انهدام باند فیشینگ کاران حرفه ای در گیلان

به گزارش مجله پیامک، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گیلان از دستگیری اعضای باند 4 نفره فیشینگ که اطلاعات کارت بانکی هزار و 200 نفر را هک نموده بودند، اطلاع داد.

انهدام باند فیشینگ کاران حرفه ای در گیلان

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از ایران آنلاین، سرهنگ حسین حسن پور با اعلام این خبر گفت: در پی تماس های مردمی با پلیس فتا مبنی بر اینکه پس از ثبت آگهی در برنامه دیوار و شیپور پیامکی جعلی برای آنها ارسال می گردد که در صورت عدم پرداخت 20 هزار ریال، آگهی شما حذف خواهد شد، موضوع مورد آنالیز نهاده شد.

وی اضافه نمود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی دریافتند که افرادی با راهنمایی کاربران برنامه دیوار و شیپور به درگاه پرداخت جعلی به بهانه فعال سازی نهایی آگهی، اطلاعات حساب آنها را کپی و در ادامه به شیوه های مختلف از حساب این افراد مبالغی را سرقت می نمایند.

معاون هماهنگ نماینده فرماندهی انتظامی استان گیلان توضیح داد: کلاهبرداران که یک باند بودند، بیشتر قربانیان خود را از کاربران فعال در برنامه دیوار و شیپور انتخاب می کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به کوشش های شبانه روزی و اقدامات ویژه ماموران پلیس فتا برای شناسایی متهمان اذعان داشت: 4 متهم این پرونده در بندرانزلی، تبریز و تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرنماینده، دستگیر شدند.

سرهنگ حسن پور اضافه نمود: با آنالیز ادله و دیجیتال جمع آوری شده از متهمان تعیین شد، اطلاعات کارت بانکی هزار و 200 نفر توسط اعضای این باند کپی شده است.

وی با تاکید بر اینکه تا به امروز 13 مالباخته با مراجعه به پلیس فتا در مورد کلاهبرداری به این شیوه اعلام شکایت نموده اند گفت: برابر آنالیز اجرا شده تا به امروز از حساب شکات شناسایی شده مبلغ 60 میلیون ریال توسط اعضای این باند به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

این مقام انتظامی گفت: متهمان 21، 29، 34 و 44 ساله در مواجهه با مستندات و ادله پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و با تشکیل پرونده پس از معرفی به مرجع قضائی، روانه زندان شدند.

سرهنگ حسن پور با اعلام اینکه این پرونده همچنان تحت رسیدگی است بیان داشت: هموطنان به هیچ عنوان برروی لینک هایی که به وسیله شماره های ناشناس و یا در شبکه اجتماعی ارسال می گردد، توجه ننموده و از ورود به صفحات مشکوک در فضای مجازی خودداری نمایند.

معاون هماهنگ نماینده فرماندهی انتظامی استان گیلان اعلام نمود: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، مراتب را به وسیله آدرس www.cyberpolice.ir به مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1427

به "انهدام باند فیشینگ کاران حرفه ای در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انهدام باند فیشینگ کاران حرفه ای در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید