جزئیات تشکیل 5 کمیته اقتصادی در شهرداری تهران

به گزارش مجله پیامک، تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران ازتشکیل 5 کمیته برای حل چالش های اقتصادی وعمرانی شهر تهران خبرداد.

جزئیات تشکیل 5 کمیته اقتصادی در شهرداری تهران

به گزارش اقتصاد نیوز، ناصر امانی در مورد این که تا چه زمانی جلسات هم اندیشی به جای جلسه علنی برگزار می شود، گفت : در جلسه هم اندیشی بعضی از اعضا هم به ادامه دار بودن این فرایند معترض شدند؛مهدی چمران، رئیس شورا هم بیان کرد که این جلسات موقت است و برای آن است که تیم تازه شهرداری تازه مستقر شده و برای هماهنگی یکی دو جلسه ای با شهردار و معاونانش صحبت نموده و پس از آنکه دستورجلسات غنی شود، دوباره صحن از سر گرفته می شود.

وی ادامه داد :ما قصد نداشتیم در جلسات روز یکشنبه بدون آنکه دستورجلسه قابل قبولی داشته باشیم، وقت کشی نموده و وقت خودمان و رسانه ها را بگیریم. خوشبختانه امروز کمیسیون ها بیان کردند طرح ها و لوایحی برای ارائه در صحن دارند و از روز سه شنبه جلسات به روال عادی بازمی شود.

امانی در پاسخ به این پرسش که در توییتی بیان کردیم در جلسه هم اندیشی از انتصاب مدیران از بدنه شهرداری تشکر نموده و در عین حال خواسته بودید مدیران کل و سازمان ها هم از بدنه انتخاب شوند؛ زیرا هرگونه انتصاب در این سطوح از بیرون شهرداری سبب ایجاد سازمانی غیررسمی و کاهش سرمایه ِ اجتماعی می شود. آیا شهردار قولی در این رابطه داد یا خیر، گفت: در هم اندیشی امروز درخصوص انتخاب شهرداران منطقه ها از بدنه و مدیران کل سازمان ها و شرکت ها مسائل را مطرح کردند که انتخاب مدیران بعد از معاونین از بدنه به نفع شهرداری است و ایشان هم گوش دادند. انشاء الله که عمل نمایند. وظیفه ما تذکر است.

او در پاسخ به پرسش دیگری در مورد چالش های درآمدی شهرداری هم شرح داد: شهردار بیان کرد پنج کمیته در این رابطه تشکیل شده؛ ازجمله کمیته ای متشکل از معاون مالی، معاون برنامه و بودجه و شخص شهردار که خود شهردار آن را مدیریت می نماید. کمیته دیگر خاص تعهدات سازمان ها و ارگان ها به شهرداری و بالعکس. کمیته ای برای شفاف سازی تعهدات سازمان ها و نهادهای مختلف و کمیته ای هم برای پیگیری مطالبات شهرداری در سطح منطقه ها و در سطح کلان و بعلاوه کمیته ای برای پروژه های مشارکتی که مدت هاست محل اختلاف شدند که به نظر می آید با تشکیل این کمیته ها و شفاف سازی مطالبات شهرداری در بحث درآمدی توفیقاتی حاصل شود.

او در پاسخ به این پرسش که گفته بودید تا سرانجام مهرماه تکلیف انتصابات در شهرداری روشن می شود هم گفت: در جلسه امروز شهردار تهران بیان کرد 100 نفر در کانون انتصابات ارزیابی شدند که 27 نفر به مرحله قطعی رسیده و احکامشان در مرحله صدور است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1836

به "جزئیات تشکیل 5 کمیته اقتصادی در شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تشکیل 5 کمیته اقتصادی در شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید