بوی رنگ در خانه را چگونه از بین ببریم؟

به گزارش مجله پیامک، رنگ آمیزی برترین راه برای تغییر دکوراسیون خانه است. اما بوی رنگ تا مدت ها درون خانه باقی می ماند و ناخوشایند است. حتی اگر از رنگ های سازگار با محیط زیست با VOC کم استفاده می کنید، باز هم پس از رنگ آمیزی همچنان بوی رنگ وجود دارد. برای از بین بردن بوی رنگ می توانید از روش هایی که در ادامه شرح می دهیم بهره ببرید.

بوی رنگ در خانه را چگونه از بین ببریم؟

نحوه جلوگیری از پخش بوی رنگ

برای جلوگیری از بوی رنگ قبل از آغاز رنگ آمیزی اتاق چند کار وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن بو انجام دهید. زمانی را برای رنگ آمیزی انتخاب کنید که بتوانید در ها و پنجره ها را برای تهویه باز کنید. اگر پنکه های سقفی دارید، آن ها را روشن کنید تا به جریان هوای داخل خانه یاری کند. برای جلوگیری از ورود بوی رنگ به قسمت های دیگر خانه فن را به سمت در خروجی روشن کنید.

چگونه بوی رنگ را از بین ببریم؟

همه رنگ ها حاوی VOC هستند و بوی ناخوشایندی دارند. در ادامه چند روش ایمن برای از بین بردن بوی رنگ را شرح می دهیم.

1. فن

تهویه همواره برترین روش برای از بین بردن بوی رنگ است. باز نگه داشتن در ها و پنجره ها و روشن کردن پنکه های سقفی می تواند هوای داخل را عوض کند. اگر در حال رنگ آمیزی اتاقی بدون تهویه کافی هستید، داشتن یک پنکه پنجره ای که هوا را از خانه شما خارج می نماید لازم است. استفاده از پنکه های پنجره ای می تواند جریان هوا را به گردش درآورد و بوی رنگ را از بین ببرد.

2. آب

آب یک حلال است و می تواند مزه و بو ها را از مواد شیمیایی جذب کند. چند گلدان یا سطل را با آب پر کنید و یک شب آن ها را در قسمت تازه رنگ شده بگذارید. صبح روز بعد باید بخش زیادی از بوی رنگ از بین رفته باشد. برای تهویه و بوی بهتر چند تکه لیمو را به آب اضافه کنید.

3. جوش شیرین

جوش شیرین یک پاک نماینده، سفید نماینده و خوشبو نماینده سازگار با محیط زیست است که ایمن و مقرون به صرفه است. با کمترین هزینه می توانید از جوش شیرین برای از بین بردن بوی رنگ بهره ببرید. روی فرش و روکش مبلمان اتاقی که رنگ آمیز می کنید، جوش شیرین بپاشید. بعداً می توانید به راحتی جوش شیرین را با جاروبرقی تمیز کنید. جوش شیرین یک شبه بوی رنگ را جذب می نماید. وقتی جوش شیرین را به اطراف پخش می کنید مراقب باشید تا به رنگ خیس نچسبد.

4. سرکه

بسیاری از مردم عمدتاً از سرکه برای پخت و پز استفاده می نمایند، اما افراد دیگری از سرکه برای شستشو و ضدعفونی استفاده می نمایند. سرکه یک پاک نماینده، ضدعفونی نماینده و خوشبو نماینده ایمن و طبیعی است و برای از بین بردن بوی رنگ ایده آل است. سرکه سفید مقطر برترین از بین برنده بوی رنگ است، ولی می توانید از سرکه سیب نیز بهره ببرید. سرکه سفید کاملاً بی خطر و غیر سمی است.

5. روغن طبیعی

برای از بین بردن بوی رنگ می توانید از روغن های طبیعی نیز بهره ببرید. چند قطره روغن طبیعی را روی چند تکه پنبه بریزید و در اطراف اتاق قرار دهید. پس از چند ساعت باید متوجه شوید که بوی رنگ کاهش می یابد.

6. قهوه

دانه های قهوه بوی خوشی می دهند و خوشبو نماینده ی عالی هستند. تفاله قهوه به جای مانده در قهوه ساز را در یک کاسه بریزید. اگر قهوه ساز خود را قبلاً تمیز نموده اید، می توانید از قهوه آسیاب شده نیز بهره ببرید. برای اتاقی با اندازه میانه، به حدود چهار کاسه احتیاج دارید تا از شر بوی رنگ خلاص شوید. قهوه یک شبه بوی رنگ را از بین می برد.

7. پیاز

رایحه تند پیاز تازه خرد شده که باعث جاری شدن اشک از چشمان ما می گردد می تواند بوی رنگ را خنثی کند. یک پیاز را به چهار قسمت برش دهید و هر تکه را در یک کاسه جداگانه قرار دهید. در عرض چند ساعت پیاز بوی رنگ را از بین می برد.

8. شمع

استفاده از شمع برای از بین بردن بوی رنگ در خانه یک روش عالی است. شمع های معطر رایحه دلپذیری ایجاد می نمایند و فوراً باعث بوی خوش می شوند. بعلاوه شعله شمع VOC ها را می سوزاند. تمام ترکیباتی که باعث بوی تند رنگ می شوند در نهایت از بین می روند و بو را به اندازه قابل توجهی کاهش می دهند.

9. زغال فعال

زغال فعال بسیار جاذب است و برای از بین بردن بوی رنگ عالی است. از آنجایی که زغال فعال با حرارت زیاد آسیاب شده است خالص تر و ایمن تر از سایر محصولات زغال چوب است. در واقع زغال فعال آنقدر بی خطر است که می توان از آن برای بیماری های خاص و زخم های جزیی به صورت خارجی استفاده کرد. برای این روش از یک کاسه بزرگ بهره ببرید و تا نیمه آن را با زغال فعال پر کنید. کاسه را در وسط اتاقی که رنگ نموده اید قرار دهید و بگذارید یک شب بماند. روز بعد بوی رنگ کاملاً از بین رفته است. برای جلوگیری از لکه های زغال مراقب باشید که زغال روی وسایل نریزد.

10. خاک دیاتومه

خاک دیاتومه که یک کنترل نماینده بو و رطوبت طبیعی و قدرتمند است از پلانکتون های فسیل شده ساخته شده است. سیلیس موجود در این خاک باعث می گردد مایعات و بو ها به راحتی جذب شوند. خاک دیاتومه سمی نیست، اما می توانند باعث تحریک جزیی پوست یا ریه شوند به همین از زیاد از این خاک استفاده نکنید. ظرفی را با خاک دیاتومه پر کنید و بگذارید یک شب بماند تا بو ها را جذب کند.

کلام آخر

برای از بین بردن بوی رنگ می توانید از نکات گفته شده در این مقاله بهره ببرید. حداقل به مدت سه روز تهویه کافی را در خانه فراهم کنید تا هوا به گردش درآید. برای تهویه بهتر می توانید از پنکه های سقفی و پنجره ای بهره ببرید. برای جلوگیری از پخش بوی رنگ در خانه بهتر است از رنگ های بدون VOC بهره ببرید.

منبع: Maids

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 آذر 1402 بروزرسانی: 19 آذر 1402 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2303

به "بوی رنگ در خانه را چگونه از بین ببریم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "بوی رنگ در خانه را چگونه از بین ببریم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوی رنگ در خانه را چگونه از بین ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید