بارزترین مصداق حقوق عامه در قزوین، باغستان است

به گزارش مجله پیامک، خبرنگاران/قزوین دادستان قزوین گفت: یکی از بارزترین مصادیق حقوق عامه در استان قزوین حفظ و صیانت از باغستان سنتی است، این موضوع در وهله اول نیازمند حفظ شرایط موجود و سپس احیای باغستان است.

بارزترین مصداق حقوق عامه در قزوین، باغستان است

جهت دریافت خدمات طرح باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

محمدقاسمی در اولین نشست کمیته صیانت و احیاء باغستان سنتی قزوین در امسال که در سالن جلسات دادسرای مرکز استان برگزار گردید، توضیح داد: چنانچه دستگاه قضایی در بسیاری از موضوعات مختلف اجتماعی و شهری ورود می نماید، به معنای دخالت در اقدامات سایر دستگاه ها، نادیده دریافت قوانین و مقررات، تقابل و نگاه پرونده ای نیست؛ بلکه هدف اصلی دستگاه قضایی تحقق اصل پیشگیری، احیاء حقوق عامه، اجرای صحیح قوانین، حمایت قانونی از اقدامات دستگاه ها، هم افزایی میان سازمان ها و نهادها است.

وی اضافه نمود: با توجه به مصالح عمومی، لازم است تصمیمات در بسیاری از حوزه ها به خصوص حقوق عامه بر اساس خرد جمعی اتخاذ گردد، مصادیق حقوق عامه بسیار گسترده است و بسیاری از وزارتخانه ها، دستگاه ها و نهادها در حوزه های مختلف وظیفه تحقق حقوق عامه را بر عهده دارند، دستگاه قضایی نیز طبق قانون اساسی، احیاء حقوق عامه و پیگیری موضوعات مرتبط را عهده دار است.

بنابراعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، دادستان قزوین اظهار کرد: برگزاری این نشست ها به منظور مچ گیری، بیان انتقادها و دغدغه ها، تسویه حساب های شخصی و سازمانی نیست، ما باید با نگاه علمی و کارشناسی و با ارائه راه چاره به حل معضلات و مسائل بپردازیم، اگر این نگاه در سال های گذشته وجود داشت شاهد نابودی باغستان سنتی نبودیم، این موضوع باید برای مدیران و افراد دخیل عبرت آموز باشد.

وی اعلام کرد: دستگاه ها و نهادهای متعددی در بحث حفظ و صیانت از باغستان سنتی قزوین وظایفی را بر عهده دارند و اقداماتی را نیز اجرایی نموده اند، اینکه بخواهیم صرفاً با برگزاری چندین نشست و مصوبه مسائل باغستان را مرتفع کنیم، امکان پذیر نیست؛ مسائل باید اولویت بندی و کارشناسی گردد و با ارائه راه چارههای لازم که با قوانین و مقررات منافاتی نداشته باشد، همراه باشد.

قاسمی یادآور شد: متأسفانه بسیاری از طرح ها و پروژه های عمرانی ابتدا اجرایی می گردد، در واقع به دلیل هزینه های هنگفت، سازمان های دیگر را در عمل اجرا شده قرار می دهند و سپس به دنبال اخذ مصوبات لازم و قانونی کردن آن ها هستند؛ این در حالی است که ابتدا باید نظرات کارشناسی و نقطه نظرات سایر دستگاه های متولی دریافت و با قوانین و مقررات منطبق گردد و پس از اخذ مصوبات به مرحله اجرا درآید اگر این گونه عمل نگردد، خسارت های سنگینی را به بیت المال وارد و موجب نارضایتی عمومی نیز می گردد.

وی اعلام کرد: یکی از بارزترین مصادیق حقوق عامه در استان قزوین حفظ و صیانت از باغستان سنتی است، این موضوع در وهله اول نیازمند حفظ شرایط موجود و سپس احیاء است؛ برای این دو محور باید برنامه های دقیق و کارشناسی تبیین گردد و تحقق این امر یاری و همراهی باغداران، سازمان های مردم نهاد، اصحاب رسانه و هم افزایی دستگاه های متولی را می طلبد.

دادستان قزوین یادآور شد: عدم تأمین حقابه، ساخت وسازهای غیرمجاز، احداث کمربندی و پل های غیر کارشناسی، وجود بعضی گونه های جانوری مضر، تخلیه نخاله های ساختمانی، مدیریت چندگانه و نبود متولی خاص، حضور معتادان متجاهر، سرقت ادوات کشاورزان عمده معضلات و مسائل باغستان سنتی قزوین است، باید برای هر یک از این موارد نشست های تخصصی و کارشناسی برگزار گردد تا بتوان برای مرتفع نمودن آن ها راه چارههای سازنده پیش بینی کرد.

وی اعلام کرد: اجرای طرح های عمرانی نباید منافاتی با حفظ و صیانت از باغستان سنتی داشته باشند و انتظار این است مدیران دستگاه ها نسبت به موضوع صیانت از باغستان دغدغه سازمانی و نگاه مسئولیت پذیری اجتماعی نسبت به آیندگان و در اجرای مصوبات این نشست ها اهتمام ویژه داشته باشند تا با همکاری، هم افزایی، استفاده از ظرفیت های قانونی و یکدیگر، فرهنگ سازی بتوانیم شرایط موجود را بهبود بخشیده و از تخریب و نابودی این میراث گران بها جلوگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1650

به "بارزترین مصداق حقوق عامه در قزوین، باغستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارزترین مصداق حقوق عامه در قزوین، باغستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید