ترکیه باید همه شروط لازم برای آزادی ویزا را برآورده کند

به گزارش مجله پیامک، کمیسر گسترش اتحادیه اروپا تکمیل مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا ظرف پنج سال آینده که مد نظر این کشور است را قابل تصور ندانسته و همچنین تاکید کرد که برای آزادی ویزا آنکارا باید تمام شروط لازم را برآورده کند.

ترکیه باید همه شروط لازم برای آزادی ویزا را برآورده کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی کوریر، یوهانس هان، کمیسر گسترش اتحادیه اروپا آزادی ویزا برای شهفرایندان ترک را تا اول اکتبر به صورت تئوری ممکن دانسته و در عین حال درباره اجرای عملی آن ابراز شک و تردید کرد.

وی افزود: برای آزادی ویزا برای شهفرایندان ترک آنکارا باید معیارهای در نظر گرفته شده برای این منظور را برآورده کند و اجرای این امر به ترکیه بستگی دارد.

هان همچنین درباره درخواست سفیر ترکیه در بروکسل مبنی بر اینکه عضویت کشورش در اتحادیه اروپا ظرف پنج سال آینده باید به دست آید موضع محتاطانه ای اتخاذ کرده و گفت: همه آنچه به عضویت یک کشور در اتحادیه اروپا مربوط می شود نیاز به توافق همه اعضای عضو این اتحادیه دارد. فصل مذاکرات مربوط به حاکمیت قانون با ترکیه هنوز باز نشده است. علاوه بر این این مسئله به فرایند مذاکرات قبرس و شرایط سیاسی کلی در این کشور بستگی دارد.

کمیسر گسترش اتحادیه اروپا گفت: من صادقانه باید بگویم که در چنین مدت کوتاهی تصور نمی کنم که مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا بتواند تکمیل شود.

هان همچنین ثبات و پایداری در ترکیه را در علاقه اروپا دانسته و ضمن محکوم کردن مجدد کودتای نظامی نافرجام در ترکیه گفت: اروپا یکی از مهم ترین شرکای ما است.

وی بر لزوم ماندن در گفتگو با ترکیه تاکید کرده و تاکید کرد که بدون شک ترکیه در حال حاضر آماده عضویت در اتحادیه اروپا نیست.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 813

به "ترکیه باید همه شروط لازم برای آزادی ویزا را برآورده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه باید همه شروط لازم برای آزادی ویزا را برآورده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید