تردد موتورسیکلت ها درمحدوده بازار تهران ممنوع؛ هزینه سالانه سوخت موتورسیکت

به گزارش مجله پیامک، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پیشنهاد داریم تردد موتورسیکلت ها طی دو سال آینده در بازار تهران ممنوع گردد، گفت: آلایندگی موتورسیکلت ها در پایتخت بیش از خودروها است.

تردد موتورسیکلت ها درمحدوده بازار تهران ممنوع؛ هزینه سالانه سوخت موتورسیکت

خبرنگاران - محمد علیخانی در ارتباط با اجرای برنامه هایی در خصوص تردد موتورسیکلت ها اظهارداشت: در بحث ساماندهی موتورسیکلت ها در شهر تهران غفلت شده است. در حال حاضر بیش از 3 میلیون موتور سیکلت در شهر تهران تردد می نماید و آلایندگی آنها بیش از خودروها است.

وی با بیان اینکه برقی کردن موتورسیکلت ها یکی از راه های ساماندهی است، اضافه نمود: شرکت های سازنده باطری موتورسیکلت های برقی به دلیل نداشتن توجیه مالی و افزایش قیمت ها به دنبال ضمانت اجرایی هستند که برای فراوری به آنها تضمین بازگشت سرمایه دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید نمود: اگر توجیه مالی وجود نداشته باشد سرمایه داران علاقه ای برای فراوری موتور سیکلت برقی از خود نشان نمی دهند.

وی با بیان اینکه استفاده از موتورسیکلت برقی منجر به کاهش آلودگی هوا در شهر تهران می گردد، مطرح نمود: همچنین موتورهای برقی ایمنی بیشتری دارند زیرا فاقد سرعت و شتاب موتورهای کاربراتوری هستند.

علیخانی با بیان اینکه در حال حاضر موتورسیکلت سواران سالیانه 200 تا 250 هزار تومان برای سوخت هزینه می نمایند، اضافه نمود: اگر این افراد از موتور سیکلت برقی استفاده نمایند نیازی به سوخت ندارند و این میزان را می توانند به عنوان قسط موتور برقی پرداخت نمایند.

بیش از یک میلیون موتورسیکلت در بازار در حال تردد هستند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: برای این کار می توان محدوده ای در تهران از جمله منطقه 12 که بازار در آنجا واقع شده در نظر بگیریم؛ براساس آمار بیش از یک میلیون موتورسیکلت در بازار در حال تردد هستند. برای آغاز می توان گفت که از دوسال آینده پلیس راهور اجازه تردد موتورهای غیر برقی را در این محدوده نمی دهد.

وی توضیح داد: به دنبال این موضوع کارخانه های سازنده اطمینان پیدا می نمایند که قرار است چنین طرحی اجرایی گردد و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بخش اقدام می نمایند.

علیخانی درباره آماده سازی زیرساخت ها برای استفاده از موتورسیکلت های برقی در شهر تهران گفت: وقتی یک مدت زمان برای اجرای طرحی در نظر گرفته می گردد و آن را اعلام عمومی می نمایند قاعدتا دستگاه های ذیربط از جمله شهرداری تهران، وزارت نیرو و … اقدامات لازم را انجام خواهند داد. ایجاد صندلی های شارژ موتورسیکلت از جمله این تمهیدات خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به فارس تاکید نمود: شهرداری تهران می تواند در این خصوص طرح مشخصی را به شورا بیاورد تا پس از کارهای کارشناسی مصوب گردد.

منبع: بیت ران
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1418

به "تردد موتورسیکلت ها درمحدوده بازار تهران ممنوع؛ هزینه سالانه سوخت موتورسیکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد موتورسیکلت ها درمحدوده بازار تهران ممنوع؛ هزینه سالانه سوخت موتورسیکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید