فراوری و صادرات محصولی هایتک با استانداردهای اروپایی توسط نخبگان و فناوران

به گزارش مجله پیامک، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، گفت:با صادرات کیت های ایران سا خت اتفاقات مهمی اتفاق افتاده و ایران توانسته با یاری نخبگان و فناوران خود محصولی هایتک را در کمترین زمان ممکن فراوری و به جامعه عرضه نماید که از تمامی استانداردهای اروپایی برخوردار باشد.

فراوری و صادرات محصولی هایتک با استانداردهای اروپایی توسط نخبگان و فناوران

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، در شرایطی که رسانه های معاند در پی شبهه افکنی و سیاه نمایی برعلیه کشورمان هستند و کوشش دارند تا با مشوش نمودن اذهان جامعه ماهی خود را از آب گل الود نموده خود بگیرند دانش بنیان ها در فتوحاتی دیگر صادرات محصولات روزآمد خود را شروع نموده و چشمه دیگری از اقتدار علم وفناوری ایران را به رخ دنیایان کشیدند.

خبرنگار در پی پاسخ به چند سوال از جمله اینکه آیا با صادرات کیت های ایران ساخت،کمبودی در فرایند تشخیص و درمان بیماران کرونایی ایجاد نمی گردد؟ چه میزان ارزآوری از محل صادرات کیت برای کشور ایجاد شده است؟به ذهن متبادر می شد را از پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری جویا شد.

اقتدار و توانمندی علمی و فناوری کشور در حوزه بایوتکنولوژی در عرصه دنیای

پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در پاسخ به این سوال که با گفتن اینکه دنیا از این پس اخبار متفاوتی از ایران قوی خواهد شنید به اهمیت صادرات کیت تشخیص کرونا در این زمان اشاره نمود و گفت: واقعیت این است که با صادرات کیت های ایران ساخت چند اتفاق مهم رخ خواهد داد. نخست آنکه اقتدار و توانمندی علمی و فناوری کشور درحوزه بایوتکنولوژی را در عرصه دنیای به نمایش می گذارد و در سال جهش فراوری نشان می دهیم که بر خلاف تبلیغات سوئی که از سوی رسانه های معاند خارجی و سیاه نمایی علیه ایران به دنیا شده و می گردد، توان و اقتدار علمی و فناوری ما به دنیا مخابره می گردد، ایران اسلامی توانسته با یاری نخبگان و فناوران خود محصولی هایتک را در کمترین زمان ممکن فراوری و به جامعه عرضه نماید که از تمامی استانداردهای اروپایی برخوردار باشد.

وی اضافه نمود: به عبارت دیگر سطح تکنولوژی و فناوری ایران به حدی است که مورد پذیرش کشوری مانند آلمان قرار گرفته و اکنون این کشور و سایر کشورهای اروپایی متقاضی وارد کردن کیت های تشخیص کرونا از ایران هستند. نکته حائز اهمیت دیگر اینکه، این کیت ها بر اساس قرارداد فروش که میان شرکت فراورینماینده و شرکت وارد نماینده آلمانی منعقد شده، صادر می گردد و طبیعی است که برای کشور ارزآوری به همراه داشته باشد. هر چند که اهمیت نمایش ما می توانیم و اقتدار علمی ایران در عرصه دنیای، چه بسا اهمیتی بیشتر از ارز حاصل از محل صادرات این محصولات باشد.

کرمی ادامه داد: این شرکت محصولات و تجهیزات دیگری در حوزه پزشکی به آلمان و سایر کشورهای اروپایی داشته و مشکل فروش نداشته و علت تاخیر در صادرات اخذ مجوز از وزارت بهداشت ودرمان ایران و مطمئن شدن آنها از کفایت فراوری و مصرف در ایران بوده که پس از اطمینان از کفایت لازم در کشور مجوز صادرات صادر شده است.

صادرات محموله ارسالی کیت های تشخیصی به آلمان طی 15-10 روز آ ینده به یک میلیون نفر افزایش می یابد

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، گفت: در اولین محموله کیت ارسالی به آلمان برای تست 40 هزار نفر بوده اما به گفته مدیرعامل شرکت طی 10 تا 15 روز آینده نیز این میزان به یک میلیون نفر افزایش می یابد. از سوی دیگر مراحل قرارداد فروش به ترکیه به اتمام رسیده و از اول هفته آینده صادرات و ارسال این کیت ها به ترکیه نیز شروع می گردد.

کرمی اضافه نمود: کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی و بعضی دیگر از کشورهای اروپایی نیز، تقاضای خود را برای خرید کیت از ایران ارائه داده اند که صادرات به این کشورها نیز در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 6 شرکت دانش بنیان در کشور در زمینه فراوری کیت تشخیص کرونا فعالیت می نمایند که از این تعداد، سه شرکت پیروز به فراوری کیت های کرونا شده اند اما تنها یک شرکت پیروز به صادرات کیت شده است. این کیت ها از نوع کیت های سرولوژی است که برای تست جهت حضور افراد در محل هایی که تجمع انسانی بیشتری دارد، مورد استفاده قرار می گیرد؛ اماکنی مانند کارخانه ها.

وی در خاتمه گفت: نتیجه انجام آزمایش با این کیت ها نشان می دهد که آیا فرد تست شده مبتلا به کرونا بوده و اکنون بهبود یافته یا اینکه تا به حال مبتلا نشده است. نکته قابل توجه اینکه در حال حاضر سه نوع کیت تشخیص کرونا شامل کیت سرولوژی، کیت تشخیص سریع و کیت PCR وجود دارد که هر کدام عملکرد خاص خود را داشته و شیوه انجام آزمایش با هر کدام متفاوت است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 985

به "فراوری و صادرات محصولی هایتک با استانداردهای اروپایی توسط نخبگان و فناوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری و صادرات محصولی هایتک با استانداردهای اروپایی توسط نخبگان و فناوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید