اینفوگرافیک ، سهم موتورسیکلت ها در آلودگی صوتی چقدر است؟

به گزارش مجله پیامک، بررسی های پلیس راهور و مرکز کنترل کیفیت هوای شهر تهران از نقش 49درصدی موتورسیکلت ها در تولید آلودگی صوتی شهر تهران حکایت دارد.

اینفوگرافیک ، سهم موتورسیکلت ها در آلودگی صوتی چقدر است؟

به گزارش خبرنگاران، مسئله موتورسیکلت ها فقط به تردد بی قید و قاعده آنها و قانون گریزی و قانون شکنی راکبان این وسیله نقلیه 2چرخ محدود نمی شود؛ نداشتن، مخدوش کردن و استتار پلاک یا تردد بدون گواهینامه و کلاه ایمنی و... فقط بخشی از دردسرهای موتورسیکلت سواران برای شهر و شهروندان محسوب می شود.

آلایندگی هوا و آلودگی صوتی هم روی دیگر سکه آنهاست؛ به ویژه در نیمه دوم سال که ترافیک مرکز رو به افزایش می گذارد و پس از رخداد پدیده اینورژن (وارونگی دما) شرایط برای انباشت آلاینده ها در شهر فراهم می شود. این در حالی است که اطلاعات و آماری که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در اختیار روزنامه خبرنگاران گذاشته نشان می دهد، موتورسیکلت ها با نقش 49درصدی، سهم بزرگی در تولید آلودگی صوتی مرکز دارند.

تازه این آمار جدا از سهم 13درصدی آنها در ترافیک و 20درصدی شان در آلودگی هوای تهران است. سیدمحمدمهدی میرزائی قمی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این رابطه می گوید: واقعیت آن است که حدود نیمی از آلودگی صوتی و یک پنجم آلودگی هوای تهران به موتورسیکلت ها مربوط می شود. نقش موتورسیکلت ها در تولید آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ترافیک آنقدر پررنگ است که با نادیده گرفتن آنها در برنامه ریزی، کاهش معضلات ترافیکی و کنترل آلودگی ها امکانپذیر نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 شهریور 1401 بروزرسانی: 26 شهریور 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2140

به "اینفوگرافیک ، سهم موتورسیکلت ها در آلودگی صوتی چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافیک ، سهم موتورسیکلت ها در آلودگی صوتی چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید