تصاویر سطل های تازه زباله در مشهد ، شیوه ای خاص برای جلوگیری از دسترسی زباله گردها

به گزارش مجله پیامک، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از رونمایی مخازن تازه زباله با قابلیت محدودسازی دسترسی به زباله های داخلی در راستای جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع اطلاع داد.

تصاویر سطل های تازه زباله در مشهد ، شیوه ای خاص برای جلوگیری از دسترسی زباله گردها

به گزارش خبرنگاران، سیدمحسن رهنمایی مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد، گفت: طی سال های اخیر یکی از مهم ترین چالش ها در راستای مدیریت پسماندهای شهری، استقرار تعداد زیادی از مخازن زباله در سطح شهر و به تبع آن انتشار بوی نامطبوع، ایجاد منظر شهری نامطلوب و افزایش جمعیت حیوانات موذی بوده است.

او اضافه کرد: پس از برگزاری یک رویداد ایده پردازی با حضور جمعی از دانشجویان، اساتید و صنعتگران، 35 طرح جایگزین ارائه شد که در نهایت پس از آنالیز های فنی و تخصصی 11 طرح به مرحله نهایی رسید و مورد داوری نهاده شد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه در طرح تازه مخازن زباله قابلیت دسترسی محدود شده است، گفت: یکی از ویژگی های مخازن تازه زباله این است که برای استقرار آن یک جایگاه ویژه طراحی شده و مخزن در داخل محفظه نهاده شده است، به نحوی که تنها پاکبان به مخزن زباله دسترسی دارد.

رهنمایی تاکید نمود: این جایگاه جلوی ورود حیوانات و زباله گردها را می گیرد، اقدامی نوین در راستای جمع آوری زباله به شمار میرود و با تعبیه آن تصویر نازیبای مخازن زباله با ظاهری آلوده برچیده می گردد.

او اضافه کرد: در حال حاضر دو جایگاه زباله در دو نقطه از شهر مستقر شده و نصب حدود 30 جایگاه دیگر در منطقه ها مختلف شهر در دستور کار است تا پس از آنالیز نتایج طرح آزمایشی، این طرح در سطح شهر توسعه پیدا کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 آذر 1401 بروزرسانی: 6 آذر 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2170

به "تصاویر سطل های تازه زباله در مشهد ، شیوه ای خاص برای جلوگیری از دسترسی زباله گردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر سطل های تازه زباله در مشهد ، شیوه ای خاص برای جلوگیری از دسترسی زباله گردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید