سایپا اطلس چگونه است؟ ، مشخصات فنی

به گزارش مجله پیامک، سایپا اطلس به تازگی قرار است در سامانه یکپارچه عرضه خودرو عرضه گردد. اما آیا این محصول با توجه به قیمت خودرو ارزش خرید دارد؟

سایپا اطلس چگونه است؟ ، مشخصات فنی

خبرنگاران - رضانوروزی: شرایط فروش سایپا اطلس در سامانه یکپارچه خودرو اعلام شده است.

در این شرایط فروش، سه طرح فروش عادی، جوانی و جمعیت (مادران) و خودروهای فرسوده قرار دارند. دومین طرح یکپارچه عرضه برمبنای فرآیند نوبت دهی برای محصولات خودروسازان داخلی از روز چهارشنبه مورخ 1402/02/20 شروع و متقاضیان تا خاتمه روز آدینه 1402/02/29 فرصت دارند نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک های اعلامی در سامانه، اقدام نمایند. طبق اعلام، موعد تحویل نیمه دوم 1402 به بعد ذکر شده است. اما آیا این خودرو ارش خرید دارد؟

معرفی

سایپا اطلس محصولی تازهی از خانواده پلتفرم X200 سایپا است که چند ماه پیش در نمایشگاه تحول صنعت خودرو دیده شد اما تا امروز رونمایی رسمی نشده است. اطلس در واقع یک فیس لیفت ایرانی از کوییک بوده که صرفا در فهرست آپشن کمی بهتر است.

اطلس

طراحی

اطلس در ظاهر تغییرایی داشته و در نمای جلو و عقب تغییر نموده است. چراغ های عقب با الهام از خط طراحی تازه گروه رنو با یک چراغ باریک کشیده روی درب پنجم (صندوق) طراحی شده و اندکی نسبت به کوییک متفاوت جلوه می نماید. در نمای جلو چراغ ها با لنز طراحی شده که پیشرفت محسوسی در طراحی سایپا محسوب می گردد!

آنالیز خبرنگاران از اطلس را در ویدیو زیر ببینید:

در داخل کابین هم با الگوبرداری از داشبورد رنو سیمبل طراحی قابل قبولی انجام گرفته است و مناسب به نظر می رسد. به شرطی که رنگ آن قرمز نباشد. فریم سقف اطلس برای جانمایی سانروف تغییراتی داشته است. البته این که نتیجه تست تصادف این تغییرات تا به امروز منتشر نشده است.

سایپا اطلس

پیشرانه

سایپا اطلس از یک پیشرانه هشت سوپاپ 1500 سی­ سی قدیمی بهره می برد که به تازگی کمی بروز شد و نام M15 GSI را به خود گرفته است. این موتور توان فراوری 90 اسب بخار قدرت در 5250 دور بر دقیقه و 137 نیوتون متر گشتاور را در 4000 دور بر دقیقه دارد. این موتور برای تنفس بهتر از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها (VVT) بهره گرفته است و از اگزاست منیفولد استیل یا همان هدرز استفاده می نماید. در این خودرو سرسیلندر برای افزوده شدن سیستم VVT و سایر بهبودها اندکی تغییرات داشته است.

اما اطلس با دو گیربکس دستی و اتوماتیک به باز خواهد آمد. گیربکس دستی همان گیربکس پنج سرعته همیشگی محصولات خانواده X200 است و تغییری نداشته است. گیربکس اتوماتیک هم گیربکس CVT تیپ ترونیک 6 سرعته محصول شرکت پانچ بلژیک است که در سایر محصولات سایپا نیز استفاده می گردد.

سایپا اطلس

آپشن های پایه

اطلس در دو تیپ و چهار کلاس قرار است به بازار بیاید. کلاس S نسخه دستی پایه و کلاس L نسخه اتوماتیک پایه است. کلاس E نسخه فول دستی و کلاس G نسخه فول اتوماتیک است.

بعضی آپشن­ ها مانند مجموعه سیستم های کمکی ترمز ESC+TCS+HSA+ABS+EBD+BAS که کامل است، چراغ ترمز اضطراری (ESS Function) و هشدار دهنده امنیتی از امکانات ایمنی پایه اطلس هستند.

سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نشانگر تعویض دنده GSI، نگهدارنده صندلی کودک در صندلی عقب (ISO FIX)، سنسور پارک دنده عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ های جلو (دستی)، سیستم محاسبه سفر، چراغ های همراهی تا درب منزل، چراغ روشنایی روز (DAY LIGHT)، صندلی سرنشین جلو 4 حالت دستی، غربیلک فرمان D-TYPE، سیستم نمایش کنترل باد تایرها (TPMS)، چراغ روشنایی اتوماتیک (Auto Light)، نشانگر سرویس دوره ای EPS، سیستم ناوبری - نقشه آفلاین، MIRROR LINK، قابلیت شارژ موبایل USB در تمام کلاس ها وجود دارد و به عنوان امکانات پایه مطرح است.

سایپا اطلس

آپشن های اختصاصی

کلاس پایه که با نام S شناخته می گردد و دارای گیربکس دستی است، صرفا با امکانات پایه عرضه می گردد. اما در سه تیپ دیگر مولتی مدیا با نمایشگر 7 اینچ، دوربین دید عقب، کنترل صدا از روی فرمان، صندلی با روکش چرم، آینه جانبی با قابلیت تاشو برقی، آنتن سقفی کوسه ای و تریم داخلی دو رنگ عرضه می شوند.

در کلاس L، آپشن های کروز کنترل و محدودنماینده سرعت و سیستم استارت دکمه ای و ورود بدون کلید PEPS نیز به فهرست اضافه می گردد.

در کلاس E، دو آپشن اخصاصی کلاس L حذف و سانروف، GLOBAL CLOSING و بدنه با سقف رنگی متمایز همراه با ملحقات رنگی به خودرو اضافه می گردد.

اما در کلاس G که کامل ترین نسخه سایپا اطلس خواهدبود، تمام امکانات پایه و اختصاصی کلاس های دیگر را به علاوه صندلی راننده 2حالت برقی با گرمکن، شیشه دودی عقب، سنسور باران، 2 عدد تویتر و سیستم تشخیص نقطه کور BSD را خواهد داشت.

سایپا اطلس

قیمت

قیمت سایپا اطلس اما طبق روال همیشگی خودروسازان و شورای رقابت هنوز اعلام نشده است و مشتریان باید با حدس و گمان نسبت به خرید در این فضای انحصاری اقدام نمایند. به نظر می رسد نسخه پایه دستی با قیمتی در حدود 5 درصد گران تر نسبت به کوییک R دنده ای با قیمت 256 میلیون تومان در کارخانه، در حدود 270 میلیون تومان قیمت گذاری گردد. نسخه پایه اتوماتیک در حدود 10 درصد گران تر از کوییک R پلاس اتوماتیک با قیمت 338 در کارخانه و در حدود 372 قیمت گذاری گردد.

نسخه دستی فول اما احتمالا در حدود نسخه پایه اتوماتیک و در همان محدوده 370 میلیون تومان قیمت گذاری گردد. اما نسخه فول اتوماتیک احتمالا هم قیمت شاهین G دستی و با قیمتی در حدود 430 میلیون تومان در کارخانه قیمت گذاری گردد و احتمالا کم ترین حاشیه سود را در بازار خواهد داشت.

کوییک GX چگونه است؟ / مشخصات فنی + شرایط فروش کوییک GX

شاهین اتوماتیک چگونه است؟ + امکانات و شرایط فروش سایپا

جایگزین پژو 206 را بشناسید / خداحافظی با هاچ بک محبوب ایران خودرو

منبع: بیت ران
انتشار: 30 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1402 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2247

به "سایپا اطلس چگونه است؟ ، مشخصات فنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایپا اطلس چگونه است؟ ، مشخصات فنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید