تعلیق 14 روزه حمل ونقل عمومی در عربستان برای مقابله با کرونا شروع شد

به گزارش مجله پیامک، دستور تعلیق حمل ونقل عمومی در عربستان سعودی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، از امروز شنبه به مدت 14 روز جنبه اجرایی به خود گرفت.

تعلیق 14 روزه حمل ونقل عمومی در عربستان برای مقابله با کرونا شروع شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع خبری سعودی از شروع اجرای دستور تعلیق حمل ونقل عمومی به مدت 14 روز در این کشور خبر داده و آن را در تکمله اقدامات پیشگیرانه و کنترل ویروس کرونا دانستند.

روزنامه الشرق الاوسط گزارش داد، این تعلیق شامل پروازهای داخلی به استثناء پروازهایی است که با شرایط های اورژانسی و انسانی در ارتباط است.

در میان اتوبوس ها نیز اتوبوس های مرتبط با ادارات دولتی، سازمان های بهداشتی و اتوبوس هایی از این دستور مسثتنی هستند که برای اهداف امنیتی، بهداشتی یا انسانی مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس این دستور، فعالیت تاکسی ها به استثناء تاکسی های حاضر در فرودگاه ها تعلیق شده است.

از میان خطوط ریلی نیز، جهت ریاض-دمام-بقیق-الهفوف و جهت ریاض-الجوف-المآدینه-القصیم-حائل و قطار حرمین شریفین شامل این تعلیق است، ولی قطارهای تجاری و باربری به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

به گزارش الشرق الاوسط، کشتی هایی که بین جازان و جزیره فرسان در تردد بودند، به فعالیت خود ادامه خواهند داد، ولی تعداد مسافران در هر سفر، به 100 نفر کاهش یافته است و برای گردشگری، اجازه سفر داده نمی گردد.

این تعلیق، شامل وسایل نقلیه مربوط به بخشهای بهداشت، خدمات، کالاهای اساسی، ترابری هوایی و حمل ونقلهای امنیتی نمی گردد.

در همین ارتباط، نهاد دینی عربستان سعودی موسوم به هیأت علمای عظیم سعودی 27 اسفند ماه گذشته اظهار داشت که برگزاری نمازهای آدینه و جماعت در سرتاسر مساجد تا اطلاع ثانوی، لغو شده است.

این هیأت با بیان اینکه تجمعات عامل اصلی گسترش کرونا است، حضور در مساجد برای اقامه نماز جماعت و نماز آدینه فعلا ممنوع است و مساجد تنها به پخش اذان اکتفا نمایند.

با این حال، هیأت علمای عربستان گفته است که دو حرم شریف، مکه و مدینه از این تصمیم مستثنا هستند و اقامه نماز در این دو حرم الهی کما فی السابق پابرجاست.

مقامات سعودی هفته های گذشته اقدام به ایجاد محدودیت در کعبه و لغو عمره نموده بودند که با اعتراض بعضی از شهروندان سعودی، پادشاه سعودی دستور به لغو این محدودیت ها کرد. با این حال بسته شدن درهای مساجد مشمول همه مساجد عربستان سعودی می گردد و هیأت مذکور گفته موقت خواهد بود.

مقامات عربستان سعودی یکشنبه این هفته همچنین در اقدامی پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، تمامی بازارها، رستوران ها، قهوه خانه ها و پارک ها را تعطیل کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 877

به "تعلیق 14 روزه حمل ونقل عمومی در عربستان برای مقابله با کرونا شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلیق 14 روزه حمل ونقل عمومی در عربستان برای مقابله با کرونا شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید