری هیچ فرآیندی به پیش نمی رود.

بازی میراث هاگوارتز برای کنسول های نسل 8 و 9 به همراه نینتندو سوییچ و کامپیوتر عرضه خواهد شد. البته هنوز تاریخ دقیق عرضه آن اعلام نشده است.

می توانید در ادامه 15 دقیقه گیم پلی بازی Hogwarts Legacy را ببینید.

منبع: Gematsu.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2072

به "جزئیات گیم پلی بازی Hogwarts Legacy منتشر شد؛ تریلر بازی را دیدن کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات گیم پلی بازی Hogwarts Legacy منتشر شد؛ تریلر بازی را دیدن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید