برگزاری مراسم فارغ التحصیلی آنلاین در ژاپن با شیوع کرونا

به گزارش مجله پیامک، با افزایش نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و انجام تدابیر پیشگیرانه از سوی کشورهای مختلف، این بار یک دانشگاه در ژاپن مراسم فارغ التحصیلی و اعطای دانشنامه را به صورت آنلاین و با استفاده از ربات ها برگزار کرد.

برگزاری مراسم فارغ التحصیلی آنلاین در ژاپن با شیوع کرونا

به گزارش ایرنا از ژاپن تایمز، دانشجویان دانشگاه (Business Breakthrough University) ژاپن در جشن فارغ التحصیلی خود شرکت نکردند اما یک ربات به اسم نیومی را به عنوان نماینده خود به مراسم فرستادند آنها از فاصله دور و در خانه های خود ربات را مدیریت کردند تا دانشنامه رسمی فارغ التحصیلی خود را از اومیا کنیچی رییس دانشگاه دریافت کند.

در این مراسم، چهار فارغ التحصیل دو دانشجوی کارشناسی ارشد و دو دانشجوی کارشناسی به نمایندگی از فارغ التحصیلان، ربات newme را از منازل خود اداره و سایر فارغ التحصیلان هم به صورت آنلاین این برنامه را تماشا کردند.

ربات نیومی یک تبلت به عنوان صورت دارد و با چهار پا حرکت می کند وقتی مجری نام دانشجوی فارغ التحصیل را می خواند در تبلتی که بر صورت این ربات قرار گرفته است تصویر دانشجوی فارغ التحصیل ظاهر می شود و او قدم زنان برای تحویل دانشنامه به روی صحنه می رود و دانشنامه دانشجوی فارغ الحصیل را تحویل می گیرد.

استفاده این دانشگاه ژاپنی از ربات برای دریافت دانشنامه های فارغ التحصیلی در حالی است که پیشتر نیز با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در بیشتر کشورهای جهان سیستم اموزش اینترنتی و انلاین جای کلاس های فیزیکی درس را گرفته بود.

در چین نیز مردم در چند روز گذشته که با عید اموات همزمان شده بود مردم به جای حضور بر مزار اموات و قبرستان ها، از راه دور و از طریق اینترنت برای درگذشتگان مراسم سوگواری برگزار کردند.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان نمود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز سه شنبه در سراسر جهان به یک میلیون و 345 هزار تن رسیده است آمار جان باختگان هم 74 هزار و 697 تن گزارش شده است و 278 هزار و 600 نفر بهبود یافته اند. ،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 922

به "برگزاری مراسم فارغ التحصیلی آنلاین در ژاپن با شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مراسم فارغ التحصیلی آنلاین در ژاپن با شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید