فراوری پژو 207 صندوقدار در ایران خودرو از سر گرفته می گردد

به گزارش مجله پیامک، فراوری پژو 207 صندوقدار پس از چند سال توقف، در ایران خودرو از سر گرفته خواهد شد. این محصول با چه مشخصاتی از خط فراوری خارج و عرضه خواهد شد؟ قیمت احتمالی آن چقدر است؟

فراوری پژو 207 صندوقدار در ایران خودرو از سر گرفته می گردد

خبرنگاران - الهام زهره وند: فراوری پژو 207 صندوقدار پس از پنج سال توقف، قرار است دیگر بار در ایران خودرو از سر گرفته گردد، تا یک محصول به سبد کلاس B این خودروسازی افزوده گردد.

فراوری پژو 207 صندوقدار با موتور TU5پلاس و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT فراوری خواهد شد. به این ترتیب، قوای محرکه پژو 207 صندوقدار نو با خودروهایی همانند 207 هاچبک پانوراما و تارا اتوماتیک مشابه خواهد بود.

مشخصات موتور TU5پلاس

موتور TU5پلاس در واقع نسخه ایرانیزه شده موتور EC5 پژو است، که به گفته مسئولین ایران خودرو به مرور جایگزین موتور TU5 خواهد شد.

این موتور از فناوری زمان بندی متغیر مداوم سوپاپ ها (CVVT)، پمپ روغن با خروجی متغیر و بهبود در اتاقک احتراق موتور بهره می برد. این سامانه ها باعث بهبود قابل توجهی در چابکی و شتاب در دور پایین، توان در دور بالا، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی شده است.

موتور TU5پلاس به نسبت TU5، قدرت خروجی بیشتر و مصرف سوخت کمتری دارد. از نظر حجم، دقیقا دارای همان حجم موتور TU5 یعنی 1587 سی سی است. اما نسبت تراکم در این موتور افزایش داشته و به نسبت 11 به یک رسیده است.

TU5 پلاس توانایی فراوری بیشینه قدرت 113 اسب بخار در دور موتور 5800 و بیشینه گشتاور 144 نیوتن متر را در دور موتور 4500 دارد.

لطفا توجه داشته باشید که تمامی اعداد و ارقام از سایت رسمی ایران خودرو استخراج شده است.

پژو 207 صندوقدار با سقف پانوراما

پژو 207 صندوقدار با سقف پانوراما فراوری خواهد شد. شهریور 1399 احمد آقاجانی معمار مدیر پروژه خودروی پژو 207 پانورامای هاچ بک و صندوق دار گفته بود: فاز تجاری سازی مدل 207 صندوق دار ظرف حداکثر سه ماهِ آینده شروع می گردد.

وی با بیان اینکه با توجه به کوتاه بودن ارتفاع سقف خودروی پژو 207، نصب سانروف مشکلاتی را برای سرنشینان عقب ایجاد می کرد، اعلام نمود: پس از آنالیز و امکان سنجی های لازم، به کار بردنِ سقف پانوراما به عنوان یکی از مسیرهای حل این مشکل طبق روش های روز خودروسازی دنیا مشخص و برنامه ریزی شد.

وی در ادامه با اشاره به این که سقف شیشه ای با خودروی پژو 207 قابلیت انطباق داشت، توضیح داد: به همین علت مطالعات در این زمینه را تکمیل نموده، و نمونه سازی های اولیه را انجام دادیم. و پروژه را به صورت صد در صد داخلی اجرا کردیم.

قیمت روز پژو 207 پانوراما

قیمت روز پژو 207 پانورامیک اتوماتیک ارتقا یافته در کارخانه 610 میلیون تومان است. این محصول در بازار بیش از یک میلیارد تومان معامله می گردد. این محصول نیز با موتور TU5پلاس و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک در حال فراوری است. باید انتظار داشت با توجه به صندوق دار بودن محصولی که فراوری خواهد داشت قیمت کارخانه و در پی آن قیمت بازار بیش از قیمت مدل پژو 207 پانوراما اتوماتیک هاچبک باشد.

منبع: بیت ران
انتشار: 7 شهریور 1403 بروزرسانی: 7 شهریور 1403 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2321

به "فراوری پژو 207 صندوقدار در ایران خودرو از سر گرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پژو 207 صندوقدار در ایران خودرو از سر گرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید