انواع پارچه مبل و ویژگی های آنها

به گزارش مجله پیامک، یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب مبلمان باید به آن توجه کرد ، پارچه مبل است. در واقع پارچه ، کیفیت و شرایط یک مبل را مشخص می نماید. بنابراین ، قبل از انتخاب مبلمان برای خانه خود ، باید اطلاعاتی در خصوص انواع پارچه مبل داشته باشید. در این صورت می توانید مبل های شیک و راحتی داشته باشید که با حس تجمل گرایی شما سازگار باشد. در ادامه با انواع پارچه های مبلمان و ویژگی های آنها آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

انواع پارچه مبل و ویژگی های آنها

انواع پارچه مبل

مبل های راحتی که جزو وسایل ضروری اتاق نشیمن هستند باید هم طرح های شیک و هم کاربردی داشته باشند. به لطف مدل های مبل که حس دکوراسیون شما را به خود جلب می نماید ، به سبک دلخواه خود می رسید. در این مرحله یکی از مهم ترین عناصر ، نوع پارچه مبل است.

هر پارچه خواص متفاوتی دارد. به عنوان مثال ، نگهداری بعضی از پارچه ها دشوارتر است ؛ در حالی که بعضی دیگر ممکن است خیلی سریع محو شوند. اگر برای استفاده طولانی مدت می خواهید ، باید مدل های صندلی با پارچه های با کیفیت را انتخاب کنید. علاوه بر این ، باید مطمئن شوید که پارچه مبل انتظارات شما را برآورده می سازد.

پس برترین پارچه مبل چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟ بیایید نگاهی به برترین پارچه های مبل در بازار بیاندازیم.

پارچه مبل چرمی

وقتی صحبت از پارچه مبل می گردد ، یکی از اولین گزینه هایی که به فکر می رسد ، پارچه چرمی است. چرم ، نوعی پارچه بوده که مناسب هر سبک دکوراسیونی است و در میان انواع پارچه های بازار برای مبلمان اتاق نشیمن شیک خواهد بود.

پارچه چرم دارای 2 گزینه مختلف واقعی و مصنوعی است. مراقبت از چرم مصنوعی که ساختار نازک تری نسبت به چرم واقعی دارد بسیار آسان است. با این حال ، وقتی صحبت از مبل های چرمی به میان می آید ، کیفیت چرم قابل توجه است. به همین علت توصیه می کنیم قبل از خرید مبل چرمی از کیفیت چرم استفاده شده مطمئن شوید.

مبل های چرمی که به علت ضد آب بودن و ضد لک بودن انتخاب می شوند ، با ساختار نرم خود احساس راحتی به پوست شما می دهند. اگر می خواهید فضاهای نشیمن باکیفیت ، شیک و مفیدی داشته باشید ، چرم را در میان پارچه مبل هایی که می توانید انتخاب کنید قرار دهید. به خصوص مدل مبل راحتی از جمله صندلی هایی است که استفاده از چرم بیشتر به آن می آید.

پارچه مبل کتان

پارچه کتان یکی دیگر از برترین انواع پارچه مبل است که می توانید برای ایجاد دکوراسیون منزل لوکس انتخاب کنید. شما از مبلمان شیک و راحت با روکش های کتانی لذت می برید که ظرافت روزانه را به اوج می رساند.

به لطف ساختار انعطاف پذیر و بادوام ، مبل های کتانی که در برابر ضربه های فیزیکی بسیار مقاوم هستند ، استفاده طولانی مدت را ارائه می دهند. با ساختار ضد گرد و غبار خود ، به یکی از محبوب ترین پارچه مبل خانه شما تبدیل می گردد.

علاوه بر این ، مبل های راحتی کتانی به شما این امکان را می دهد که دکوراسیون منزل خود را به دلخواه با گزینه های رنگی فراوان خود تکمیل کنید. در این راستا پارچه مبل با جنس کتان که مفاهیم سادگی و ظرافت را ترکیب می نماید ، انتخاب ایده آلی برای خانه شما خواهد بود. از طرفی اگر با دکوراسیون مشکی تطبیق داده گردد ، اشرافیت مورد نظر را به شما ارائه می دهد.

پارچه مبل مخملی

پارچه مخملی که در مدل های مبل بسیار استفاده می گردد ، نوعی پارچه مبل است که مبلمان را بسیار شیک نشان می دهد. مبل های پارچه مخملی که به طور سنتی از ابریشم و پنبه ساخته می شوند ، اکنون از پشم و نایلون نیز فراوری می گردند.

این پارچه مبل که با ساختار نرم و حجیم خود جلب توجه می نماید دارای سطح پرزدار است. بعلاوه باید افزود که پارچه مخمل در مدل های مبل با سبک های مختلف ترجیح داده می گردد.

ست مبل با پارچه مخملی می تواند انتخابی شیک برای کسانی باشد که سبک آوانگارد را دوست دارند. بعلاوه برای افرادی که هوادار سبک مدرن هستند ، ست مبل با پارچه مخمل می تواند مرکز توجه باشد.

پارچه مبل نوبوک

پارچه نوبوک نوعی پارچه چرمی است. بافت مخملی دارد. مبل های پارچه ای نوبوک که با سنباده زدن سطح بالایی فراوری می شوند ، عموماً از جمله مدل هایی بوده که برای همه سبک ها مجذوب کننده هستند.

مدل های پارچه مبل نوبوک که در صورت استفاده مستقیم بیشتر برای سبک های مدرن مناسب هستند ، با سبک کلاسیک شما سازگار می شوند. از سوی دیگر ، می توانید هماهنگی کامل درک سبک مدرن و کلاسیک را با مبل های نوبوک مشاهده کنید.

پارچه نوبوک با کیفیت خود می تواند به دکوراسیون رویاهای شما یاری کند. این را هم اضافه کنیم که مبل های پارچه ای نوبوک در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند.

پارچه مبل شانل

پارچه شانل نوعی پارچه است که اغلب برای پارچه مبل استفاده می گردد. مبل های پارچه ای شانل که عموما سطحی خزدار و مخملی دارند ، ایده آل ترین مدل مبل برای ماه های زمستان هستند. علت اصلی اش این است که پارچه شانل ساختار گرمی دارد.

علاوه بر این ، صندلی های پارچه شانل کاملا بادوام هستند. بنابراین برای استفاده طولانی مدت مناسب است. مبل های پارچه ای شانل که با دکوراسیون ساده تطبیق می یابند نیز می توانند خود را با هر سبکی تطبیق دهند. در این راستا می توانید ظرافت پارچه شانل را به خانه خود بیاورید و ظاهر شیک و اسپرت به دکوراسیون خود بدهید.

پارچه مبل مخمل کش کره ای

پارچه مخمل کش کره ای که ساختاری مشابه پارچه مخمل دارد ، از جمله پارچه مبل های لوکس است. این پارچه خاص با ویژگی ضد آب و ضد لک خود جلب توجه می نماید. به لطف ساختار نرم ، حسی فوق العاده راحت به شما می دهد و می تواند انتخاب شما باشد تا راحتی را یک قدم جلوتر ببرید.

پارچه مبل موهر

پارچه مبل موهر که در بازار زیاد پیدا نمی گردد یکی از پارچه های با ارزش است. این پارچه که از پشم بز به دست می آید ساختاری بسیار نازک و براق دارد. پارچه موهر که عرق نمی نماید و در برابر رطوبت مقاوم است ، استفاده طولانی مدت را ارائه می دهد. این را هم اضافه کنیم که از پارچه موهر در پرده ها نیز استفاده می گردد.

جمع بندی

در این مقاله برترین انواع پارچه مبل را آنالیز نموده ایم. شما می توانید از بین انواع پارچه هایی که دوست دارید انتخاب کنید و نگاهی به مدل مبل های ساخته شده از انواع پارچه بیندازید.

منبع: اتاق
انتشار: 5 شهریور 1402 بروزرسانی: 5 شهریور 1402 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2286

به "انواع پارچه مبل و ویژگی های آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع پارچه مبل و ویژگی های آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید