مارتیمو مدیون بچه عقاب ایرانی؛ شماره یکی که از پرتغالی ها 20 گرفت

به گزارش مجله پیامک، تهران (پانا) - مرد شماره یک مارتیمو را باید عنصر اصلی در ماندگار شدن این تیم در لیگ برتر پرتغال دانست، پسر عقب آسیا فصلی خود را در پرتغال سپری کرد و حالا در آستانه اتفاقی جدید به سر می برد.

مارتیمو مدیون بچه عقاب ایرانی؛ شماره یکی که از پرتغالی ها 20 گرفت

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

بدون شک بهترین گلر فوتبال ایران در فصل 21-2020 را باید امیر عابدزاده دانست، گلر 28 ساله که در مقایسه با رقیب هایش در تیم ملی ایران قد و قامت کوتاه ترین دارد اما در بین گلرهای ایرانی که لژیونر هستند در معتبرترین لیگ حضور داشت و به گواهی آمار بهترین عملکرد را به ثبت رسانده است.

پسر عقاب فوتبال آسیا که سال 2017 از بارینسه پرتغال راهی مارتیمو شد، به آرامی جای خود را در ترکیب این تیم پیدا کرد و در چهارمین فصلی که برای این تیم بازی کرد؛ نقش ویژه ای در ماندگار شدن مارتیمو در لیگ برتر پرتغال داشت.

امیر عابدزاده در فصل 21-2020 تنها 5 بار در لیگ برتر پرتغال نیمکت نشین شد و در 29 بازی تیمش در ترکیب اصلی حضور داشت اما در جام حذفی سرمربی مارتیمو ترجیح داد به ذخیره او بازی دهد تا گلر شماره یک تیمش را با استراحت روبرو کند. اما نکته ویژه درباره امیر عابدزاده این است که او در فصلی که گذشت تقریبا در یک سوم از بازی هایی که انجام داد دروازه اش را بسته نگه داشت.

به عبارت دقیق تر امیر عابدزاده که در فصل گذشته 2 کارت زرد هم گرفت، در 29 بازی (2610 دقیقه) که در لیگ برتر پرتغال انجام داد 10 بار کلین شیت کرد و از نظر بسته نگه داشتن دروازه در رده پنجم جدول بهترین گلرهای لیگ برتر پرتغال ایستاد، روندی که نقش تاثیرگذاری در فرار مارتیمو از ته جدول داشت و عاملی مهم در جهت بقای این تیم بود.

فصل 22-2021 و امیر عابدزاده

قرارداد امیر عابدزاده با مارتیمو به صورت رسمی به خاتمه رسیده است و گلر 28 سال تیم ملی فوتبال ایران آزاد است که درباره آینده اش تصمیم بگیرد. تا به امروز خبری در رسانه های پرتغالی و ارروپایی درباره آینده بچه عقاب فوتبال ایران منتشر نشده است، البته با عملکردی که او در فصل گذشته از خود به نمایش گذاشت قطعا پیشنهادهای اروپایی برایش در میان خواهد بود و باشگاه مارتیمو هم کوشش می نماید مرد شماره یک خودر ا حفظ کند، اما احتمالا مدیر برنامه اش به گونه ای جریان را مدیریت خواهد نمود که کمترین خبر درباره پیشنهادهای او منتشر گردد تا عابدزاده جوان را از حاشیه های پیشنهادات دورتر کند و مهم تر اینکه او به تیمی خواهد رفت که فرصت بازی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1656

به "مارتیمو مدیون بچه عقاب ایرانی؛ شماره یکی که از پرتغالی ها 20 گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارتیمو مدیون بچه عقاب ایرانی؛ شماره یکی که از پرتغالی ها 20 گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید