ثبت حضور یوز پلنگ در حیات وحش دره انجیر اردکان

به گزارش مجله پیامک، مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان یزد از ثبت هشت مورد حضور یوز در حیات وحش دره انجیر اردکان اطلاع داد.

ثبت حضور یوز پلنگ در حیات وحش دره انجیر اردکان

خبرنگاران یزد - نیره پور ملایی گفت: در بازدید یک روزه، پناهگاه حیات وحش دره انجیر اردکان و شرایط حیات وحش و زیستگاه های این منطقه مورد بازدید نهاده شد.

او گفت: در این بازدید 8 مورد حضور یوز در طول دو هفته اخیر در منطقه ثبت شده و کارشناسان این اداره کل در دوره سه ماهه با تحلیل حضور یوز در منطقه و خال شناسی آن ها و حذف تکرار ها در اولین فرصت اطلاعات بدست آمده را اعلام خواهند نمود.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست در ادامه این بازدید یک روزه به آنالیز شرایط آبشخور ها و آب انبار های منطقه پرداخته شد و از نزدیک از فرایند بهسازی و توسعه پاسگاه خوشومی بازدید به عمل آمد.

گفتنی است پناهگاه حیات وحش دره انجیر با وسعت 175 هزار هکتار در سال 1381 به جرگه منطقه ها چهارگانه محیط زیست پیوسته است. پناهگاه موصوف دارای سه لکه ارتفاعی مهم به نام های نی باز، دره انجیر و بوزوا می باشد. گونه های گیاهی مهم منطقه درمنه، قیچ، بنه، انجیر، کلاه میرحسن و چوبک می باشد.

این منطقه زیستگاه گونه های ارزشمندی نظیر یوزپلنگ آسیایی، کل و بز وحشی، گوسفندوحشی، جبیر، روباه، انواع پرندگان شکاری، زاغ بور، کبک، تیهو، لاک پشت مهمیزدار، بزمجه و ... می باشد.

ع

خبرنگاران یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2040

به "ثبت حضور یوز پلنگ در حیات وحش دره انجیر اردکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت حضور یوز پلنگ در حیات وحش دره انجیر اردکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید